Breaking
Σα. Νοέ 23rd, 2024

Όχι την Έντα Γκάμπλερ

Ετών 15.

Συνήργησε στο φόνο της μητέρας της. Βρισκόταν μόλις σε απόσταση αναπνοής στο διπλανό δωμάτιο την ώρα που ο 17χρονος φίλος της με καταγωγή από την Ρουμανία κατάφερνε χωρίς έλεος μαχαιριές στο σώμα της άτυχης γυναίκας. Τα ουρλιαχτά της άτυχης γυναίκας τρυπούσαν τους τέσσερις τοίχους αλλά όχι την συνείδησή της.

Στις 12 Νοεμβρίου 2020 οι δύο ανήλικοι κρίθηκαν προφυλακιστέοι και οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα.

Ετών 44.

 Στον Πύργο Διρού στην Μάνη βρίσκει τραγικό θάνατο από τον σύζυγό της ο οποίος αντιμετωπίζει ψυχιατρικά προβλήματα, την ζηλεύει παράφορα και κατά την διάρκεια ενός καβγά  (σε βρασμό ψυχικής ορμής? Θα αποφανθεί το αρμόδιο δικαστήριο..)την αποτελειώνει με μια καραμπίνα..

Ο δράστης ζητάει συγγνώμη από τα τρία παιδιά τους..

Eτών 22.

 Κατηγορούμενος για το έγκλημα στις Σπέτσες, με θύμα έναν 26χρονο.  

 Γιος γνωστού καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ιδιοκτήτης μπαρ στο κοσμοπολίτικο νησί του Αργοσαρωνικού που έμελλε να γίνει ο τόπος ενός αποτρόπαιου εγκλήματος. Από το περσινό  καλοκαίρι ο φερόμενος ως δράστης και το θύμα είχαν αναπτύξει φιλικούς δεσμούς και σύχναζαν στα ίδια στέκια..

Ενώπιον του Εισαγγελέα Πειραιώς οδηγήθηκε το πρωί της Τρίτης 24 Νοεμβρίου..

Η ηρωίδα του μεγάλου Νορβηγού συγγραφέα Ένρικ Ίψεν παραμένει επίκαιρη σχεδόν δύο αιώνες μετά (1881). Βιώνει υπαρξιακά κενά, νευρώσεις και συναισθηματικές συμπληγάδες. Στο τέλος δεν υποφέρει ούτε τον εαυτό της. Τραγική φιγούρα για το αδιέξοδο της κοινωνικής σύμβασης που η ίδια επέλεξε να ζεί ή που σε ένα κάποιοι βαθμό οι άλλοι όρισαν πρίν από εκείνη για εκείνη ολισθαίνει στο μεγαλύτερο ίσως αμάρτημα και πράττει χωρίς περιστροφές και κομφορμισμούς το αποννενοημένο. 

Με την εντιμότητα να αναλάβει εκείνη τις συνέπειες των πράξεων όλων, ανάγεται σε ηρωίδα γιατί παύει να είναι μια μεγαλοαστή και ανάγεται σε σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής που εκφράζει την χωρίς υστερία, την αλλοτρίωση, την μοναξιά και το προσωπικό αδιέξοδο.

Το πραγματικό αδιέξοδο στο οποίο οδηγούνται γιατροί στις ΜΕΘ όταν είναι αναγκασμένοι να επιλέξουν ποιος ασθενής, νεότερος ή γηραιότερος θα νοσηλευθεί  άρα ποιος θα ζήσει ή όχι.. Με μια επιφύλαξη βέβαια.. ότι μία ανθρώπινη ζωή ισούται με χίλιες ανθρώπινες ζωές..σε ένα σύστημα υγείας που δοκιμάζεται σκληρά και με υποδόριο διάκοσμο πολιτικούς συσχετισμούς δυνάμεων και εκλογολαγνείες δυστυχώς με φόντο δεκάδες διασωληνωμένους. Σ ας ενδιαφέρει στα αλήθεια ποιος θα ζήσει..?

Ομοίως, η ηρωίδα της Μάρσα Νόρμαν στο καθηλωτικό δίπρακτο «Καληνύχτα Μητέρα»  προτιμά την αυτοχειρία από τον μάταιο κόσμο που είναι αναγκασμένη να υπομένει.

Η Έντα Γκάμπλερ κατά βάθος, παρά την σκληρότητα του εποχής την οποία τολμάει, έστω και αν ασφυκτιά κρύβει ευαισθησίες..

By admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *