- Σταθερά αυξητικός ο τζίρος την τελευταία πενταετία – Πρωταθλητές σε παραγγελίες νομοί και νησιά Σημαντική εικόνα της δυναμικής που έχουν αποκτήσει οι επιχειρήσεις της ελληνικής περιφέρειας στο ηλεκτρονικό εμπόριο αποτυπώνουν τα νέα στοιχεία του Skroutz, σύμφωνα με τα οποία 9 στις 10 παραγγελίες των καταστημάτων της επαρχίας κατευθύνονται εκτός της περιφέρειας στην οποία εδρεύουν.
- Η ανάλυση του μεγαλύτερου marketplace της χώρας, με στοιχεία που καλύπτουν την περίοδο 2020–2025, δείχνει ότι οι επιχειρήσεις της περιφέρειας όχι μόνο αυξάνονται σε αριθμό, αλλά καταγράφουν και σταθερή, ισχυρή άνοδο στον τζίρο, αξιοποιώντας την πλατφόρμα για να ξεπεράσουν τα γεωγραφικά τους όρια.
- Πάνω από 2.300 καταστήματα της περιφέρειας στο Skroutz Το 2025, τα καταστήματα με έδρα την ελληνική περιφέρεια που δραστηριοποιούνται στο Skroutz ξεπερνούν τα 2.300, αντιπροσωπεύοντας το 34% του συνόλου των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων.Από αυτά, περίπου 1.770 βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και 530 στη νησιωτική.
Σταθερά αυξητικός ο τζίρος την τελευταία πενταετία – Πρωταθλητές σε παραγγελίες νομοί και νησιά
Σημαντική εικόνα της δυναμικής που έχουν αποκτήσει οι επιχειρήσεις της ελληνικής περιφέρειας στο ηλεκτρονικό εμπόριο αποτυπώνουν τα νέα στοιχεία του Skroutz, σύμφωνα με τα οποία 9 στις 10 παραγγελίες των καταστημάτων της επαρχίας κατευθύνονται εκτός της περιφέρειας στην οποία εδρεύουν.
Η ανάλυση του μεγαλύτερου marketplace της χώρας, με στοιχεία που καλύπτουν την περίοδο 2020–2025, δείχνει ότι οι επιχειρήσεις της περιφέρειας όχι μόνο αυξάνονται σε αριθμό, αλλά καταγράφουν και σταθερή, ισχυρή άνοδο στον τζίρο, αξιοποιώντας την πλατφόρμα για να ξεπεράσουν τα γεωγραφικά τους όρια.
Πάνω από 2.300 καταστήματα της περιφέρειας στο Skroutz
Το 2025, τα καταστήματα με έδρα την ελληνική περιφέρεια που δραστηριοποιούνται στο Skroutz ξεπερνούν τα 2.300, αντιπροσωπεύοντας το 34% του συνόλου των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων.
Από αυτά, περίπου 1.770 βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και 530 στη νησιωτική.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αύξηση του αριθμού των επιχειρήσεων που συνεργάζονται με την πλατφόρμα: +164% σε σχέση με το 2020, γεγονός που καταδεικνύει τη στροφή των καταστημάτων της επαρχίας στο οργανωμένο e-commerce ως βασικό κανάλι ανάπτυξης.
Εκρηκτική αύξηση τζίρου
Η οικονομική εικόνα είναι ακόμη πιο ενδεικτική της δυναμικής. Το 2024, ο μέσος τζίρος (GMV) των επιχειρήσεων της περιφέρειας σημείωσε θεαματική άνοδο:
-
+71% στα νησιά
-
+69% στις ηπειρωτικές πόλεις
Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι το Skroutz λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής ισχύος για τις τοπικές επιχειρήσεις, δίνοντάς τους πρόσβαση σε καταναλωτές σε ολόκληρη τη χώρα.
Οι κατηγορίες που ξεχωρίζουν
Οι επιχειρήσεις της περιφέρειας δραστηριοποιούνται σε ευρύ φάσμα προϊόντων, καλύπτοντας τόσο καθημερινές όσο και εξειδικευμένες ανάγκες.
Στην ηπειρωτική Ελλάδα, τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου κατέγραψαν:
-
Κατοικίδια (+97%)
-
Αθλητικός εξοπλισμός (+37%)
-
Είδη κουζίνας & διακόσμησης (+37%)
Στη νησιωτική Ελλάδα, πρωταγωνιστούν:
-
Προϊόντα καθημερινής χρήσης / Supermarket – Καπνικά (+74%)
-
Παιδικά – Βρεφικά (+48%)
-
Είδη Κήπου – Εργαλεία (+43%)
94% των παραγγελιών εκτός τοπικής αγοράς
Το πιο χαρακτηριστικό εύρημα της ανάλυσης αφορά τη γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων. Το 2024, το 94% των παραγγελιών που στάλθηκαν από καταστήματα της επαρχίας – ποσοστό που αντιστοιχεί στο 95% του τζίρου τους – είχαν παραλήπτες σε διαφορετική περιφερειακή ενότητα.
Μόλις το 6% των πωλήσεων πραγματοποιήθηκε εντός της τοπικής αγοράς, ενώ την τελευταία πενταετία το ποσοστό των παραγγελιών εκτός περιφέρειας παραμένει σταθερά πάνω από 90%.
Οι «πρωταθλητές» στις αποστολές
Στην κορυφή των περιοχών με τις περισσότερες αποστολές παραγγελιών βρίσκονται:
Ηπειρωτική Ελλάδα
-
Αχαΐα
-
Κοζάνη
-
Σέρρες
-
Δράμα
-
Λάρισα
Νησιωτική Ελλάδα
-
Ηράκλειο & Ρέθυμνο Κρήτης
-
Δωδεκάνησα
-
Λέσβος
-
Εύβοια
-
Σάμος
Τοπική επιχείρηση, πανελλαδική αγορά
Τα στοιχεία του Skroutz επιβεβαιώνουν ότι η γεωγραφική θέση δεν αποτελεί πλέον εμπόδιο για τις επιχειρήσεις της περιφέρειας. Αντίθετα, μέσα από το οργανωμένο marketplace, η τοπική επιχείρηση μπορεί να μετατραπεί σε πανελλαδικό παίκτη, αξιοποιώντας τις ψηφιακές πωλήσεις ως βασικό μοχλό ανάπτυξης.




