Breaking
Δε. Νοέ 25th, 2024

Κερατσίνι : Μπακόπουλος κατά Βρεττάκου για 1,5 εκατ. ευρώ απευθείας αναθέσεις

Ένα απίστευτα σκοτεινό παρασκήνιο με εκατομμύρια ευρώ απευθείας αναθέσεων, μπάζωμα της παραλίας και τοξικές βόμβες κατά του περιβάλλοντος στη περιοχή των Λιπασμάτων με αρνητικό πρωταγωνιστή τον σημερινό δήμαρχο Χρήστο Βρεττάκο αποκαλύπτει ο  επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Διαφάνειας Λιμενικού Συστήματος κ. Δ. Μπακόπουλος

Η Έκθεση του Μπακόπουλου είναι καταπέλτης για τα έργα και τις ημέρες του δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας.

Στο μεταξύ σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν πολλά κρούσματα Covid-19 ανάμεσα στους εργαζομένους στη συγκομιδή των απορριμάτων στη περιοχή λόγω της πλημμελούς εφαρμογής του Πρωτοκόλλου με ευθύνη της ηγεσίας του Δήμου.

ΘΕΜΑ: Αίτημα για διεξαγωγή πλήρους και ενδελεχούς ελέγχου νομιμότητας στη διαχείριση της έκτασης των «Λιπασμάτων» από το Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ

Αξιότιμοι κκ. Υπουργοί

Αξιότιμε κ. Περιφερειάρχα

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής και δι’ υμών μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής

  1. Την περίοδο 2017 – 2020 υπήρξα Διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ). Με την ανωτέρω ιδιότητά μου, υπέβαλα τις με αριθμό πρωτοκόλλου 6000/402/2019 και 6000/412/2019 ανακοινώσεις αξιόποινων πράξεων αναφορικά με το ζήτημα της παρουσίας ραδιενεργού φωσφογύψου στην περιοχή «Λιπάσματα», η οποία βρίσκεται στον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας Αττικής.
  2. Μετά την αποχώρησή μου από τη Δημόσια Αρχή Λιμένων, συνέχισα την έρευνα για την υπόθεση αυτή, ως επικεφαλής πλέον του υπό ίδρυση σωματείου με την επωνυμία «Παρατηρητήριο Διαφάνειας Λιμενικού Συστήματος». Σήμερα, το Παρατηρητήριο θέτει υπόψιν Σας τα εξής συμπεράσματά του όχι μόνο για την παρουσία της ραδιενεργού φωσφογύψου στην έκταση των «Λιπασμάτων», αλλά και για την εν γένει διαχείριση της έκτασης αυτής από το Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας:
  3. Για την παρουσία της ραδιενεργού, τοξικής και επικίνδυνης για τον άνθρωπο φωσφογύψου στην έκταση των «Λιπασμάτων» η με αριθμό 133/2019 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής δεν καταλείπει καμία αμφιβολία. Ειδικώτερα, στην με ημερομηνία 7/5/2019 συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής ο τότε αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γ. Γαβρίλης εισηγήθηκε μεταξύ άλλων και τον κάτωθι λόγο απαλλοτρίωσης έκτασης στην περιοχή των «Λιπασμάτων»:

«ΣΤ) Εξυγίανση του εδάφους / υπεδάφους από τα παραπροϊόντα που εναποτίθεντο κατά την περίοδο λειτουργίας του εργοστασίου και τα οποία σήμερα εξακολουθούν να ρυπαίνουν την ευρύτερη περιοχή δημιουργώντας συνθήκες επικινδυνότητας για την υγεία των κατοίκων.»

Με την με αριθμό 133/2019 κατά πλειοψηφία απόφασή του, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής έκανε δεκτή την ανωτέρω εισήγηση του κ. Γ. Γαβρίλη. Από τη λήψη της απόφασης αυτής και μετά, ουδείς δικαιούται να κλείνει τα μάτια και να μην ερευνά σε βάθος τόσο την παρουσία της ραδιενεργού, τοξικής και επικίνδυνης για τον άνθρωπο φωσφογύψου στην έκταση των «Λιπασμάτων», όσο και τις επιβλαβείς για το περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων συνέπειες.

  1. Πλήρης επιστημονική τεκμηρίωση για την επικινδυνότητα της φωσφογύψου παρέχεται από σχετική τεχνική έκθεση πραγματογνωμοσύνης των Μιχαήλ Καλογιαννάκη, Χρύσανθου Στειακάκη, Ιωάννη Σμέρου, στην οποία αναφέρονται τα εξής :

«[σελ. 71 επ.] Η φωσφογύψος είναι ένα παραπροϊόν της διαδικασίας παραγωγής φωσφορικού οξέος, το οποίο χρησιμοποιείται στην παραγωγή φωσφορικού λιπάσματος και το βρίσκουμε με την μορφή σκόνης. Είναι ένα ανόργανο στερεό υπόλειμμα, που περιέχει βαρέα μέταλλα και ραδιενεργά στοιχεία, τα οποία σε μεγάλες ποσότητες μπορούν να προκαλέσουν χημική και ραδιενεργό ρύπανση. Το παραπροϊόν είναι εμπλουτισμένο με ραδιοϊσότοπα σε μεγάλο ποσοστό, εξαιτίας της επεξεργασίας που έχει προηγηθεί αλλά και της συγκέντρωσης φυσικού ουρανίου στους φωσφορίτες. Η φωσφογύψος παρουσιάζει ορισμένες ενδιαφέρουσες ιδιότητες, που την καθιστούν άριστο οικοδομικό υλικό στη θέση του κοινού γύψου με την προϋπόθεση ότι έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα για τη σωστή και ασφαλή χρήση του. Τα αποθέματα φωσφογύψου επιβαρύνουν το περιβάλλον με την αυξημένη οξύτητα των απορροών τους, τη μεταφορά φθοριούχων, θειικών, ιχνοστοιχείων και ραδιονουκλιδίων της σειράς διάσπασης του ουρανίου στα γειτνιάζοντα υδατικά συστήματα και την εκπομπή ραδονίου που αποτελεί προϊόν αποσύνθεσης του ραδίου, το οποίο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα υγείας σε ανθρώπους που ζουν σε περιοχές κοντά στα αποθέματα φωσφογύψου. Το μέγεθος της ζημιάς που μπορεί να προκληθεί στον ανθρώπινο οργανισμό εξαρτάται από την ποσότητα, η οποία θα εισέλθει στο σώμα αλλά και από τη συχνότητα της επαφής, όποιας μορφής και αν είναι αυτή. Ασθένειες στον άνθρωπο μπορούν να προκληθούν από τη στιγμή που θα έρθει σε επαφή και αν εισέλθει στο ανθρώπινο σώμα μέσω της αναπνοής και συχνότητας επαφής του, ως αιωρούμενο σωματίδιο. Εκτός από τους κινδύνους υγείας εξαιτίας της ακτινοβολίας, η φωσφογύψος μπορεί να περιέχει κάποια μεταλλικά ιχνοστοιχεία, όπως αρσενικό, μόλυβδο, κάδμιο, χρώμιο, φθόριο, ψευδάργυρο, αντιμόνιο, χαλκό, σε συγκεντρώσεις που σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) μπορούν να αποτελέσουν χημικό κίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον. Τα μεταλλικά αυτά στοιχεία μπορούν επίσης να μεταφερθούν σε παρακείμενους επιφανειακούς και υπόγειους υδατικούς πόρους. Το μέγεθος της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος αλλά και του κινδύνου για τη δημόσια υγεία σχετίζεται με συγκεντρώσεις των ιχνοστοιχείων στη φωσφορούχο, οι οποίες διαφέρουν κατά περίπτωση για αυτό και οι μελέτες που πρέπει να πραγματοποιούνται πριν τη χρήση του είναι πολύ σημαντικές για την σωστή έκβαση της ασφαλούς τοποθέτησής του. Επίσης, απαραίτητη είναι η εκπόνηση ραδιολογικής μελέτης ώστε να εκτιμηθούν οι ραδιολογικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και η λήψη ειδικών μέτρων για την ελαχιστοποίηση των κινδύνων αυτών. Η φωσφογύψος κατατάσσεται στα υλικά που εμπεριέχουν φυσική ραδιενέργεια (NaturallyOccurringRadioactiveMaterials – NORM).»

  1. Σήμερα, στην έκταση των «Λιπασμάτων», για την οποία το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, κατόπιν εισήγησης του κατά τόπω αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη κ. Γ. Γαβρίλη, αποφάσισε ότι είναι ρυπασμένη, σε βαθμό που να εξακολουθούν να δημιουργούνται συνθήκες επικινδυνότητας για την υγεία των κατοίκων, λειτουργούν υποδομές αναψυχής του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, χρησιμοποιούμενες και από ευπαθείς ομάδες. Ειδικώτερα, στην εν λόγω έκταση ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας προέβη στην εκτέλεση οικοδομικών εργασιών κατασκευής γηπέδων 5Χ5 και θεάτρου χωρητικότητας 750 ατόμων, κατεδαφίσεις μικρών κτισμάτων, τοποθέτηση Υ/Σ ΔΕΗ, διάνοιξη οδών, δενδροφύτευση, στρώσιμο αδρανών υλικών κ.α.

Βασική προϋπόθεση για την χρήση τέτοιων εγκαταστάσεων από το κοινό είναι να μην είναι επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία. Λειτουργία τέτοιων εγκαταστάσεων σε χώρους ρυπασμένους και επικίνδυνους για την υγεία των κατοίκων δεν είναι νοητή. Παρόλα αυτά, στην ίδια έκταση, την οποία το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής χαρακτήρισε ρυπασμένη με τοξική, ραδιενεργό και επικίνδυνη για την υγεία φωσφογύψο, ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας λειτουργεί σα να μην τρέχει τίποτα γήπεδα, θέατρα άλλες εγκαταστάσεις αναψυχής.

Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε μια πολύ ιδιαίτερη κατάσταση:

Στην προκειμένη περίπτωση η διαπίστωση της ύπαρξης της τοξικής, ραδιενεργού και επικίνδυνης για την υγεία φωσφογύψου στην έκταση των «Λιπασμάτων» δεν προέρχεται από κάποιον ιδιώτη ή επιχειρηματία, που έλκει έννομο συμφέρον, αλλά αρχικά από τον κατά τόπω αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη και βαθύ γνώστη των πειραϊκών θεμάτων κ. Γ. Γαβρίλη και στη συνέχεια από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, δηλ. από δημόσια αρχή. Παρά τις επικίνδυνες για την υγεία των κατοίκων διαπιστώσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής (οι οποίες από τη δική μας έρευνα δεν προκύπτει να έχουν ανακληθεί από το νέο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής που προέκυψε μετά τις Περιφερειακές Εκλογές του 2019), κανείς δεν ασχολήθηκε ούτε να αναστείλει, έστω προσωρινά, τη λειτουργία των ελεύθερα προσβάσιμων σε γονείς – παιδιά και παππούδες / γιαγιάδες και εγγόνια εγκαταστάσεων αναψυχής, που βρίσκονται, αν όχι ακριβώς πάνω, οπωσδήποτε πλησίον της τοξικής, ραδιενεργού και επικίνδυνης για την υγεία φωσφογύψου, ούτε να ερευνήσει ουσιαστικά την υπόθεση αυτή και να αποδώσει τις ευθύνες εκεί που πραγματικά ανήκουν: είτε στο Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας, που φέρεται από την Περιφέρεια Αττικής να λειτουργεί προσβάσιμες στο κοινό εγκαταστάσεις αναψυχής σε μια ρυπασμένη και επικίνδυνη για την υγεία περιοχή, είτε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, εάν τόλμησε να βεβαιώσει ψευδώς όλα τα ανωτέρω για οποιοδήποτε λόγο.

  1. Πέραν της περιβαλλοντικής της διάστασης, η διαχείριση της έκτασης των «Λιπασμάτων» από το Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας διαπιστώσαμε ότι γεννά και σοβαρά ερωτηματικά διαχειριστικής – γραφειοκρατικής φύσης.

Συγκεκριμένα:

  1. Στις 9/6/2017 η εταιρεία με την επωνυμία ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΕ, θυγατρική της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ, κατέθεσε ενώπιον του Ειρηνοδικείου Πειραιά αίτηση ασφαλιστικών μέτρων με αριθμό κατάθεσης 4456/2017, με την οποία ισχυρίστηκε ότι ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας καταπάτησε τμήμα ευρύτερης έκτασης ιδιοκτησίας της με εμβαδόν 37.179,10 τ.μ, καθώς και ότι επί της καταπατημένης έκτασης εκτέλεσε οικοδομικές εργασίες κατασκευής τσιμεντένιων πλακών για βάσεις γηπέδων 5Χ5 και θεάτρου χωρητικότητας 750 ατόμων, κατεδαφίσεις μικρών κτισμάτων, τοποθέτηση Υ/Σ ΔΕΗ, διάνοιξη οδών, δενδροφύτευση, στρώσιμο αδρανών υλικών κ.α.

Η καταγγελλόμενη από την προαναφερόμενη εταιρεία καταπάτηση ιδιωτικής έκτασης δεν αποτελεί μόνο αστική διαφορά, αλλά, εφόσον η καταγγελία ευσταθεί, στοιχειοθετεί και το αυτεπαγγέλτως διωκόμενο ποινικό αδίκημα του άρθρου 378 παρ. 1 εδ. α’, ενώ ταυτόχρονα θέτει και ζήτημα νομιμότητας των γενόμενων δαπανών.

  1. Επιπρόσθετα, πρόσφατο (20/6/2020) δημοσίευμα της ιστοσελίδας e-peiraias.gr ισχυρίζεται ότι τα προαναφερόμενα κτίσματα έχουν κτιστεί χωρίς την προσήκουσα έκδοση οικοδομικής άδειας. Τα αναφερόμενα στο εν λόγω δημοσίευμα καθιστούν αναγκαία τη διεξαγωγή αυτεπάγγελτης έρευνας αφενός για ενδεχόμενη τέλεση του ποινικού αδικήματος της κατασκευής και διατήρησης αυθαιρέτου από το Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας, που τα έχτισε, τους εργολάβους και τους επιβλέποντες μηχανικούς, αφετέρου για ενδεχόμενη τέλεση του ποινικού αδικήματος της παράβασης καθήκοντος από τις δημόσιες υπηρεσίες, που έχουν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να προβούν στην επιβολή προστίμων και στην κατεδάφισή τους και ενδεχομένως δεν το έχουν πράξει.
  2. Περαιτέρω:

Κατά παγία νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η ανάθεση των δημοσίων συμβάσεων προμηθειών διενεργείται, κατά κανόνα, κατόπιν τακτικού διαγωνισμού (ανοικτού ή κλειστού), δοθέντος ότι με την κατά νόμο απαιτούμενη ευρύτερη δημοσιότητα και την τήρηση των πλέον σύνθετων διαδικασιών επιτυγχάνεται η επιλογή της πράγματι καλύτερης για τους ενδιαφερόμενους φορείς προσφοράς και, συνεπώς, διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον. Περαιτέρω, επιτρέπεται και προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (απευθείας ανάθεση), μεταξύ άλλων, όταν λόγω επείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε απρόβλεπτες περιστάσεις, για την οποία καμία υπαιτιότητα δεν δύναται να αποδοθεί στην αναθέτουσα αρχή, καθίσταται ανέφικτη η τήρηση των προθεσμιών για τη διενέργεια διαγωνισμού, όταν, για λόγους τεχνικούς ή σχετιζόμενους με την προστασία δικαιωμάτων αποκλειστικότητας, τα ζητούμενα προϊόντα δύνανται – με βάση αιτιολογημένη απόφαση της αναθέτουσας αρχής – να παρασχεθούν μόνο από ορισμένο προμηθευτή, υπό την έννοια της μη ύπαρξης στην αγορά ανταγωνιστών που να παρέχουν προϊόντα με αντίστοιχα τεχνικά χαρακτηριστικά (πρβλ. ΔΕΚ απόφαση της 3.5.1994 στην υπόθεση C-328/1992, I-1569), καθώς και όταν η δαπάνη της προμήθειας δεν υπερβαίνει, σε ετήσια βάση, το ποσό των 20.000 ευρώ άνευ ΦΠΑ.

Ειδικώς δε, στην περίπτωση που η αξία των προς ανάθεση προμηθειών δεν υπερβαίνει, σε ετήσια βάση, το ποσό των 60.000 ευρώ άνευ ΦΠΑ, επιτρέπεται η προσφυγή στη διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού. Τέλος, προκειμένου να διαπιστωθεί το ποσό στο οποίο ανέρχεται η δαπάνη συγκεκριμένης προμήθειας και, συναφώς, η δυνατότητα ανάθεσής της απευθείας ή με πρόχειρο διαγωνισμό, λαμβάνεται υπόψη η συνολική δαπάνη που απαιτείται για να καλυφθούν οι ετήσιες ανάγκες του φορέα σε όμοια ή ομοειδή, κατά την αντίληψη των συναλλαγών και τη φύση του πράγματος, αγαθά. Τούτων έπεται ότι απαγορεύεται ο επιμερισμός της συνολικής ποσότητας ομοειδών αγαθών σε περισσότερες μικρότερες ποσότητες και η διενέργεια αντίστοιχων τμηματικών προμηθειών, αντί μιας ενιαίας, στο μέτρο που, με τον τρόπο αυτό, της κατάτμησης, δηλαδή, της δαπάνης, επιχειρείται, κατά περιγραφή των οικείων διατάξεων, η μη τήρηση της διαδικασίας του τακτικού ή πρόχειρου, κατά περίπτωση, διαγωνισμού (βλ. πράξ. IV Τμ. 67/2010, 107, 116, 119/2011, 101/2013 κ.ά.).

 

Στην προκειμένη περίπτωση:

Α. Αυτό που δημοσιοποιήθηκε ως «ανάπλαση» των «Λιπασμάτων» δεν προκηρύχθηκε ποτέ ως δημόσιο έργο, αν και εμπίπτει σαφώς στον ορισμό του δημόσιου έργου σύμφωνα με το ν. 4412/2016, δεν υλοποιήθηκε με αυτεπιστασία, αλλά αποτέλεσε πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας. Μακροχρόνια άνεργοι, όμηροι χαμηλών μισθών και συμβάσεων ορισμένου χρόνου, οι οποίοι έφεραν τεχνικές ειδικότητες σήκωσαν το βάρος του τεχνικού έργου της «ανάπλασης».

Στις 9/6/2017 ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας υπέγραψε προγραμματική σύμβαση αξίας 245.520 ΕΥΡΩ με την ανήκουσα στον ίδιο ΚΔΒΜ 2 ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ – ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΕ ΟΤΑ, με αντικείμενο το σχεδιασμό, την οργάνωση και παρουσίαση 40 πολιτιστικών, ψυχαγωγικών και αθλητικών δράσεων. Την ίδια ημερομηνία (9/6/2017) ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας υπέγραψε δεύτερη, χωριστή προγραμματική σύμβαση αξίας 196.000 ΕΥΡΩ με την ανήκουσα στον ίδιο ΚΔΒΜ 2 ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ – ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΕ ΟΤΑ, με αντικείμενο την πρόσληψη εκτός ΑΣΕΠ 37 εργαζόμενων μη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προκειμένου να απασχοληθούν στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου στα «Λιπάσματα». Αθροιστικά, το έτος 2017 ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας κατέβαλε στο ιδιοκτησίας του ΚΔΒΜ ποσό 441.520 ΕΥΡΩ για αντικείμενα συναφή με τη διοργάνωση συναυλιών και λοιπών «πολιτισμικών δραστηριοτήτων» στα «Λιπάσματα».

