Μετά από ένα τέταρτο του αιώνα λειτουργίας χωρίς αλλαγή σιδηροτροχιών, η ΣΤΑΣΥ ξεκινά έργο αντικατάστασης σε Γραμμές 2 και 3.
Μετά από 25 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, οι ράγες του μετρό της Αθήνας αλλάζουν επιτέλους. Η ΣΤΑΣΥ και ο ανάδοχος υπέγραψαν τη σύμβαση για την αντικατάσταση 32 χλμ. σιδηροτροχιών στο αρχικό βασικό δίκτυο των Γραμμών 2 και 3 (Σεπόλια – Δάφνη και Μοναστηράκι – Εθνική Άμυνα), έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026.
Η συμφωνία, ύψους 4.841.900 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), υπογράφηκε την Πέμπτη 7 Αυγούστου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του γενικού γραμματέα Μεταφορών Στέλιου Σακαρέτσιου. Ο ανάδοχος είναι η κοινοπραξία «Λεονάρδος Ρήγας Τεχνική Α.Ε.» & «Σιδηροδρομικά Έργα Ανώνυμη Εργοληπτική Κατασκευαστική Εταιρεία».
Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η παραλαβή των νέων σιδηροτροχιών από την εταιρεία «Άρτεμη Α.Ε.», έργο ύψους 2.441.219 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Γιατί τώρα;
Σύμφωνα με το Υπουργείο, η αλλαγή εντάσσεται στην προληπτική συντήρηση και την αναβάθμιση του δικτύου, με έμφαση στα καμπύλα τμήματα όπου η φθορά είναι μεγαλύτερη λόγω αυξημένου μηχανικού καταπονητισμού. Με άλλα λόγια, οι ράγες έχουν φτάσει πλέον στο τέλος της φυσικής τους διάρκειας ζωής.
Τι λένε οι αρμόδιοι
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε:
«Μετά από 25 χρόνια απρόσκοπτης λειτουργίας, προχωράμε για πρώτη φορά στην προληπτική αντικατάσταση των σιδηροτροχιών στο βασικό δίκτυο. Προχωράμε έγκαιρα και με σχέδιο, γνωρίζοντας ότι το υλικό πλησιάζει στο τέλος της διάρκειας ζωής του».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς, σημείωσε:
«Ξεκινά ένα έργο ζωτικής σημασίας για το μετρό. Είναι τεχνικά απαιτητικό και πραγματοποιείται με ίδιους πόρους και εντός χρονοδιαγράμματος».