Connect with us

Eπικαιρότητα

Αναστασοπούλου, Δροσάκη, Παπαχαραλάμπους: Το κείμενο της καταγγελίας τους

Λεπτομέρειες για όσα βίωσαν περιγράφουν σε έγγραφο καταγγελίας τους η Λ. Δροσάκη, η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και η Π. Αναστασοπούλου

Published

on

Λεπτομέρειες για τα όσα βίωσαν περιγράφουν στο έγγραφο της καταγγελίας τους στον ΣΕΗ σε βάρος του Πέτρου Φιλιππίδη η Λένα Δροσάκη, η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου.

Οι τρεις ηθοποιοί κατήγγειλαν τον ηθοποιό στον Σύλλογο Ελλήνων Ηθοποιών και στο επίσημο έγγραφο που έχει πρωτοκολληθεί κατηγορούν τον Πέτρο Φιλιππίδη για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και εργασιακό εκφοβισμό.

Το επίσημο έγγραφο παρουσίασε αποκλειστικά η εκπομπή «Πάμε Δανάη». Σε αυτό οι τρεις ηθοποιοί περιγράφουν με λεπτομέρειες τα όσα βίωσαν κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους με τον καταγγελλόμενο ηθοποιό–σκηνοθέτη.

Σε ό,τι αφορά στην Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, όπως ανέφεραν στην εκπομπή, αυτά που καταγγέλλει η ηθοποιός συνέβησαν το 2000, όταν ήταν 24 ετών, στην παράσταση «Ηλίθιοι» του Νιλ Σάιμον στο θέατρο Βρετάνια. «Ο καταγγελλόμενος προέβη πολλές φορές σε σοβαρές πράξεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου. Και όχι μόνο. Εκμεταλλευόμενος το νεαρό της ηλικίας μου, την ανάγκη μου να εργαστώ, τον φόβο που μου είχε εμφυσήσει», αναφέρει η ηθοποιός στην καταγγελία της, όπως υποστήριξαν ο Άρης Καβατζίκης και η Δανάη Μπάρκα.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των παρουσιαστών της εκπομπής, η καταγγέλουσα ηθοποιός αναφέρει ακόμη για τον Πέτρο Φιλιππίδη: «Ο καταγγελλόμενος με παρενοχλούσε και εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους, όπως παρακολουθώντας με, προκαλώντας μου μια διαρκή ανησυχία που έφθανε πολλές φορές στα όρια του τρόμου, αφού ειλικρινά δεν ήξερα ποια θα ήταν η επόμενη κίνησή του. Φοβόμουν ότι ήταν ικανός για τα πάντα, όπως μου είχε αποδείξει με τις πράξεις του».

Οι δημοσιογράφοι, μεταφέροντας κάποια από τα γραφόμενα στην καταγγελία, ανέφεραν ακόμη ότι η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους περιγράφει ότι κάθε φορά που κάποιος δικός της άνθρωπος βρισκόταν στο θέατρο, σε μια σκηνή φιλιού της παράστασης ο καταγγελλόμενος χρησιμοποιούσε βία, με το κοινό να αντιδρά με επιφώνημα απέχθειας. Ανέφεραν ακόμη ότι η καταγγέλλουσα περιγράφει ότι κάθε φορά που βρισκόταν ειδικά ο τότε σύντροφός της στο θέατρο, ο καταγγελλόμενος την έπιανε σε διάφορα μέρη του σώματός της, δίνοντας με ακόμη μεγαλύτερο πάθος αυτά τα πιεστικά φιλιά.

Στην καταγγελία της η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, όπως μετέφεραν στην εκπομπή, αναφέρει ακόμη ότι όταν η ηθοποιός απευθύνθηκε στον παραγωγό, εκείνος δεν φάνηκε να εκπλήσσεται και της είπε ότι θα ήταν δύσκολη η αντικατάσταση, αλλά παρ’ όλα αυτά αν ήθελε να φύγει θα το καταλάβαινε.

Σε ό,τι αφορά στην καταγγελία της Λένας Δροσάκη, περιέγραψαν στην εκπομπή «Πάμε Δανάη», διαβάζοντας αποσπάσματα: «Το 2007 ήταν 24 ετών φοιτήτρια, επισκέφθηκαν τα γυρίσματα γνωστής τηλεοπτικής σειράς όπου πρωταγωνιστούσε ο καταγγελλόμενος. Την ξεχώρισε και άρχισε να την προσεγγίζει, όπως αναφέρεται στην καταγγελία, “με έναν τρόπο άρχισε να αλλάζει συμπεριφορά, να με παρενοχλεί σεξουαλικά, στην αρχή διακριτικά, στη συνέχεια ολοένα με πιο ανάρμοστο τρόπο. Κάποια στιγμή άρχισε να με απειλεί ανοιχτά ότι αν δεν συνευρεθούμε θα φροντίσει να μην περάσω ως φοιτήτρια τις εξετάσεις του Υπουργείου”».

Και συνέχισε ο Άρης Καβατζίκης να περιγράφει: «Την ημέρα που η Λένα βρισκόταν στο Θέατρο Τέχνης στην οδό Φρυνίχου για τις εξετάσεις του υπουργείου, τον είδε απέναντί της. ”Πάγωσα, δεν περίμενα ότι θα φθάσει σε αυτό το σημείο. Όταν έφθασε η σειρά μου και ανέβηκα στη σκηνή για να εξεταστώ, είδα τον καταγγελλόμενο να εισέρχεται στην αίθουσα του θεάτρου και να κατευθύνεται προς το μέρος της κριτικής επιτροπής χαιρετώντας εγκάρδια, συνομιλώντας θερμά με τα μέλη της. Οταν γύρισε να δει εμένα πάνω στη σκηνή, έκανε τη χαρακτηριστική κίνηση που σημαίνει “είδες που στα έλεγα;”. Δεν πέρασα στις εξετάσεις του υπουργείου, αν και θέλω να είμαι απολύτως σαφής: δεν ξέρω κατά πόσο αυτό οφείλεται σε ενέργειες του καταγγελλόμενου ή στο γεγονός ότι η απόδοσή μου δεν ήταν η επιθυμητή κυρίως λόγω της ταραχής που μου είχε προκαλέσει”».

Στη συνέχεια αναφέρθηκαν σε άλλο απόσπασμα της καταγγελίας για τα όσα συνέβησαν το 2018 στο θέατρο της Κάτιας Δανδουλάκη, όταν την κάλεσαν να παίξει στο έργο «Εγκλημα στο Όριεντ Εξπρές». «Η Λένα Δροσάκη θεωρεί ότι όλα έχουν περάσει, ενημερώνει την κυρία Δανδουλάκη, πείθεται και μένει στην παράσταση», ανέφεραν οι παρουσιαστές έχοντας διαβάσει την καταγγελία της ηθοποιού και ακολούθως μετέφεραν αποσπάσματα από την καταγγελία: «Αρχισαν τα ίδια περιστατικά, τα περιστατικά συνέβαιναν κάποιες φορές κατ’ ιδίαν, κάποιες φορές ενώπιον όλου του θιάσου. Κάποια στιγμή όλη αυτή η απαράδεκτη και προσβλητική συμπεριφορά έφθασε στο αποκορύφωμά της, όταν μια μέρα επιτέθηκε λεκτικά και χωρίς κανένα λόγο με απίστευτη ένταση σε εμένα και στον συνάδελφό μου Λευτέρη Ζαμπετάκη, προφανώς θεωρώντας ότι έχουμε μεταξύ μας κάποια ερωτική σχέση, πράγμα που δεν ίσχυε. Η πρόβα διεκόπη και η Κάτια Δανδουλάκη ανακοίνωσε στον Πέτρο Φιλιππίδη ότι δεν θα χρειαστεί άλλο τις υπηρεσίες του».

Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου στην καταγγελία της αναφέρθηκε αρχικά στην πρώτη γνωριμία της με τον Πέτρο Φιλιππίδη, το 2008, όταν ήταν 25 ετών και είχε μόλις τελειώσει το Θέατρο Τέχνης και πήγε σε μια οντισιόν, σε μια συνάντηση για συνεργασία. Με βάση τα όσα ανέφεραν στην εκπομπή του Mega, στην καταγγελία αναφέρει η Πηνελόπη Αναστασοπούλου: «Ο καταγγελλόμενος ζήτησε να τον συναντήσω βράδυ στο θέατρο στο οποίο εργαζόταν και ήταν θιασάρχης. Οταν έφθασα στο θέατρο, ο καταγγελλόμενος με υποδέχθηκε, μου είπε να περάσω στο καμαρίνι του, δεν υπήρχε κανείς άλλος στο θέατρο, πράγμα που μου έκανε εντύπωση. Κλείδωσε το καμαρίνι και άρχισα να αισθάνομαι άβολα».

Σύμφωνα με τους παρουσιαστές, στη συνέχεια η Πηνελόπη Αναστασοπούλου «περιγράφει προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και ότι βίωσε παράξενες και οριακές συμπεριφορές από τον καταγγελλόμενο, όπως “απότομα ξεσπάσματα οργής, λεκτικές προσβολές και άλλα. Οταν καταλάβαινε ότι αισθανόμουν άβολα, μάλλον αυτό τον εξίταρε περισσότερο”».

Οπως περιέγραψαν στην εκπομπή με βάση την καταγγελία, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου κάποια στιγμή συνεργάστηκε στο θέατρο το 2010 με τον καταγγελλόμενο, αφού είχε λάβει διαβεβαιώσεις και από το περιβάλλον του, όταν και πάλι ο καταγγελλόμενος προσέβαλε τη γενετήσια αξιοπρέπειά της.