Connect with us

Eπικαιρότητα

Αλέξης Τσίπρας: Μνημείο αυταρχισμού το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Published

on

Δριμεία κριτική εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης,Αλέξης Τσίπρας, για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας κατά την πρωτολογία του.

Τα βασικά σημεία της τοποθέτησής του:

-«Oργουελιανή αντίληψη στην διαχείριση της κοινής γνώμης». Aκρως διχαστική η ομιλία του πρωθυπουργού. «Λαθροχειρία» στην αντιμετώπιση των αγώνων της νεολαίας Λαμπράκη. «Είναι θράσος να κάνετε αναφορά στους αγώνες της νεολαίας Λαμπράκη, όταν η δική σας παράταξη ήταν απέναντι. Είναι λαθροχειρία να κάνετε αναφορές, στους νέους που το τότε κατεστημένο χαρακτήριζε «αλήτες με πρησμένα πόδια, όπως τώρα εσείς χαρακτηρίζετε αλήτες τους νέους που διαδηλώνουν».

-«Ο τρόπος με τον οποίο επιχειρείτε να χειριστείτε τη κοινή γνώμη είναι πραγματικά εντυπωσιακός. Με αφορμή την ευκαιρία έχετε επιβάλει ένα καθεστώς φόβου και επιτήρησης. ‘Όλα όσα σας ενοχλούν είναι επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία και απαγορευμένα. Ενίοτε επιβάλετε βαριά πρόστιμα και απαγορεύσεις.»

-«‘Οσα δε σας ενοχλούν ή αντίθετα όσες απαγορεύσεις ενοχλούν εσάς ή τους φίλους σας, τις παρακάμπτετε. Για αυτό και δε δίνετε δεκάρα για τις συναθροίσεις στους μεγάλους εργασιακούς χώρους ή στα ΜΜΜ. Όπως και στη παραβίαση των μέτρων από εσάς τους ίδιους. Το κάνετε μάλιστα προκλητικά.
Και βγήκατε χθες και δεν είπατε ούτε μία συγγνώμη. Και είπατε ότι ήταν πολύ κουραστικό το ταξίδι σας. Γνωρίζω κύριε Πρωθυπουργέ, πρέπει να ήταν πολύ κουραστικό. 45 λεπτά ταξίδι με ελικόπτερο, είχε και θόρυβο, έπρεπε να δείτε και κόσμο. Κουραστήκατε. Μπορεί να ακυρώσατε και κανένα ραντεβού στην Πάρνηθα ή για τένις το Σάββατο. Και δεν έχετε πει ούτε μία συγγνώμη.

-«Αν κάναμε εμείς όσα κάνετε στην ΕΡΤ τι θα είχαμε ακούσει; Ο κ. Ζούλας έδωσε οδηγία να μην παίζουν τα πλάνα από την Ικαρία και ο κ. Λιγνάδης να παίζει μόνος τους, χωρίς δίπλα του άλλους. Τέτοιου είδους πρακτικές δεν έχει ξαναδεί ο τόπος από τη Μεταπολίτευση.
Και έχετε το θράσος να με καταγγέλλετε για διακινητή των κορωνοσυλλαλητηρίων. Λέτε ότι εσείς μέσα στην πανδημία έχετε το δικαίωμα να κάνετε γλέντια αλλά οι φοιτητές δεν έχουν δικαίωμα να διαδηλώνουν.»

-«Δεν είστε κεντρώος όπως θέλετε να παρουσιάζεστε. Είστε μια ακραία δεξιά.»

