12.7 C
Athens

Πειραιάς: Πτωτική η διακίνηση containers το 2025 – Προσδοκίες ανάκαμψης μετά το πρώτο τετράμηνο του 2026

Must read

Σύνοψη από e-peiraias:
  • Υπό πίεση παραμένει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, με τα στοιχεία του ενδεκαμήνου 2025 να καταγράφουν πτωτική πορεία στους δύο από τους τρεις προβλήτες που ελέγχονται από την Cosco Shipping Ports.
  • Ωστόσο, τα στελέχη του ΟΛΠ και της Cosco εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία, εκτιμώντας ότι η εικόνα μπορεί να αλλάξει ριζικά από το πρώτο τετράμηνο του 2026 και μετά.
  • Σε αναμονή για επιστροφή στη Διώρυγα του Σουέζ Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της λιμενικής αγοράς, καθοριστικός παράγοντας για την ανάκαμψη του Πειραιά θεωρείται η αποκατάσταση της ασφάλειας στην Ερυθρά Θάλασσα και η επιστροφή των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) στη διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.

Υπό πίεση παραμένει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, με τα στοιχεία του ενδεκαμήνου 2025 να καταγράφουν πτωτική πορεία στους δύο από τους τρεις προβλήτες που ελέγχονται από την Cosco Shipping Ports. Ωστόσο, τα στελέχη του ΟΛΠ και της Cosco εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία, εκτιμώντας ότι η εικόνα μπορεί να αλλάξει ριζικά από το πρώτο τετράμηνο του 2026 και μετά.

Σε αναμονή για επιστροφή στη Διώρυγα του Σουέζ

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της λιμενικής αγοράς, καθοριστικός παράγοντας για την ανάκαμψη του Πειραιά θεωρείται η αποκατάσταση της ασφάλειας στην Ερυθρά Θάλασσα και η επιστροφή των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) στη διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.

Οι πιο αισιόδοξες προβλέψεις κάνουν λόγο για επαναφορά των δρομολογίων έως τον Απρίλιο του 2026, ενώ πιο συντηρητικά σενάρια μεταθέτουν την πλήρη επιστροφή στο πρώτο εξάμηνο του ίδιου έτους. Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, με την επαναλειτουργία της παραδοσιακής ρότας, ο Πειραιάς ανακτά το στρατηγικό του πλεονέκτημα ως το πρώτο μεγάλο λιμάνι μετά το Σουέζ.

Η επίδραση της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα

Η κρίση που ξέσπασε τον Νοέμβριο του 2023, μετά τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε εμπορικά πλοία, έχει οδηγήσει τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες στον περίπλου της Αφρικής. Η επιλογή αυτή έχει μεταβάλει τον χάρτη της μεταφόρτωσης στη Μεσόγειο, αποδυναμώνοντας τη θέση του Πειραιά και ενισχύοντας λιμάνια της δυτικής Μεσογείου, τα οποία βρίσκονται εγγύτερα στα Στενά του Γιβραλτάρ.

Τι δείχνουν τα στοιχεία Νοεμβρίου

Τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Cosco Shipping Ports για τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά αποτυπώνουν τη συνεχιζόμενη πτωτική τάση:

  • Νοέμβριος 2025:
    Διακινήθηκαν 301,1 χιλ. TEU, έναντι 363,1 χιλ. TEU τον Νοέμβριο του 2024, καταγράφοντας πτώση 17,1%.

  • Ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2025:
    Η συνολική διακίνηση ανήλθε σε 3.645,9 χιλ. TEU, έναντι 3.861,7 χιλ. TEU την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σημειώνοντας μείωση 5,6%.

Ανοδική εικόνα σε λιμάνια της δυτικής Μεσογείου

Σε αντίθεση με τον Πειραιά, λιμάνια της Cosco στη δυτική Μεσόγειο καταγράφουν θετικές επιδόσεις, καθώς λειτουργούν πλέον ως κόμβοι μεταφόρτωσης για τα μεγάλα containerships που κινούνται μέσω Αφρικής.

  • Ισπανία (Βαλένθια – Μπιλμπάο):
    Νοέμβριος: 326,6 χιλ. TEU (+12,6%)
    Ενδεκάμηνο: 3.440,5 χιλ. TEU (+2,7%)

  • Αμβέρσα (Antwerp Gateway NV):
    Νοέμβριος: 210,3 χιλ. TEU (+6,4%)
    Ενδεκάμηνο: 2.246,1 χιλ. TEU (+8,1%)

  • Ρότερνταμ (Euromax Terminal):
    Νοέμβριος: 197,4 χιλ. TEU (+23,2%)
    Ενδεκάμηνο: 2.149,5 χιλ. TEU (+0,6%)

Η συνολική εικόνα της Cosco Shipping Ports

Συνολικά, οι λιμενικοί σταθμοί της Cosco Shipping Ports εκτός Κίνας, μέσω 16 θυγατρικών, κατέγραψαν στο ενδεκάμηνο άνοδο 10,7%, φτάνοντας τα 33.374,5 χιλ. TEU, ενώ μόνο τον Νοέμβριο η αύξηση ανήλθε στο 24,7%.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η συνολική διακίνηση containers σε όλα τα λιμάνια του ομίλου (εντός και εκτός Κίνας) αυξήθηκε:

  • Νοέμβριος: +9,7% (10.324,4 χιλ. TEU)

  • Εννεάμηνο: +6% (107.229,8 χιλ. TEU)

- Advertisement -spot_img

More articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -spot_img

Latest article