Στις 4/6/2018 ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας υπέγραψε προγραμματική σύμβαση αξίας 245.520 ΕΥΡΩ με την ανήκουσα στον ίδιο ΚΔΒΜ 2 ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ – ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΕ ΟΤΑ, με αντικείμενο το σχεδιασμό, την οργάνωση και παρουσίαση 40 πολιτιστικών, ψυχαγωγικών και αθλητικών δράσεων. Στις 29/10/2018 ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας υπέγραψε προγραμματική σύμβαση αξίας 264.000 ΕΥΡΩ με την ανήκουσα στον ίδιο ΚΔΒΜ 2 ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ – ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΕ ΟΤΑ, με αντικείμενο την πρόσληψη εκτός ΑΣΕΠ 22 ατόμων μη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προκειμένου να απασχοληθούν στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου στα «Λιπάσματα». Στις 10/12/2018 ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας υπέγραψε προγραμματική σύμβαση αξίας 150.000 ΕΥΡΩ με αντικείμενο την πρόσληψη εκτός ΑΣΕΠ 19 ατόμων μη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Αθροιστικά, το έτος 2018 ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας κατέβαλε στο ιδιοκτησίας του ΚΔΒΜ ποσό 659.520 ΕΥΡΩ για αντικείμενα συναφή με τη διοργάνωση συναυλιών και λοιπών «πολιτισμικών δραστηριοτήτων» στα «Λιπάσματα».

Στις 22/4/2019 το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας ενέκρινε την σύναψη προγραμματικής σύμβασης αξίας 248.000 ΕΥΡΩ με την ανήκουσα στον ίδιο ΚΔΒΜ 2 ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ – ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΕ ΟΤΑ, με αντικείμενο το σχεδιασμό, την οργάνωση και παρουσίαση εκδηλώσεων στα «Λιπάσματα».

Συνολικά, την περίοδο 2017 – 2019 ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας υπέγραψε προγραμματικές συμβάσεις αξίας 1.349.040 ΕΥΡΩ με την ανήκουσα στον ίδιο ΚΔΒΜ 2 ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ – ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΕ ΟΤΑ με αντικείμενο διάφορες εκδηλώσεις στα «Λιπάσματα».

Το ανωτέρω ποσό αναλώθηκε σε εκτός ΑΣΕΠ καταρτιζόμενες συμβάσεις ορισμένου χρόνου μη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και στη διοργάνωση ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, οι οποίες δεν εμπίπτουν στην κύρια αποστολή ενός ΚΔΒΜ, ήτοι την παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης, οι οποίες απευθύνονται σε ΕΝΗΛΙΚΟΥΣ (18+) και μόνον και αφορούν τις ακόλουθες κατηγορίες:

α) Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση

β) Γενική Εκπαίδευση Ενηλίκων

γ) Επαγγελματικός Προσανατολισμός

δ) Επαγγελματική Συμβουλευτική.

Διατυπώνουμε τις αμφιβολίες μας για την κανονικότητα και νομιμότητα των ανωτέρω δαπανών.

Β. Aπό την έρευνα του Παρατηρητηρίου στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, προκύπτει ότι για τα έργα του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας έχει στηθεί μια βιομηχανία πολυάριθμων κατατμήσεων, κατά σαφή παράβαση της νομολογίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής:

-το έτος 2018 η ΚΡΑΜΠΟΒΙΤΗΣ ΕΕ έχει εισπράξει μέσω εννέα (9) διαφορετικών ενταλμάτων ποσό 82.275,00 ΕΥΡΩ, ήτοι ποσό υπερτετραπλάσιο του ορίου επιτρεπόμενης απευθείας ανάθεσης, χωρίς από την έρευνά μας στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ να προκύπτει η συμμετοχή της σε διαγωνισμό

-το έτος 2018 η εταιρεία ΔΙΓΩΝΗ ΟΕ έχει εισπράξει μέσω πέντε (5) διαφορετικών ενταλμάτων ποσό 97.986,00 ΕΥΡΩ, ήτοι ποσό σχεδόν πενταπλάσιο του ορίου επιτρεπόμενης απευθείας ανάθεσης, χωρίς από την έρευνά μας στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ να προκύπτει η συμμετοχή της σε διαγωνισμό. Το έτος 2019 η εταιρεία ΔΙΓΩΝΗ ΟΕ έχει εισπράξει μέσω εννέα (9) διαφορετικών ενταλμάτων ποσό 167.815,50 ΕΥΡΩ, ήτοι ποσό υπεροκταπλάσιο του ορίου επιτρεπόμενης απευθείας ανάθεσης. Αθροιστικά, τα έτη 2018 – 2019 η ΔΙΓΩΝΗ ΟΕ εισέπραξε ποσό 265.801,50 ΕΥΡΩ, χωρίς από την έρευνά μας στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ να προκύπτει η συμμετοχή της σε διαγωνισμό.

Για το λόγο αυτό είναι αναγκαία η αυτεπάγγελτη διοικητική και ποινική διερεύνηση της νομιμότητας των ανωτέρω κατατμήσεων, της νομιμότητας και κανονικότητας των ανωτέρω δαπανών, καθώς και τυχόν διάπραξης του ποινικού αδικήματος της απιστίας, διότι, δια της παράλειψης διεξαγωγής διαγωνισμών ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας δεν είναι απίθανο τελικά να μην εξασφάλισε την προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών στις χαμηλότερες τιμές, με αντίστοιχη πρόκληση τυχόν οικονομικής ζημίας στον εν λόγω Δήμο.

