15.7 C
Athens

Γερμανία: Η μετανάστευση «εκτοξεύει» τον αριθμό μαθητών – Αντιμέτωπη με τεράστιες ανάγκες η εκπαίδευση

Must read

Έως το 2032 οι μαθητές στη Γερμανία θα αυξηθούν κατά 600.000 – Τεράστιες ελλείψεις σε σχολεία και δασκάλους.

Η Γερμανία ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ιστορία του εκπαιδευτικού της συστήματος: τη ραγδαία αύξηση του αριθμού των μαθητών, που θα συνεχιστεί έως και το 2032, εξαιτίας της μετανάστευσης και των παιδιών προσφύγων και μεταναστών.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Μόνιμης Διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας και Πολιτισμού (ΚΜΚ), οι μαθητές στη χώρα θα αυξηθούν από 11,2 εκατομμύρια το 2024 σε 11,8 εκατομμύρια το 2032. Οι επιπλέον 600.000 μαθητές σημαίνουν πως η Γερμανία θα χρειαστεί 24.000 νέες σχολικές αίθουσες ή 1.200 νέα σχολεία, καθώς και χιλιάδες νέους εκπαιδευτικούς.

Η πρόεδρος της ΚΜΚ και υπουργός Παιδείας του Μεκλεμβούργου-Πομερανίας, Σιμόνε Όλντενμπουργκ, δήλωσε στο ARD ότι «πρέπει να χαράξουμε ήδη σήμερα την πορεία μας, με επαρκή αριθμό εκπαιδευτικών, σύγχρονες υποδομές και αξιόπιστο ψηφιακό εξοπλισμό». Τόνισε μάλιστα ότι η εκπαίδευση είναι το θεμέλιο της κοινωνικής συνοχής και του μέλλοντος της οικονομίας.

Η αύξηση αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στη μετανάστευση, καθώς τα ποσοστά γεννήσεων στη Γερμανία έχουν μειωθεί σημαντικά μετά το 2022. Μόνο τα παιδιά ουκρανικής καταγωγής υπολογίζονται σε 230.000.

Mεγάλες διαφορές ανάμεσα σε Ανατολική και Δυτική Γερμανία

Η ΚΜΚ καταγράφει μεγάλες διαφορές ανάμεσα σε Ανατολική και Δυτική Γερμανία: στα δυτικά κρατίδια οι μαθητές θα αυξηθούν κατά 8% έως το 2033, ενώ στα ανατολικά προβλέπεται μείωση πάνω από 16% έως το 2040. Παράλληλα, οι πόλεις-κρατίδια όπως το Βερολίνο και το Αμβούργο αναμένεται να δουν μείωση περίπου 5%.

Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα συρρικνωθεί κατά 9%, ενώ η δευτεροβάθμια θα συνεχίσει να ενισχύεται, με αύξηση 10% έως το 2040.

Ο ερευνητής Ρότζερ Σπίντλερ από το Ινστιτούτο του Μέλλοντος στη Φρανκφούρτη μιλά για «σημείο καμπής» στη γερμανική εκπαίδευση, καθώς αναμένονται ελλείψεις 50.000 εκπαιδευτικών έως το 2035, ενώ πολλά σχολεία παραμένουν πίσω σε ψηφιακές υποδομές. Παρά τις δυσκολίες, ο Κάι Μάατς, διευθυντής του Ινστιτούτου Λάιμπνιτς για την Εκπαίδευση (DIPF), εμφανίζεται πιο αισιόδοξος: «Δεν πρέπει να απογοητευόμαστε, αλλά να δούμε αυτή την πρόκληση ως ευκαιρία».

Ο ίδιος αναφέρεται στο πρόγραμμα “StartChancen” (Ευκαιρίες Έναρξης), που χρηματοδοτείται με 20 δισ. ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας και στοχεύει στη μείωση των ανισοτήτων και στην αποσύνδεση της ακαδημαϊκής επιτυχίας από το κοινωνικό υπόβαθρο.

Η γερμανική εκπαίδευση αλλάζει ραγδαία, αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν: χωρίς τολμηρές αποφάσεις και νέο σχεδιασμό, το σχολείο του αύριο κινδυνεύει να “βουλιάξει” κάτω από το βάρος των αναγκών.

- Advertisement -spot_img

More articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -spot_img

Latest article