-«Δε κάνετε κάτι παραπάνω από αυτό που είχατε σκοπό να κάνετε και στην υγεία. Η άποψή σας για το δημόσιο χώρο και το ρόλο του κράτους είναι γνωστή. Και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες διαφορές μας. Εσείς θέλετε συρρίκνωση και περισσότερο χώρο στους ιδιώτες και στην αγορά.
Όλα τα προηγούμενα χρόνια οι δικές σας ιδέες έμοιαζαν μοντέρνες, αν και είναι πάρα πολύ παλιές. Η πανδημία όμως ήρθε να τις καταστήσει παντελώς ανεπίκαιρες και ακατάλληλες αυτές τις δικές σας ιδέες.
Παρ’όλα αυτά εσείς επιμένετε. Ενώ όλος ο κόσμος αλλάζει. Ενώ τα κοινά αγαθά, τα δημόσια αγαθά κερδίζουν έδαφος. Ενώ τα δημόσια συστήματα υγείας κράτησαν όρθιες τις κοινωνίες ανά τη γη. Ενώ η γνώση και η έρευνα που παράγεται για δεκαετίες στα μεγάλα δημόσια πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα μας έδωσε σε χρόνο ρεκόρ το εμβόλιο. Αντί να ευθυγραμμιστείτε έστω και όψιμα με αυτή την τάση, που την έκανε τελικά ανάγκη η πανδημία, επιμένετε στις ίδιες χρεοκοπημένες συνταγές σας. Τόσο στην οικονομία, τόσο στην Υγεία όσο και στα Πανεπιστήμια. Η ομοιότητα είναι σαφής.»

-«Φέρνετε και ένα νομοσχέδιο για να ολοκληρώσετε ένα πολύ σημαντικό δώρο στα ιδιωτικά συμφέροντα των κολεγίων. Να αφήνετε πάνω από 24.000 μαθητές κάθε χρόνο εκτός ΑΕΙ ώστε να μεγαλώσετε τη δεξαμενή της πελατείας τους.
Για να κρύψετε επιμελώς από τη δημόσια συζήτηση, επιλέγετε σκοπίμως να ανοίξετε μια άλλη παράλληλη συζήτηση, πάνω σε ένα υπαρκτό πρόβλημα, που ουδόλως όμως σας ενδιαφέρει να λύσετε. Αυτό που σας ενδιαφέρει είναι πίσω από την ακραία, τη προκλητικά επικίνδυνη λύση που επιχειρείτε να δώσετε, να κρύψετε τη βασική σας επιλογή που είναι η υποβάθμιση των ΑΕΙ. Σηκώνετε σκόνη για να κρύψετε από τη δημόσια συζήτηση το συμβόλαιο συμφερόντων που εκτελείτε, παρακάμπτοντας το ίδιο το Σύνταγμα.
Τα πτυχία των οποίων τα εξισώσατε πριν ένα μήνα, εις ότι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των ΑΕΙ. Και αναγκάσατε και τα επιμελητήρια να εγγράψουν τους αποφοίτους. Και να έχουν ίδια βαρύτητα υπογραφής σε ένα έργο, σε μια μελέτη όσοι έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις και κοπίασαν να πάρουν ένα πτυχίο στα διεθνούς αναγνώρισης Δημόσια ελληνικά Πανεπιστήμια, με όσους δεν έκαναν τίποτα από όλα αυτά, απλά είχαν χρήματα οι γονείς τους. Αυτή είναι η μεγάλη σας έγνοια για την αριστεία.»

-«Αλλά πρώτα θα επιχειρήσω για όσους μας παρακολουθούν να αναφέρω επιγραμματικά τι ακριβώς νομοθετείτε για τα πανεπιστήμια και τι επιπτώσεις θα έχει όλο αυτό στη μέση ελληνική οικογένεια Με τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που στερείται εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής λογικής, καθώς η βελτίωση των επιδόσεων στις πανελλαδικές εξετάσεις δε σχετίζεται με την εφαρμογή οποιουδήποτε βαθμολογικού «κόφτη», αλλά με ουσιαστικές αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στο Λύκειο.
Σχεδόν ένας στους τρεις από τους εισακτέους θα μένει σίγουρα εκτός. 139 τμήματα σε σύνολο 418 θα έχουν απώλειες φοιτητών,6 τμήματα δε θα έχουν καθόλου εισακτέους, 50 πόλεις θα χάσουν φοιτητές, 17 από τα 24 ΑΕΙ θα υποστούν σημαντικές απώλειες»