  1. Στην αναφερόμενη και ανωτέρω τεχνική έκθεση πραγματογνωμοσύνης των Μιχαήλ Καλογιαννάκη, Χρύσανθου Στειακάκη, Ιωάννη Σμέρου, αναφέρονται τα εξής αναφορικά με την εκτέλεση εργασιών σε περιοχές ρυπασμένες με τοξική, ραδιενεργό και επικίνδυνη για την υγεία φωσφογύψο :

«Η Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) έχει εκδώσει σχετική εγκύκλιο στην οποία καθορίζονται θέματα που αφορούν στα επίπεδα αποδέσμευσης υλικών που περιέχουν φυσική ραδιενέργεια. Οι οδηγίες της ΕΕΑΕ για ελαχιστοποίηση των πιθανών επιπτώσεων από την απόρριψη φωσφογύψου είναι:

 -Σύσταση για κάλυψη με χώμα των ακάλυπτων εναποθέσεων φωσφογύψου

-Δεν επιτρέπεται η οικοδόμηση οικημάτων επί της εναπόθεσης φωσφογύψου (καλυμμένης ή ακάλυπτης), χωρίς την έκδοση ειδικής άδειας από την ΕΕΑΕ

Καταγραφή των περιοχών, όπου υπάρχουν εναποθέσεις φωσφογύψου

-Απαίτηση για σχετική μελέτη και αδειοδότηση από την ΕΕΑΕ για τη δημιουργία δημόσιων χώρων επί των εναποθέσεων φωσφογύψου

-Διενέργεια συστηματικού ελέγχου της συγκέντρωσης Ra-226 στα υπόγεια και επιφανειακά ύδατα της περιοχής όπου υπάρχει η εναπόθεση

-Η εναπόθεση του φωσφογύψου θα γίνεται με επιστημονικά ενδεδειγμένους τρόπους και μετά από την εκπόνηση σχετικής μελέτης και έγκρισής της από την ΕΑΑΕ

-Ορισμός των προϋποθέσεων υπό τις οποίες μπορεί να γίνει η αδειοδότηση απόρριψης της φωσφογύψου με τη μορφή στοιβών καθώς και για τη χρήση του ως βελτιωτικού εδάφους

Από την έρευνα του Παρατηρητηρίου, δεν προκύπτει οι ανωτέρω οδηγίες να έχουν τηρηθεί.

Ειδικώτερα, από τη δική μας έρευνα δεν προκύπτει η έκδοση ειδικής άδειας από την ΕΕΑΕ ΠΡΙΝ την εκτέλεση εργασιών από το Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας πάνω από τη ραδιενεργό φωσφογύψο, ούτε και η ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ειδική μελέτη και αδειοδότηση της ΕΕΑΕ για τη δημιουργία δημόσιων χώρων άθλησης και αναψυχής στα γεμάτα με συγκαλυμμένη φωσφογύψο οικόπεδα της έκτασης των «Λιπασμάτων». Επιπρόσθετα, από τη δική μας έρευνα προέκυψε ότι η ΕΕΑΕ ουδέποτε κατήγγειλε την εκτέλεση εργασιών πάνω από την καρκινογόνο φωσφογύψο χωρίς την ειδική μελέτη και άδειά της, και ανέχτηκε σαν να μην τρέχει τίποτα το γεγονός ότι ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας έχει χτίσει μέσα σε ένα οικόπεδο, το οποίο μια μεγάλη τράπεζα ισχυρίζεται με δικόγραφο ότι της ανήκει και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής ότι βρίσκεται εντός έκτασης επικίνδυνης για τη δημόσια υγεία, και πάνω από την καρκινογόνο φωσφογύψο εγκαταστάσεις, που χρησιμοποιούνται από ευπαθείς ομάδες (παιδιά, ηλικιωμένους), αρκούμενη [η ΕΕΑΕ] απλά να επικαλεστεί μετρήσεις που είχε κάνει το 2006, δηλ. πριν δεκατρία (13) χρόνια, και χωρίς κανείς από την ΕΕΑΕ να ξεκολλήσει από την καρέκλα του για να εξετάσει επιτόπου τι πραγματικά συνέβη στην έκταση των «Λιπασμάτων»

  1. Για τους παραπάνω λόγους, παρακαλούμε για τις δικές σας νόμιμες ενέργειες.

Με εκτίμηση

Για το Παρατηρητήριο Διαφάνειας Λιμενικού Συστήματος

Δ Π Μπακόπουλος

 

Ενημερώνω τον exclusif Κερατσινολόγο – Δραπετσωνολόγο δάσκαλο της ύβρεως κ. Χρήστο Βρεττάκο

Απάντηση επικεφαλής Παρατηρητηρίου Διαφάνειας κ. Δ. Μπακόπουλου στο φυσικό πρόσωπο με επαγγελματική ιδιότητα δασκάλου και ονοματεπώνυμο “Χρήστος Βρεττάκος”:

“Αν δεν πιστεύεις μη ρωτάς, κι αν δεν μ’ ακούς μη με κοιτάς…

Αν δε φαντάζεσαι φωτιές, με κάρβουνα μην παίζεις…

Μεγάλα ψέματα μη λες, γιατί θα τα πιστέψεις..

