Στις 15 Απριλίου 2022 και στο αμφιθέατρο εκδηλώσεων του 1ου ΕΠΑ.Λ. Κερατσινίου, έλαβε χώρα η γιορτή διάχυσης μαθησιακών αποτελεσμάτων Erasmus+ του σχολείου για την κινητικότητα που υλοποίησε στην Ιταλία από τις 6/3/2022 ως τις 21/3/2022.
Πρόκειται για το πρώτο σχέδιο κινητικότητας που υλοποίησε το Ναυτικό Επαγγελματικό Λύκειο Κερατσινίου μετά από δύο καραντίνες λόγω covid 19 και την συνακόλουθη καθυστέρηση έως και πάγωμα πολιτιστικών, ευρωπαϊκών και άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων των οποίων την εκπόνηση είχε αναλάβει πριν ενσκήψει η πανδημία. Η κινητικότητα αυτή αφορούσε σε εγκεκριμένο από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.)σχέδιο από το 2020 και βρισκόταν σε εκκρεμότητα. Ωστόσο λόγω της αφοσίωσης των συνοδών καθηγητών του σχολείου και πάντα υπό την καθοδήγηση του Ιδρύματος και την εξαιρετική συνεργασία με τις συντονίστριες του σχεδίου μας, Κες Δημητρακά και Χατζηβασιλείου, η αποστολή αποτελούμενη από δεκατρείς μαθητές και δύο εκπαιδευτικούς μεταφέρθηκε στο Ινστιτούτο Giovanni Caboto στην Gaeta της Ιταλίας όπου και διενεργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα : «Εκπαίδευση και Κατάρτιση στο Μέλλον της Σύγχρονης Ναυτιλίας».
Εκεί, οι μαθητές της τελευταίας τάξης, οι οποίοι προέρχονται και από τις δύο ειδικότητες που φιλοξενεί το σχολείο-Πλοίαρχοι και Μηχανικοί Πλοίων- παρακολούθησαν μαθήματα απολύτως εξειδικευμένα όπως Ναυτική Μετεωρολογία, Ουράνια Πλοήγηση, Μανουβραρίσματα σκάφους προς και από το λιμάνι, Πρακτόρευση φορτηγών και εμπορικών πλοίων, χρήση παραδοσιακών αλλά και των πλέον σύγχρονων οργάνων ναυσιπλοΐας, πρακτική εξάσκηση στο μηχανοστάσιο και αντλιοστάσιο του πλοίου, ατομική εργασία σε προσομοιωτές αλλά και στο πεδίο σε εκπαιδευτικό ταξίδι στη θάλασσα που διενεργήθηκε από τον οργανισμό υποδοχής.
Οπωσδήποτε η δεκαπενθήμερη παραμονή της ομάδας αποστολής διανθίστηκε και με το πολιτιστικό μέρος που αφορούσε στην επίσκεψη και περιήγηση σε σπουδαίες πόλεις της Ιταλίας όπως Ρώμη, Πομπηία, Νάπολη και Φλωρεντία. Η επαφή με τον σπουδαίο αρχαιότατο αλλά και σύγχρονο πολιτισμό και επιτεύγματα της χώρας που έχει λάβει πολλές βάσεις από τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό αλλά και αργότερα αποτέλεσε χώρο μέθεξης των εξελίξεων της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης κατά τον Μεσαίωνα καθώς επίσης και το σπουδαιότερο εργαστήρι της Αναγεννησιακής Τέχνης, ενθουσίασαν τους μαθητές διδάσκοντας τους ταυτόχρονα την αλληλεπίδραση των πολιτισμών μέσα στην ιστορία και τον σεβασμό που αξίζει σε κάθε πολιτισμό. Το σπουδαιότερο όμως μαθησιακό αποτέλεσμα από αυτό το κομμάτι νομίζω πως ήταν η ορθή ανάγνωση της θέσης της Ελλάδας μέσα στο ιστορικό γίγνεσθαι της ηπείρου μας, την τεράστια συμβολή της στους άλλους πολιτισμούς αλλά και την μακραίωνη καθυστέρηση της χώρας μας σε πολλά επίπεδα όπως την τεχνολογία, τις τέχνες , την εκπαίδευση, την επιστήμη, το κράτος. Καθυστέρηση που κυρίως αφορά την ελληνική ιστορία από τον 15ο αι. και εντεύθεν, περίοδο κατά την οποία τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη μεγαλουργούσαν στους τομείς αυτούς.
Τα τελικά πάντως συμπεράσματα ήταν πολύ θετικά και αισιόδοξα. Στην γιορτή διάχυσης αποτελεσμάτων, οι μαθητές με ενθουσιασμό αφηγήθηκαν την όλη εμπειρία τους, παρουσίασαν φωτογραφικό υλικό από τα μαθήματα αλλά και τις τουριστικές τους εξορμήσεις , συνέστησαν με εμφατικό τρόπο στους νεότερους μαθητές να ακολουθήσουν μελλοντικές κινητικότητες του σχολείου δηλώνοντας πόσο πολύπλευρα πλουσιότεροι αισθάνονται μετά τη δική τους εμπειρία.
Ακολούθησε η τελετή απονομής διπλωμάτων παρακολούθησης του προγράμματος τα οποία είχε εκδώσει ο Οργανισμός Υποδοχής Ινστιτούτο Giovanni Caboto, τα οποία αποτελούν σοβαρό επαγγελματικό προσόν και απόδειξη της συμμετοχής των μαθητών σε ένα εξαιρετικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχετικό με τη Ναυτιλία.