-«Αύξηση της μαθητικής διαρροής στο Λύκειο και μείωση των αποφοίτων του λόγω της δυσκολίας εισαγωγής στα ΑΕΙ Αύξηση της φοίτησης σε φροντιστήρια και των σχετικών οικογενειακών δαπανών, εμπέδωση της φροντιστηριακής φοίτησης σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Πλήρης ακύρωση του μορφωτικού ρόλου του λυκείου σε όλες τις τάξεις, δεδομένης της έμφασης σε ότι είναι εξεταστικά χρήσιμο. Μείωση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων (δεδομένου ότι αυτή έχει συνδεθεί με τον αριθμό φοιτητών) και άρα σταδιακό κλείσιμο ή συγχώνευση ακόμα και τμημάτων με πολλές δεκαετίες λειτουργίας. Κλείσιμο και συγχώνευση Τμημάτων και άρα περιορισμός του παραγόμενου ερευνητικού έργου των ελληνικών Πανεπιστημίων και αύξηση της «διαρροής εγκεφάλων» (μετανάστευση νέων και εξειδικευμένων ερευνητών). Υποβάθμιση των περιφερειακών πανεπιστημίων που αν δε κλείσουν θα υπολειτουργούν με αποτέλεσμα τον περιορισμό της αναπτυξιακής συνεισφοράς τους στην περιφέρεια.
Φτάσατε στο σημείο να κάνετε λόγο για βιασμούς εντός των πανεπιστημίων. Μήπως το μπερδέψατε με το Εθνικό Θέατρο;»

-«Θα μου πείτε δεν υπαρκτό το πρόβλημα της ασφάλειας; Υπαρκτό είναι και σοβαρό είναι. Και φυσικά μας απασχολεί. Και φυσικά μας προξενούν αποτροπιασμό οι εικόνες ντροπής που καταλύουν την έννοια του ασύλου και της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, όταν μέσα στους πανεπιστημιακούς χώρους έχουμε παραβατικές συμπεριφορές ή τραμπούκους που τρομοκρατούν. Είτε φοιτητές είτε καθηγητές.
Αλλά αφήστε σας παρακαλώ την υποκρισία. Και δε σας επιτρέπουμε να διεκδικείτε ως παράταξη, εσείς, το μονοπώλιο της ευαισθησίας απέναντι στη βία και ιδιαίτερα στο χώρο της εκπαίδευσης. Και καλό είναι όταν μιλάτε για τη βία και τη παραβατικότητα στα πανεπιστήμια να έχετε το θάρρος να καταδικάσετε και να απολογηθείτε πρώτος για τη δράση και τη συμπεριφορά της δικής σας φοιτητικής παράταξης. Αλλιώς είστε απλά υποκριτής. Και δε θα σας πάω στο πολύ μακρινό παρελθόν. Στην εποχή που ο κύριος Βορίδης κυκλοφορούσε με τα μπαλταδάκια στη Νομική σχολή. Ούτε στην εποχή της δολοφονίας του καθηγητή Τεμπονέρα από το στέλεχος της ΟΝΝΕΔ Πάτρας, τον Καλαμπόκα.»

-«Θα μιλήσω για πιο πρόσφατα πράγματα. Από τη κλοπή και την αντιγραφή θεμάτων στις εξετάσεις, γιατί και αυτό παραβατικότητα είναι, μέχρι τις βιαιοπραγίες σε πρυτάνεις και καθηγητές και το νταβατζηλίκι για να προωθήσουν τους κομματικούς εκλεκτούς στη βαθμίδα. Ή μήπως δεν είναι έτσι; Εγώ πάντως κύριε Μητσοτάκη αν είχα κάνει Υπουργό που είχε κατηγορηθεί ότι έστειλε τον Πρύτανη της σχολής του στο νοσοκομείο, δε θα μπορούσα να σταθώ. Εσείς όμως που εδώ μας κουνάτε το δάχτυλο για τη βία, μόλις πριν από λίγες εβδομάδες κάνατε υφυπουργό ναυτιλίας τον κο Κατσαφάδο.Τι έκανε ο κος Κατσαφαδος. Τίποτα το τρομερό. Έστειλε μαζί με άλλους τον πρύτανη του ΠΑΠΕΙ στο νοσοκομείο με αναπνευστικά προβλήματα για αδειάσανε πυροσβεστήρες σε κλειστή αίθουσα για να διαλύσουνε συνεδρίαση του εκλεκτορικού σώματος για την εκλογή μέλους ΔΕΠ.
Μια μέρα μετά βέβαια η ΔΑΠ με αίσθηση ευθύνης προς την ακαδημαϊκή κοινότητα αποφάσισε τη διαγραφή του κυρίου Κατσαφάδου. Αλλά εσείς που σήμερα μας παριστάνετε τον ευαίσθητο για θέματα βίας στα πανεπιστήμια τον επιβραβεύσατε και τον κάνατε υπουργό, πριν από λίγες εβδομάδες. Τόσο υποκριτής είστε.»

-«Τις 1030 προσλήψεις να τις κάνετε όχι σε ανεκπαίδευτους ειδικούς φρουρούς αλλά για να δημιουργηθεί ένα καλά εκπαιδευμένο σώμα φύλαξης. Που θα υπάγεται στις πρυτανικές αρχές, θα επιτηρεί και όταν διαπιστώνει πράξη ή απειλή κατά της ζωής θα ειδοποιεί την αστυνομία. Αλλά εσείς δεν ενδιαφέρεστε να λυθεί το πρόβλημα. Να προκαλέσετε ενδιαφέρεστε.
Στην Ελλάδα αναλογεί ένας καθηγητής για 40 φοιτητές, όταν ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος είναι ένας καθηγητής για μόλις 14 φοιτητές. Την ίδια στιγμή η Ελλάδα είναι στη 3η θέση πανευρωπαϊκά σε αναλογία αστυνομικών ανά 100.000 κατοίκους. Το 2020 κενώθηκαν 900 θέσεις καθηγητών, μελών ΔΕΠ από τα Πανεπιστήμια. Αρνείστε να προκηρύξετε τις κενές θέσεις ως οφείλετε. Το μόνο σας θέμα να προσλάβουμε ειδικούς φρουρούς.
Εσείς λοιπόν επιλέγετε να φέρετε έναν νόμο που μειώνει τους εισακτέους, μειώνει τη χρηματοδότηση, κλείνει τμήματα περιφερειακά, δεν προσλαμβάνει καθηγητές, παρά μόνο ειδικούς φρουρούς.»

-«Αποκλείετε τους νέους από τα πανεπιστήμια για χάρη των ιδιωτικών συμφερόντων. Μειώνετε τις δημόσιες δαπάνες για τα πανεπιστήμια. Και ανί να προσλαμβάνετε καθηγητές, προσλαμβάνετε αστυνομικούς»

-«Πιστεύετε ότι οι πολίτες θα αντιδρούν μονάχα και θα απαντούν μονάχα στα διλήμματα που τους θέτουν τα μαζικά μέσα ενημέρωσης που ελέγχετε. Είστε βαθιά νυχτωμένος. Από τη νέα γενιά θα το βρείτε. Από τους ανθρώπους που όσα μίντια και να χρηματοδοτήσετε για τους καθοδηγήσουν. Όσους ειδικούς φρουρούς και να προσλάβετε για τους επιτηρήσουν. Δε θα τα καταφέρετε. Γιατί η σκέψη και το μυαλό τους δε φυλακίζεται. Θα είναι πάντα ελεύθερο να κρίνει και να αντιστέκεται. Και φοβάμαι ότι σύντομα θα έχετε παρόμοια τύχη με όσους πολιτικούς ηγέτες σε μια ελεύθερη κοινωνία επιχείρησαν να επιβληθούν με τον αυταρχισμό και την καταστολή.»