14.3 C
Athens

Γραμμή 4 Μετρό: Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα – Προτεραιότητα η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό

Must read

Σύνοψη από e-peiraias:
  • Σε εξέλιξη τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό.
  • Προτεραιότητα η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, νέοι σταθμοί και χρονοδιάγραμμα.
  • Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα μπαίνουν στο τραπέζι οι μεγάλες μελλοντικές επεκτάσεις που αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής.

Σε εξέλιξη τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό. Προτεραιότητα η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, νέοι σταθμοί και χρονοδιάγραμμα.

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα μπαίνουν στο τραπέζι οι μεγάλες μελλοντικές επεκτάσεις που αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής. Σύμφωνα με κυβερνητικούς και αρμόδιους τεχνικούς παράγοντες, από όλες τις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις δίνεται σαφής προτεραιότητα στην κατεύθυνση προς Γλυφάδα, ώστε το Μετρό να συνδεθεί άμεσα με τη μεγάλη αστική ανάπλαση του Ελληνικού.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη επέκταση προβλέπεται να έχει δύο διακλαδώσεις: μία προς την Άνω Γλυφάδα και μία προς το κέντρο της πόλης μέσω της περιοχής του Ελληνικού. Εφόσον υλοποιηθεί, το Μετρό της Αθήνας θα αποκτήσει για πρώτη φορά δύο κλάδους στην ίδια γραμμή, κάτι πρωτόγνωρο για το ελληνικό δίκτυο.


Η πρόοδος των μετροπόντικων στη Γραμμή 4

Η κατασκευή του βασικού τμήματος της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) προχωρά με τη βοήθεια δύο μετροπόντικων (TBM):

TBM «Νίκη»

Ο μετροπόντικας «Νίκη» ξεκίνησε από το φρέαρ Άλσος Βεΐκου και έχει ήδη ξεπεράσει τον σταθμό Ελικώνος, βρισκόμενος κοντά στον σταθμό Κυψέλη. Μέχρι σήμερα έχει κατασκευάσει περίπου 2.600 μέτρα έτοιμης σήραγγας. Μετά τον σταθμό Κυψέλη, και αφού πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης, θα συνεχίσει προς τον σταθμό Δικαστήρια και στη συνέχεια προς Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία και Κολωνάκι. Η πορεία του αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2026, με έξοδο από το φρέαρ Ευαγγελισμός.

TBM «Αθηνά»

Ο δεύτερος μετροπόντικας, «Αθηνά», ξεκίνησε από το φρέαρ Κατεχάκη και έχει ήδη ξεπεράσει τον σταθμό Καισαριανή, έχοντας διανοίξει περίπου 4.500 μέτρα σήραγγας. Κατευθύνεται προς τον νέο σταθμό Ευαγγελισμός, με την ολοκλήρωση της διαδρομής του να τοποθετείται στις αρχές του 2026.

Για λόγους εξοικονόμησης χρόνου, οι μετροπόντικες διέρχονται από τους μελλοντικούς σταθμούς χωρίς αυτοί να έχουν ακόμα διανοιχθεί, πρακτική που θα συνεχιστεί και στα επόμενα τμήματα.


Κατασκευή σταθμών και αρχαιολογικά ζητήματα

Στους περισσότερους σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ζωγράφου, Καισαριανή, Ιλίσια) τα έργα κατασκευής βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Πρόσφατα παραδόθηκαν στην ανάδοχο κοινοπραξία και οι σταθμοί Εξάρχεια και Ζωγράφου.

Παράλληλα, σε ορισμένα σημεία υπάρχουν επιμέρους δυσκολίες:

  • Στην Πανεπιστημιούπολη βρίσκεται σε εξέλιξη αρχαιολογική διασωστική έρευνα, καθώς εντοπίστηκε αρχαία οδός.

  • Στον σταθμό Γουδή ολοκληρώθηκαν οι ανασκαφές, ωστόσο εντοπίστηκε κεντρικός αγωγός της ΕΥΔΑΠ.

  • Στον Ευαγγελισμό παραμένει ανοιχτό το ζήτημα των προσφυγών για το πάρκο Ριζάρη και η αντίθεση του Δήμου Αθηναίων.

Με βάση το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα και εφόσον δεν προκύψουν απρόβλεπτες δυσκολίες, η ολοκλήρωση της Γραμμής 4 προβλέπεται για τα τέλη του 2029.


Επέκταση Γραμμής 2 προς Ίλιον

Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων με τρεις νέους σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Το έργο περιλαμβάνει και την επέκταση του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, καθώς και την αναβάθμιση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων των Γραμμών 2 και 3.

Η κατασκευή εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει το 2027, με συμβατικό χρόνο παράδοσης τα πέντε έτη. Το νέο τμήμα αναμένεται να εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως, καλύπτοντας πυκνοκατοικημένες περιοχές των δυτικών προαστίων.


Γραμμή 4: οι μελλοντικές επεκτάσεις

Η Γραμμή 4 δεν περιορίζεται στο αρχικό τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή. Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει μια γραμμή σχήματος «U», συνολικού μήκους 38,2 χιλιομέτρων με 35 σταθμούς, χωρισμένη σε πέντε επιμέρους τμήματα (Α–Ε).

Προτεραιότητα δίνεται:

  • στην επέκταση προς Μαρούσι και Εθνική Οδό μέσω λεωφόρου Κηφισιάς,

  • καθώς και στην επέκταση προς Γλυφάδα με δύο κλάδους (Άνω Γλυφάδα και κέντρο Γλυφάδας μέσω Ελληνικού).

Εφόσον προχωρήσουν οι μελέτες και εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας στοχεύει να ξεπεράσει για πρώτη φορά το όριο των 100 σταθμών.


Ένα νέο κεφάλαιο για τις μετακινήσεις στην Αττική

Οι επεκτάσεις του Μετρό αποτελούν κεντρικό άξονα του συγκοινωνιακού σχεδιασμού της Αττικής, με στόχο την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου, τη μείωση των εκπομπών και τη βελτίωση της καθημερινότητας εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών. Η Γραμμή 4 και οι επεκτάσεις της αναμένεται να διαμορφώσουν ένα νέο τοπίο μετακινήσεων, συνδέοντας περιοχές που μέχρι σήμερα παραμένουν εκτός δικτύου σταθερής τροχιάς.

- Advertisement -spot_img

More articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -spot_img

Latest article