Για τον ψηλό σου το λαιμό, χίλιες θηλιές θα πλέξεις…”

Στίχοι: Δανάη Παναγιωτοπούλου

1. Ενημερώνω τον exclusif Κερατσινολόγο – Δραπετσωνολόγο δάσκαλο της ύβρεως κ. Χρήστο Βρεττάκο ότι πληροφορήθηκα τους υβριστικούς και συκοφαντικά δυσφημιστικούς ισχυρισμούς του σε βάρος της τιμής, της υπόληψης και της αξιοπρέπειάς μου, οι οποίοι εν τη απουσία μου και από άμβωνος διατυπώθηκαν σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας.
2. Απαντώ στην πρόκληση του exclusif Κερατσινολόγου – Δραπετσωνολόγου δάσκαλου της ύβρεως κ. Χρήστου Βρεττάκου να καταθέσω εναντίον του αγωγή : κ. Βρεττάκο μη βιάζεστε, θα γίνει και η αγωγή, αφού όμως πρώτα καταστεί αμετάκλητη η κρίση των αρμόδιων ποινικών Δικαστηρίων για τα ποινικά αδικήματα της εξύβρισης και συκοφαντικής δυσφήμισης, τα οποία διαπράξατε σε βάρος μου.
3. Την αιρετή ιδιότητά σας κ. Χρήστο Βρεττάκο εγώ δεν τη φοβάμαι. Την έγκληση δεν θα την υποβάλω στο Δήμαρχο Κερατσινίου – Δραπετσώνας, δεν αξίζει στους ηρωικούς κατοίκους αυτού του Δήμου να σας μηνύσω ως Δήμαρχο. Ωστόσο, θα την υποβάλω στο φυσικό πρόσωπο με την επαγγελματική ιδιότητα δασκάλου και υβριστή μου με το ονοματεπώνυμο “Χρήστος Βρεττάκος”.
4. Μπορείτε να φέρετε και τους φίλους σας στη δίκη κ. Χρήστο Βρεττάκο. Εγώ δεν τους φοβάμαι. Σας διαβεβαιώ ότι θα υπάρχει άπλετος χρόνος να ενημερωθούν για τα πεπραγμένα σας, όπως δεν τόλμησε να τα παραθέσει ο κ. Διαλινάκης (για τις παράνομες απευθείας αναθέσεις στον κ. Διαλινάκη από τον Οργανισμό Λιμένα Ελευσίνας ετοιμάζουμε αναλυτικό άρθρο, το οποίο καθυστέρησε, διότι, για να τις μετρήσουμε, χρειάζεται περισσότερος χρόνος, από αυτόν, που αρχικά είχαμε υπολογίσει).
5. Μπορείτε να φέρετε και τον κ. Παντελή Καμά στη δίκη κ. Χρήστο Βρεττάκο, οψιγενή σας πολιτικό σύμμαχο. Αλλά στη δική μου πολιτική σταδιοδρομία δε θα βρείτε ούτε μισή πρόταση, στην οποία να αναφέρεται ο χαρακτηρισμός “προσκείμενος στον Άκη Τσοχατζόπουλο”. Μικρός τόπος η Ελλάδα και γνωριζόμαστε πρώην σύντροφε της Τσοχατζοπουλικής πτέρυγας του ΠΑΣΟΚ Παντελή Καμά.
6. Το Παρατηρητήριο ποτέ δεν διατύπωσε ίδια άποψη για την επικινδυνότητα της περιοχής των ¨Λιπασμάτων” για τη δημόσια υγεία. Το Παρατηρητήριο ανέδειξε την εισήγηση του π. Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά κ. Γ. Γαβρίλη στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής (έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία), σύμφωνα με την οποία, η έκταση, όπου με παράνομες κατατμήσεις πολλών χιλιάδων ΕΥΡΩ χτίσατε θέατρα, παιδικές χαρές και γήπεδα 5Χ5, είναι ρυπασμένη και επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία. Μην απαντάτε, επομένως, σε εμένα κ. Χρήστο Βρεττάκο, απαντήστε στον από εσάς επιλεγέντα μάρτυρα υπεράσπισής σας κ. Γιώργο Γαβρίλη. Είπε ψέμματα ο κ. Γαβρίλης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής κ. Χρήστο Βρεττάκο; Εξαπάτησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής ο κ. Γιώργος Γαβρίλης κ. Χρήστο Βρεττάκο; Επηρέασαν οι εισηγήσεις του κ. Γιώργου Γαβρίλη την αποτίμηση της αξίας της απαλλοτριωτέας έκτασης; Και εάν ναί, μήπως κ. Χρήστο Βρεττάκο γνωρίζετε ποιό ποινικό αδίκημα έχει διαπραχθεί;
