Μία ανακοίνωση με την οποία υπονοεί πως κάποιοι θεσμικοί στον Δήμο αναζητούν και αναδυκνείουν την παραμονή των ρυπογόνων εγκαταστάσεων, παρά τις διώχνουν, ανήρτησε η νομικός του Δήμου Κερατσινίου/Δραπετσώνας, Χρύσα Μυργιαλή!!
Δείτε αναλυτικά τι ανήρτησε η κ. Μυργιαλή:
Μια απάντηση που μας ζητήθηκε: Τις τελευταίες ώρες, μετά το Δημοτικό Συμβούλιο για το ζήτημα της μετεγκατάστασης των βιομηχανικών μονάδων από τις γειτονιες μας, κάποιοι διατυπώνουν “ερωτήματα” και μάλιστα “με ανησυχία” για διατάξεις κ νομικούς ισχυρισμούς, για τις οποίες “ευτυχώς πληροφορηθήκαμε από βουλευτή της περιφέρειας μας”…
Αν και είναι πεποίθησή μου ότι δεν ειναι επιτρεπτο να συζητουμε στο διαδικτυο, νομικες υποθεσεις που χειριζόμαστε, καποιες φορές πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι: Ειναι γνωστή η προσπαθεια που καταβαλλει ο Δημος μας, Κερατσινιου Δραπετσωνας για την απομάκρυνση των βιομηχανικων μοναδων που αναβιωσαν τη λειτουργια τους τα τελευταια χρονια μετα απο σχεδον 20 ετη παυσης. Φορεις κ πολιτικο προσωπικο της πολης (στο οποιο μαλλον πρεπει στο εξης να αναφερομαστε με ονοματεπώνυμο για να διακρινομαστε, μιας κ δεν ειμαστε ολοι μαζι σε αυτην την προσπαθεια) συνεισφερουν με προτασεις κ κινητοποιησεις. Ειναι λογικο και κατανοητό ως ενα σημειο, να υπαρχουν κ αυτοι που επιθυμουν την παραμονή των βιομηχανιων. Αυτο που δεν ειναι αποδεκτό κ σιγουρα δεν ειναι εντιμο, ειναι να σχολιάζουν “με ανησυχια” διαταξεις που δεν γνωριζουμε τάχα, και έχουν εφαρμογή κ με τις οποιες “κινδυνευουμε να παραμεινουν οι βιομηχανιες για παντα”… στην ουσια όμως, το μονο που πετυχαινουν ειναι να αναδεικνύουν ισχυρισμούς των βιομηχανιων.
Αφου λοιπον ρωτουν εμας κ “ανησυχουν” , τους απαντούμε τώρα, αφού δεν μας ρώτησαν πριν ανησυχησουν, οτι θεση του Δήμου μας, την οποία υποστηρίζουμε στις δικαστικές διαδικασίες είναι ότι η εγκατάσταση της αντιδίκου εταιρείας Oil One, εμπίπτει στην κατηγορία των βιομηχανικών μονάδων για τις οποίες εφαρμόζεται η Οδηγία Seveso, όπως αποδεικνύεται από την παρ. 7 της άδειας λειτουργίας που έλαβε με τη με αριθμό 170368/21.1.2015 Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος. Κ συνεπώς εφαρμογή έχει το αρθ. 7 παρ.3 (νέα) του ν.3325/2005 (η οποία προστέθηκε με το αρθ.70 παρ.1 του ν.4549/2019 …), ως ΕΙΔΙΚΗ κ ΝΕΟΤΕΡΗ και η οποια προβλεπει : “(3). Δραστηριότητες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της κοινής υπουργικής απόφασης 172058/2016 (Β` 354) και οι οποίες ιδρύθηκαν νόμιμα και λειτουργούν σε θεσμοθετημένους υποδοχείς παραγωγικών δραστηριοτήτων, μπορούν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους για χρονικό διάστημα είκοσι (20) ετών από την ημερομηνία μεταβολής της χρήσης γης, με την οποία οι δραστηριότητες αυτές καθίστανται μη συμβατές. Στην περίπτωση που οι δραστηριότητες αυτές ιδρύθηκαν νόμιμα και λειτουργούν σε περιοχές χωρίς καθορισμένες χρήσεις γης, μπορούν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους για χρονικό διάστημα δώδεκα (12) ετών από την ημερομηνία καθορισμού της χρήσης γης. Και στις δύο περιπτώσεις, η επέκταση των δραστηριοτήτων αυτών είναι δυνατή εντός του χώρου ή του γηπέδου όπου λειτουργούσαν πριν τον καθορισμό ή τη μεταβολή της χρήσης γης και μέσα στα όρια του βαθμού όχλησης, όπως αυτά προσδιορίζονται βάσει της τελευταίας ισχύουσας έγκρισης ή γνωστοποίησης λειτουργίας.(H πιο πάνω νέα παράγραφος 3 προστέθηκε με το άρθρο 70 παρ.1 Ν.4549/2018, ΦΕΚ Α 105/14.6.2018 και αναριθμήθηκε σε παρ.2α με το άρθρο 67 παρ.1 Ν.4605/2019, ΦΕΚ Α 52/1.4.2019.).”Σημειωτεον οτι με την ΚΥΑ 172058/2016 (ΦΕΚ 354/Β/17.2.2016) έχει ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο η τρίτη κατά σειρά αναθεώρησή της Οδηγίας 2012/18/ΕΕ, GR,EN) γνωστότερη ως Οδηγία Seveso, η οποία καθορίζει μέτρα και περιορισμούς για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης, όπως διαρροή, πυρκαγιά ή έκρηξη που προκύπτουν από ανεξέλεγκτες εξελίξεις κατά την λειτουργία των εγκαταστάσεων, άμεσους ή απώτερους για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον, εντός ή εκτός της εγκατάστασης και σχετίζεται με μια ή περισσότερες επικίνδυνες ουσίες.
Τα υπόλοιπα είναι “άλλα λόγια να αγαπιόμαστε” και ειμαστε πολυ λιγοι για να κρυβομαστε.