Αντιδράσεις προκαλεί η δήλωση Γεωργιάδη για μέσο όρο ικανοποίησης 4,07/5 στο ΕΣΥ, με φορείς να επισημαίνουν ότι τα στοιχεία δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική εικόνα των νοσοκομείων.
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, για το επίπεδο ικανοποίησης των ασθενών από τη νοσηλεία τους στο Εθνικό Σύστημα Υγείας προκάλεσαν αντιδράσεις, καθώς φορείς και επαγγελματίες υγείας επισημαίνουν ότι τα ποσοστά απέχουν από την πραγματική εικόνα που βιώνουν καθημερινά οι πολίτες στα νοσοκομεία.
Η δήλωση του υπουργού και τα επίσημα στοιχεία
Με ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ, ο υπουργός Υγείας ανέφερε ότι ο γενικός μέσος όρος ικανοποίησης των ασθενών που έλαβαν εξιτήριο από νοσοκομεία του ΕΣΥ διαμορφώνεται στο 4,07/5, βάσει του εργαλείου αξιολόγησης του Υπουργείου στο οποίο έχουν απαντήσει, σύμφωνα με τον ίδιο, 26.364 ασθενείς.
Στους πίνακες που δημοσιοποίησε, καταγράφεται υψηλή ικανοποίηση για:
-
Επάρκεια γιατρών
-
Τεχνολογικό εξοπλισμό
και χαμηλότερη ικανοποίηση για:
-
Επάρκεια νοσηλευτών
-
Συμμετοχή των ασθενών στη λήψη αποφάσεων
Ο υπουργός σχολίασε:
«Γενικός μέσος όρος ικανοποίησης 4,07/5… αυτό είναι το “ΕΣΥ που καταρρέει”… προχωρούμε στις μεταρρυθμίσεις μας».
Δείτε μόνοι σας τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του εργαλείου της αυτοαξιολόγησης από τους ίδιους τους χρήστες του ΕΣΥ. Έχουμε ήδη βαθμολογία από πραγματικούς 26:364 ασθενείς, που μας απάντησαν αφού έλαβαν εξιτήριο. Γενικός μέσος όρος ικανοποίησης 4,07/5 …αυτό ειναι το «ΕΣΥ που… pic.twitter.com/9YHJzVwl1W
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) December 1, 2025
Αποστάσεις από την πραγματική εικόνα στα νοσοκομεία
Ωστόσο, νοσοκομειακές πηγές, συνδικαλιστικοί φορείς και επαγγελματίες υγείας επισημαίνουν ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία δεν αποτυπώνουν τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των μονάδων του ΕΣΥ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές:
-
η υποστελέχωση σε νοσηλευτές,
-
οι καθυστερήσεις στα ΤΕΠ,
-
οι ελλείψεις σε βάρδιες και εξοπλισμό σε συγκεκριμένες κλινικές
δημιουργούν σημαντικές πιέσεις στην καθημερινότητα ασθενών και προσωπικού, που δεν αποτυπώνονται με σαφήνεια στον δείκτη ικανοποίησης.
Παράλληλα, τονίζεται ότι η αξιολόγηση γίνεται αποκλειστικά από πολίτες που έλαβαν εξιτήριο και επέλεξαν να απαντήσουν στο εργαλείο, κάτι που –κατά τους ειδικούς– μπορεί να περιορίζει την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος.