7. Δεν περίμενα από εσάς κ. Χρήστο Βρεττάκο ούτε να παραδώσετε στον κ. Διαλινάκη τις άδειες οικοδομής των εγκαταστάσεων, που χτίσατε στα κατά Γιώργο Γαβρίλη ρυπασμένα και επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία “Λιπάσματα”, ούτε να δώσετε εξηγήσεις για το σχεδόν 1,5 εκατ. ΕΥΡΩ της παράτυπης απευθείας ανάθεσης στο ΚΕΚ του Δήμου για να οργανώσει …. συναυλίες, ούτε να απαντήσετε για το κόστος των εκτός ΑΣΕΠ συμβάσεων ορισμένου χρόνου (αυτές που κάποτε αποκαλούσατε ομηρεία) με μακροχρόνια ανέργους, ούτε να εξηγήσετε γιατί συναινέσατε σε βιομηχανία πολυάριθμων κατατμήσεων, οι οποίες ευνόησαν συγκεκριμένους επιχειρηματίες σε βάρος της διαφάνειας και έχουν την υπογραφή σας. Σε όλα όμως αυτά ΣΙΓΟΥΡΑ θα απαντήσετε κ. Χρήστο Βρεττάκο: στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές.
8. Σας προκαλώ και εγώ σε κάτι exclusif Κερατσινολόγε – Δραπετσωνολόγε δάσκαλε της ύβρεως κ. Χρήστο Βρεττάκο: δώστε ΑΜΕΣΑ στη δημοσιότητα έκθεση αυτοψίας της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (μήπως ως Δήμαρχος πρέπει να ξανασκεφτείτε τη συμπόρευσή σας με τον φορέα που αρνήθηκε να ερευνήσει με αυτοψίες τις τεκμηριωμένες καταγγελίες για ραδιενέργεια στη Φυλή;;;;), η οποία να έλαβε χώρα στην έκταση των ¨Λιπασμάτων” ΠΡΙΝ ξεκινήσουν οι εργασίες, που αρέσκεστε να αποκαλείτε “ανάπλαση”. Επίσης, δώστε ΤΩΡΑ στη δημοσιότητα τις μετρήσεις οσμών του κ. Θωμά Μάγγου στο ΣΜΑ Σχιστού, στην Ψυττάλεια και στα “καζάνια” Περάματος. Ή μήπως όποιος έχει κανάλι δε μυρίζει exclusif Κερατσινολόγε – Δραπετσωνολόγε δάσκαλε της ύβρεως κ. Βρεττάκο;
9. Επιμένετε να επιτίθεστε στο εθνικό επιστημονικό asset, που ονομάζεται Καθηγητής κ. Ευάγγελος Χριστοφόρου. Προφανώς, δεν έχετε αντιληφθεί ότι πριν λίγες μόνο ημέρες ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Οικονόμου “άδειασε” στο Κοινοβούλιο τη μελέτη του “Δημόκριτου”, την οποία αρέσκεστε να επικαλείστε, ανακοινώνοντας ότι δεν είναι επαρκής και για το λόγο αυτό θα διεξαχθεί νέα μελέτη από το ΑΠΘ. Ο κ. Οικονόμου “άδειασε” επίσης και την επιλογή της απευθείας ανάθεσης αξίας 316.000 ΕΥΡΩ στον κ. Θωμά Μάγγο, ζήτημα στο οποίο θα επανέλθουμε.
10. Η δική μου αριστερά, ο δικός μου ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρήστο Βρεττάκο δεν είχε ούτε το 2014, ούτε το 2020 τυχαίες συναντήσεις στο “Γιαννη” με τον κ. Βαγγέλη Μαρινάκη και πολύωρες φιλοξενίες στο ΔΟΜ. Δυστυχώς για εσένα exclusif Κερατσινολόγε – Δραπετσωνολόγε δάσκαλε της ύβρεως κ. Χρήστο Βρεττάκο η δική μου Αριστερά δε διστάζει να κάνει εμπάργκο στους ΔΟΛ, ΔΟΜ κ.ο.κ. Οχι γιατί έχει κάτι προσωπικό εναντίον του συγκεκριμένου, επιτυχημένου, αξιόλογου και υπόδικου επιχειρηματία, αλλά απλά διότι η δική μου Αριστερά δεν συναναστρέφεται με αυτούς που εποπτεύει, δε ζητάει από αυτούς δωρεές είτε επίπλων, είτε τηλεοπτικού χρόνου και την πολιτική της την υλοποιεί κόντρα στο κύμα και όχι σερφάροντας στο κύμα με χαριτωμενιά μπαλαρίνας ή μάλλον με χαριτωμενιά ΑΝΤΑΡΣΥΑ που καταλήγει υποστηρικτής του Κωστή Μπακογιάννη. Δε φταίς όμως αποκλειστικά εσύ exclusif Κερατσινολόγε – Δραπετσωνολόγε δάσκαλε της ύβρεως , ας όψεται ο κ. Βλαδίμηρος Καλογρίτσας και οι συνδαιτημόνες του, καθώς και κάτι χαμογελαστά ουζάκια χειροκροτητών στο Λιμανάκι… Ξέρεις εκείνο το Λιμανάκι, πολύ κοντά στις εγκαταστάσεις MARPOL της ΟΛΠ ΑΕ, όπου κανείς κομματικός φίλος σου δε διαμαρτυρήθηκε ότι του …. μυριζει. Όπως και να έχει, δείξε μου το φίλο σου ή μάλλον τον καναλάρχη που σε φιλοξενεί, να σου πω ποιός είσαι κ. Χρήστο Βρεττάκο.
ΥΓ: Επιβεβαιώνω την απεριόριστη εκτίμησή μου προς την επαγγελματική τάξη των δασκάλων, χωρίς τους οποίους δε θα μπορούσα να γράψω σωστά ούτε μια λέξη από τα παραπάνω.

ΠΗΓΗ: http://neakeratsiniou.blogspot.com/2020/07/blog-post_594.html#ixzz6gEMYrQyV

By admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *