Αρχείο

Οκτώβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Σα. Οκτ 18th, 2025
Διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά στο κέντρο του Κορυδαλλού

Η καθημερινότητα γύρω από τον σταθμό του μετρό Κορυδαλλού θυμίζει ένα μόνιμο μποτιλιάρισμα. Οι δρόμοι Ταξιαρχών, Γρηγορίου Λαμπράκη, Αθηνάς και οι κάθετοι δρόμοι γύρω από την Πλατεία Ελευθερίας έχουν μετατραπεί σε συνεχές πεδίο στάθμευσης, με διπλοπαρκαρισμένα οχήματα, φορτηγά τροφοδοσίας και κατοίκους που αναζητούν μάταια θέσεις ακόμα και για λίγα λεπτά.

Η εμπορική φυσιογνωμία της περιοχής, ενισχυμένη από τη λειτουργία του μετρό, έχει αυξήσει την κινητικότητα: καφέ, καταστήματα ένδυσης, φούρνοι, σούπερ μάρκετ και υπηρεσίες κάθε είδους γεμίζουν καθημερινά τους δρόμους. Ωστόσο, ο αστικός σχεδιασμός δεν έχει προσαρμοστεί σε αυτήν την πραγματικότητα, με αποτέλεσμα την ασφυξία στο κέντρο.

Τροφοδοσίες καταστημάτων: το «αόρατο» πρόβλημα

Κάθε πρωί φορτηγά και βαν κατακλύζουν τους δρόμους για τροφοδοσία. Χωρίς ειδικές ζώνες ή ωράρια, συχνά σταματούν στις λωρίδες κυκλοφορίας, δημιουργώντας μποτιλιάρισμα — ειδικά τις ώρες αιχμής. Το φαινόμενο δεν είναι θέμα αδιαφορίας, αλλά ανυπαρξίας οργάνωσης και σχεδίου.

Οι στενές λωρίδες γύρω από την πλατεία και η σποραδική αστυνόμευση έχουν μετατρέψει την παράνομη στάση σε «ρουτίνα» για επαγγελματίες που προσπαθούν να γλιτώσουν χρόνο και καύσιμα.

Οι κάτοικοι και οι επισκέπτες σε αδιέξοδο

Οι μόνιμοι κάτοικοι δυσκολεύονται να βρουν θέση ακόμη και στις κάθετες μικρές οδούς, όπως η Π. Μελά ή η Αγ. Γεωργίου. Η λειτουργία του μετρό αύξησε την επισκεψιμότητα και την πίεση στο οδικό δίκτυο, χωρίς να υπάρχουν υπόγειοι ή περιμετρικοί χώροι στάθμευσης.

Πιθανές λύσεις και προτάσεις

Η κατάσταση μπορεί να αλλάξει με ρεαλιστικές και οικονομικά βιώσιμες λύσεις:

  • Ζώνες φορτοεκφόρτωσης: Καθορισμένες θέσεις ανά 100 μέτρα, με ωράριο 06:00–09:00, και βραχυχρόνια στάθμευση για ιδιώτες μετά.

  • Έξυπνη στάθμευση: Εφαρμογή με αισθητήρες ή κινητό για ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο.

  • Συνεργασία με ιδιωτικούς χώρους: Πυλωτές ή γκαράζ με ωριαία χρέωση.

  • Αναδιοργάνωση στάθμευσης και έλεγχος: Ενίσχυση Δημοτικής Αστυνομίας, σήμανση διαδρόμων για φορτηγά, θέσεις μόνο για κατοίκους.

  • Βιώσιμες μετακινήσεις: Προώθηση ποδηλάτου και πεζής μετακίνησης, αναβάθμιση δημοτικής συγκοινωνίας.

  • Υπόγειο parking: Στην περιοχή Μέμου ή Βενιζέλου, για αποσυμφόρηση του εμπορικού τριγώνου.

Ένα στοίχημα για την ποιότητα ζωής

Η στάθμευση δεν είναι μόνο θέμα οχημάτων, αλλά ποιότητας ζωής, εμπορικής βιωσιμότητας και ασφάλειας. Ο Κορυδαλλός έχει αλλάξει με το μετρό, αλλά οι δρόμοι του παραμένουν ασφυκτικά γεμάτοι.

Η λύση δεν βρίσκεται στις κλήσεις, αλλά στην έξυπνη οργάνωση και συνεργασία Δήμου – επαγγελματιών – κατοίκων, ώστε οι δρόμοι γύρω από την Πλατεία Ελευθερίας να γίνουν λειτουργικοί ξανά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *