Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Διδασκόντων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, μαθητές και εκπαιδευτικούς που συνεργάστηκαν κατά την απόδοση του Εθνικού Ύμνου στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα συνάντησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
Το βίντεο εκπονήθηκε με αφορμή την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, από τον Σύλλογο Διδασκόντων της Νοηματικής Γλώσσας στην Ελλάδα, μαζί με 18μελή ομάδα ειδικών επιστημόνων. Κατόπιν αιτήματος του Συλλόγου, με απόφαση της Υπουργού, το βίντεο εστάλη μέσω εγκυκλίου στις σχολικές μονάδες όλης της χώρας.
Το βίντεο δεν απευθύνεται μόνο στους μη ακούοντες, αλλά και σε εκείνους που ακούν, οι οποίοι δεν μπορούν παρά να γεμίσουν με συναισθήματα υπερηφάνειας και συγκίνησης. Τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου ανέφεραν ότι το όλο εγχείρημα δεν ήταν καθόλου εύκολο, καθώς έπρεπε να συνεργαστούν πολλές ειδικότητες όπως γλωσσολόγοι, δάσκαλοι Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, φιλόλογοι κ.ά., καθώς η μετάφραση δεν ήταν σε μια άλλη προφορική γλώσσα, αλλά σε μια οπτικοκινητική γλώσσα όπως είναι η νοηματική.
Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τη διαδικασία παραγωγής του εν λόγω οπτικοακουστικού υλικού, τις καθημερινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, ενώ παράλληλα η Υπουργός αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην κατεύθυνση της συμπερίληψης, όπως η μεγαλύτερη προσβασιμότητα του εκπαιδευτικού υλικού και, σε καιρό πανδημίας, η απόδοση των μαθημάτων της εκπαιδευτικής τηλεόρασης και στην Νοηματική Γλώσσα.
Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Δύο λέξεις κρατώ από τη σημερινή μας συζήτηση: προσβασιμότητα και συμπερίληψη. Όλοι μαζί θα δουλέψουμε στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης προσβασιμότητας του εκπαιδευτικού υλικού. Η εξαιρετική σας δουλειά για την παραγωγή του βίντεο ανέδειξε την αξία της συμπερίληψης, κι εμείς με τη σειρά μας το στείλαμε σε όλα τα σχολεία απ’ άκρη σ΄ άκρη της Ελλάδας, ώστε να φτάσει και να ευαισθητοποιήσει κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό. Θα συνεχίσουμε να είμαστε σταθερά δίπλα σας, με στόχο όλα τα παιδιά μας να απολαμβάνουν ποιοτική εκπαίδευση.»