Ζήτημα ημερών ή ακόμα και εβδομάδων φαίνεται να έχει γίνει πλέον το άνοιγμα της Διώρυγας του Σουέζ, ενώ οι προσπάθειες για αποκόλληση του γιγαντιαίου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο παρασύρθηκε από ριπή ανέμου, συνεχίζονται.
Το Ταϊβανέζικο φορτηγό μήκους 400 μέτρων, πλάτους 59 και 200.000 τόνων, το οποίο έχει προσαράξει, βρίσκεται κάθετα μέσα στη Διώρυγα κι εμποδίζει οποιαδήποτε διέλευση, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει μια ιδιαίτερα σημαντική οδό για την παγκόσμια εμπορική ναυσιπλοΐα.
Το περιστατικό συνέβη τη νύχτα της περασμένης Τρίτης προς Τετάρτη, ενώ στα δύο άκρα του καναλιού και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο παραμένουν αποκλεισμένα δεκάδες πλοία, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων.
Η αιγυπτιακή αρχή της διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί ήδη από την Τετάρτη να αποκολλήσει το πλοίο. Σύμφωνα με τη SCA, πρέπει να απομακρυνθούν 15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και να μπορεί να πλεύσει και πάλι το σκάφος.
«Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο.
Ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα λιμένων, δήλωσε αργά χθες βράδυ στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ».
«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.
Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk και η γερμανική Hapag-Lloyd ανέφεραν χθες ότι εξετάζουν να εκτρέπουν τα πλοία τους ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο. (Πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ)