Στην ψηφιοποίηση 100.000 οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί σε μια περίοδο περίπου 65 ετών προχωρά άμεσα, σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, ο Δήμος Πειραιά, βάζοντας οριστικά τέλος στις αναμονές των πολιτών στην Υπηρεσία Δόμησης.
Ειδικότερα, οι οικοδομικές άδειες, οι οποίες σήμερα είναι σε έντυπη μορφή, καλύπτουν το χρονικό διάστημα 1955-2018.
Με την ψηφιοποίησή τους τελειώνει οριστικά η ταλαιπωρία που βιώνουν διαχρονικά πολίτες και επαγγελματίες σε ουρές και γκισέ υπηρεσιών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν. Και αυτό, γιατί η χορήγησή τους θα γίνεται πλέον εύκολα, γρήγορα, με ένα απλό κλικ από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, εξοικονομώντας αρκετές ανθρωποώρες ετησίως. Το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να είναι έτοιμη η ψηφιακή πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι δημότες θα μπορούν να αντλούν τα ψηφιακά αρχεία τους.
Το 2024 θα έχει ψηφιοποιηθεί το 100% του αρχείου
Η διαδικασία θα ξεκινήσει με την ψηφιοποίηση των στελεχών των οικοδομικών αδειών. Με την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, θα ακολουθήσει η ψηφιοποίηση του συνόλου των φακέλων των οικοδομικών αδειών. Αυτό σημαίνει ότι θα ψηφιοποιηθεί το σύνολο των αρχείων που περιέχεται στους φακέλους: Τοπογραφικά, Διαγράμματα Κάλυψης, Κατόψεις, Τομές, Όψεις, Τεχνικές Εκθέσεις, Ξυλότυποι και Θεμελιώσεις. Το 2024, με την ολοκλήρωση του έργου, θα έχει ψηφιοποιηθεί το 100% των αδειών, τόσο του Δήμου Πειραιά όσο και των δήμων, τους οποίους υποστηρίζει διοικητικά.
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, σε δήλωσή του, τόνισε:
«Ο Δήμος Πειραιά έχει περάσει πλέον σε μια νέα εποχή σύγχρονης εξυπηρέτησης. Η ψηφιοποίηση 100.000 οικοδομικών αδειών είναι ένα σημαντικό έργο, καθώς πολίτες και επαγγελματίες θα μπορούν να αιτούνται ηλεκτρονικά ό,τι χρειάζονται από την πολεοδομία χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία, χωρίς ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου, ενώ εντός του 2024 θα έχει ψηφιοποιηθεί το 100% του αρχείου της πολεοδομίας Πειραιά. Με επίκεντρο τον πολίτη και έμφαση στην παροχή σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών, ο Δήμος Πειραιά υλοποιεί σειρά ηλεκτρονικών υπηρεσιών που βελτιώνουν την ποιότητα της καθημερινότητας των πολιτών. Συνεχίζουμε να αξιοποιούμε την τεχνολογία, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες μας ώστε να γίνεται πιο εύκολη, πιο γρήγορη και πιο άμεση η συναλλαγή των πολιτών με τον δήμο μας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Στασινό για τη συνεργασία, καθώς και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Δημήτρη Αράπη για τη συμβολή του».