Δυναμική ήταν η τοποθέτηση του Προέδρου του Ολυμπιακού κ Βαγγέλη Μαρινάκη από τη θέση του Δημοτικού Συμβούλου Πειραιά ,στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε χθες.
Ο κ. Μαρινάκης ανέφερε σχετικά:
“Όσον αφορά την Cosco και όσον αφορά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τα φορτηγά και με τα χώματα και γενικότερα με αυτή την κατάσταση και τις καινούργιες προβλήτες, το’ χα πει από την αρχή, όχι τώρα αλλά από το 2014. Είμαι αντίθετος σε οποιαδήποτε συμφωνία μονοπωλιακή όσον αφορά το λιμάνι του Πειραιά και το είδαμε αυτό ότι όσο περνούν τα χρόνια, παρ’ όλο που κατά δήλωσή τους οι Κινέζοι λένε ότι είναι η καλύτερη επένδυση που έχουν κάνει στην Ευρώπη, ο Πειραιάς και οι άλλοι δήμοι δεν έχουν σχεδόν κανένα απολύτως…δεν έχουμε δει κάτι για την πόλη μας όφελος από τους Κινέζους.
Και εγώ και ο δήμαρχος σε συζητήσεις σε διάφορες εκδηλώσεις που είχαν παρεβρεθεί και άνθρωποι της Cosco και θυμάμαι τελευταία είχε έρθει ο δήμαρχος της Σαγκάης και οι πρέσβεις, είχαμε συζητήσει μαζί τους και τους είχαμε πει ότι θα πρέπει οπωσδήποτε η Cosco για τον Πειραιά και για τους άλλους δήμους, να ξοδέψουν χρήματα για ορισμένα πολύ μεγάλα έργα και να έχει ένα όφελος ο Πειραιάς από αυτή την μονοπωλιακή σύμβαση που έχει υπογραφεί.
Βέβαια, δεν έχει υπογραφεί από το Δήμο Πειραιά αλλά από την προηγούμενη κυβέρνηση”.
Απαγόρευση διέλευσης φορτηγών
Ο εφοπλιστής πρότεινε να απαγορευτεί η διέλευση βαρέων οχημάτων που έχουν αναλάβει τις χωματουργικές εργασίες για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας στην Πειραϊκή.
“Εγώ θέλω να σας πω το εξής: Από αυτά που έχω ακούσει και αυτά που έχω δει μέχρι σήμερα, θεωρώ ότι είναι πολύ δύσκολο να συνεχίσει αυτή η συνεργασία χωρίς να έχει ένα πολύ μεγάλο όφελος η πόλη μας, καθώς επίσης και ότι δεν θα βρούμε άκρη με τα φορτηγά πώς έρχονται μέσα στην πόλη. Αν τηρούν τους κανονισμούς, όλα αυτά που λέμε συνέχεια, θα δημιουργούνται προβλήματα.
Θεωρώ λοιπόν ότι πρέπει να παρθεί μία απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο να απαγορευτεί οποιαδήποτε μεταφορά να περνάει μέσα από τον δήμο Πειραιά για αυτές τις προβλήτες που συζητάμε.
Θεωρώ ότι δεν πρόκειται να γίνει τίποτα από μέρους τους και θα δημιουργούνται συνέχεια προβλήματα.
Αν θέλουν να το φτιάξουν δεν θα είναι μέσω ξηράς. Θα είναι με πλοία τα οποία θα νοικιάσουν και θα μπορούν να μεταφέρουν τα υλικά και να χτίσουν σύμφωνα με τους κανονισμούς τις προβλήτες. Αν δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, εγώ θεωρώ ότι πρέπει ρητά το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά να το απαγορεύσει”.
Τελειώνοντας την παρέμβασή του στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Μαρινάκης εξέφρασε την εκτίμηση ότι η μονοπωλιακή κατάσταση που έχει δημιουργηθεί από την παρουσία της Cosco στο Λιμάνι, δεν είναι προς όφελος των Πειραιωτών.
“Με αυτή τη μονοπωλιακή σχέση Cosco με το λιμάνι του Πειραιά με τον ΟΛΠ, με το δήμο Πειραιά και τους όμορους δήμους δεν πρόκειται να δούμε κανένα καλό και κανένα όφελος για την πόλη. Θα ρημάξει με μαθηματική ακρίβεια.
Όσοι πιστεύουν ότι μπορεί ο Δήμος Πειραιά, οι άλλοι δήμοι να έχουν όφελος από όλη αυτή την ιστορία, είναι γελασμένοι και εγώ θέλω να διατυπώσω τη θέση μου ότι είμαι εναντίον όλης αυτής της ιστορίας και το είχα ξαναπεί το 2014, το’ χα πει το 2015, το’χα πει το 2016. Είχα πάρει θέση και απλώς ήθελα να τοποθετηθώ και αν πιστεύετε ότι πρέπει να πάρουμε μία απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο για να απαγορεύσουμε οποιαδήποτε μεταφορά, θεωρώ ότι θα κάνουμε ένα πολύ μεγάλο καλό για την πόλη μας.
Εγώ αυτό έχω να σας πως. Σας είπα και τι θεωρώ ότι θα συμβεί στο μέλλον ή ότι θεωρώ ότι έχει συμβεί μέχρι σήμερα. Καλό δεν έχουμε δει και ούτε πρόκειται να δούμε από τους Κινέζους με την Cosco”,δήλωσε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης υπενθύμισε στον Β. Μαρινάκη πως το Δημοτικό Συμβούλιο έχει λάβει ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ώστε να μην περάσει κανένα φορτηγό μέσα από την πόλη, “αλλά ουσιαστικά έχει πεταχθεί στον κάλαθο των αχρήστων” όπως τόνισε.
“Εγώ θεωρώ ότι πρέπει να πάρουμε άλλη μία απόφαση η οποία να κοινοποιηθεί και στην Τροχαία, στην Αστυνομία, σε όλες τις αρμόδιες αρχές και η Δημοτική Αστυνομία να μην το επιτρέπει” επέμεινε ο Β. Μαρινάκης.
Το αποτέλεσμα ήταν να εκδοθεί κοινό ψήφισμα των τριών μεγάλων δημοτικών παρατάξεων, του δημάρχου Γ. Μώραλη, Ν. Βλαχάκου και Ν. Μπελαβίλα.
Στο ψήφισμα το Δημοτικό Συμβούλιο εκφράζει τη δυσαρέσκεια και την έντονη διαμαρτυρία του για την μη ολοκλήρωση μέχρι σήμερα της διαδικασίας έγκρισης της ΜΠΕ και ΣΜΠΕ όπως ορίζει η σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημόσιου και ΟΛΠ.
Επίσης το Δ.Σ. καλεί άμεσα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προχωρήσει σε όλους τις πρωτοβουλίες για την προστασία της Υγείας και την ποιότητα της ζωής των κατοίκων του Πειραιά εντάσσοντας στην έγκριση ΜΠΕ και τους όρους που διατυπώθηκαν από το Δ. Συμβούλιο Πειραιά και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.
Στο ψήφισμα αναφέρεται, επίσης, ότι ο Δήμος Πειραιά εξετάζει κάθε νομικό και διοικητικό εργαλείο την άμεση διακοπή της διέλευσης βαρέων οχημάτων που προορίζονται για το έργο της επέκτασης της Νότιας προβλήτας κρουαζιέρας στην Πειραϊκή.