Site icon e-Peiraias

Θερινές εκπτώσεις στον Πειραιά: Άδεια μαγαζιά, γεμάτα ερωτηματικά για το αύριο

Γυναίκα βλέπει βιτρίνα μαγαζιού με εκπτώσεις

Με υποτονική ζήτηση και «μουδιασμένο» τζίρο ξεκίνησε η περίοδος των θερινών εκπτώσεων στον Πειραιά, σύμφωνα με την αποτίμηση του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης. Οι καταναλωτές, όπως καταγράφεται, είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και προχωρούν μόνο σε απολύτως απαραίτητες αγορές, παρά τις γενναίες εκπτώσεις που προσφέρουν οι επαγγελματίες.

«Η ζήτηση παραμένει συγκρατημένη, η επισκεψιμότητα στα φυσικά καταστήματα χαμηλή και οι έμποροι βρίσκονται για άλλη μια φορά σε θέση άμυνας», σημειώνει ο Σύλλογος σε ανακοίνωσή του, τονίζοντας πως πολλές επιχειρήσεις είχαν προχωρήσει σε προσφορές ήδη πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, κάτι που αποδυναμώνει συνολικά τον θεσμό.

Ποια είναι όμως η βασική αιτία για το νέο «ναυάγιο» της καλοκαιρινής αγοράς; Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο, η απάντηση δεν είναι μία:
η γενικευμένη αβεβαιότητα, το αυξημένο κόστος ζωής, η μειωμένη αγοραστική δύναμη των πολιτών και η έλλειψη θεσμικής στήριξης δημιουργούν ένα τοπίο που ασφυκτιά – κυρίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο πρόεδρος του Ε.Σ.Π., Θοδωρής Καπράλος:
«Η πρώτη περίοδος των εκπτώσεων επιβεβαιώνει τις συνθήκες ασφυξίας που βιώνει το φυσικό κατάστημα. Η διαρκής επιβάρυνση με κόστος λειτουργίας και η απουσία ενός οργανωμένου σχεδίου στήριξης του τοπικού εμπορίου συνθέτουν ένα περιβάλλον μεγάλης ανασφάλειας για το αύριο».

Παρά τις προσπάθειες προσαρμογής των εμπόρων στις νέες καταναλωτικές συνήθειες, λείπει η πολιτική βούληση για την ουσιαστική ενίσχυση του εμπορίου, υπογραμμίζεται. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πλέον αναρωτιούνται: Ποιο είναι το νόημα των εκπτώσεων όταν δεν υπάρχουν χρήματα για να τις αξιοποιήσεις;

Exit mobile version