Connect with us

Ναυτιλία

Αλ. Γκανά: «Να υψώσουμε την ελληνική σημαία στα πλοία μας»

Published

on

Η Ελλάδα είναι η πρώτη παγκόσμια ναυτική δύναμη διεθνώς και ενώ ελέγχει το 20,67% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 54,28% της ευρωπαϊκής χωρητικότητας, υπό ελληνική σημαία βρίσκονται μόλις 599 πλοία, δηλαδή μόνο το 12% του ελληνόκτητου στόλου. Γιατί άραγε ; Γιατί η ελληνική σημαία δεν είναι ανταγωνιστική. Γιατί το πλοίο μπορεί να φέρει οποιαδήποτε σημαία τη στιγμή που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, άρα ο εφοπλιστής θα επιλέξει την λιγότερο κοστοβόρα εναλλακτική.

Με τις διατάξεις και τη νέα τροπολογία που εισήγαγε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προβλέπεται ότι στα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3000 κοχ που έχουν νηολογηθεί υπό ελληνική σημαία, επιτρέπεται η εφαρμογή των διεθνώς αναγνωρισμένων και εκάστοτε ισχυουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας για ναυτολογήσεις ειδικοτήτων του κατωτέρου πληρώματος καθώς και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και γ΄ Μηχανικού του εμπορικού ναυτικού.

Δηλαδή αυξάνεται η δυνατότητα απασχόλησης κατωτέρων πληρωμάτων στην ποντοπόρο ναυτιλία, γινεται πιο ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα και ενισχύεται η  ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου. Γιατί ;

Διότι με αυτόν τον τρόπο ο εφοπλιστής ίσως έχει ένα παραπάνω κίνητρο να υψώσει την ελληνική σημαία στα πλοία του.

Διότι ως σήμερα είχε την επιλογή να ναυτολογήσει αλλοδαπούς ναυτικούς ( κάτι που συνέβαινε ) μια που οι μισθολογικές διάφορες ήταν τεράστιες. Τώρα, οι Έλληνες ναυτικοί σαφώς θα αμοιβονται  καλύτερα από αλλοδαπούς αλλά με μισθούς που επιτρέπουν την υγεία επιχειρηματικότητα και ανταγωνιστικότητα του πλοίου .

– Διότι τα 2000 ή και παραπάνω ευρώ μηνιαίως ( μαζί με επιδόματα ), είναι σεβαστός μισθός για κάποιον ανειδίκευτο που θέλει να ακολουθήσει τον δρόμο της θάλασσας .

– Διότι με το άρθρο  άρθρου 13 ν.δ. 2687/1953 επιτρέπεται η εφαρμογή των διεθνώς αναγνωρισμένων και εκάστοτε ισχυουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας (collective agreements) PNO ITF TCC ή PNO IBF κάτι που συμβαίνει παγκοσμίως, εκεί που ο κακός συνδικαλισμός δεν υπονομεύει την ανάπτυξη του κλάδου και τη μείωση της ανεργίας. Είναι παράδοξο αυτή την ώρα να εφαρμόζονται τα διεθνώς κρατούντα στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία και να μην εφαρμόζονται στα ελληνόκτητα πλοία με ελληνική σημαία.

Ως απάντηση για εκείνους που μιλούν για δήθεν αφανισμό των Ελλήνων ναυτεργατών, καλούνται να αποδείξουν το ποσοστό των Ελλήνων που ναυτολογήθηκαν τα τελευταία χρόνια σε ανάλογες θέσεις … ελάχιστο ποσοστό … σχεδόν μηδενικό. Στην πράξη λοιπόν δείξτε μας πώς υπονομεύονται οι θέσεις εργασίας , όχι στα λόγια .

Οι περισσότεροι αντιρρησίες δεν έχουν σχέση με την θάλασσα … είτε συνδικαλιζονται είτε ψάχνουν να βρουν δικαιολογία που δεν επιλέγουν να είναι στην θάλασσα. Γιατί οι αληθινά θαλασσινοί, που γνωρίζουν τα δεδομένα, είναι εκείνοι που πρώτοι κρίνουν θετικά αυτήν την τροπολογία μια που επιτέλους θα τους δοθεί η ευκαιρία να ναυτολογηθούν με αξιοπρεπή μισθούς σε θέσεις που ως σήμερα κάλυπταν αλλοδαποί με πολύ μικρότερες αμοιβές .

Με αυτήν την τροπολογία λοιπόν  μπορούν να εργαστούν οι Έλληνες ως πληρώματα στα ελληνικά πλοία αλλά με ανταγωνιστικούς όρους και έχει  υπολογιστεί ότι με τον τρόπο αυτό μπορεί να δημιουργηθούν μέχρι και 50.000 νέες θέσεις εργασίας για νέους Έλληνες ή άνεργους ναυτικούς.

Αλεξάνδρα Γκανά