Στο κεντρικό Κ.Ε.Π. Πειραιά, εγκαινίασαν τον σταθμό τηλε-βιντεοεπικοινωνίας RELAY για τα άτομα με προβλήματα ακοής, η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κα Δόμνα Μιχαηλίδου, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Ληξιαρχείου & Δημοτικής Κατάστασης και των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών κ. Αλέξανδρος Καμαράτος και η Πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών κα Βενέττα Λαμπροπούλου.
Από σήμερα, στον Πειραιά, όπου καταγράφεται ο μεγαλύτερος αριθμός κωφών και βαρήκοων πολιτών, χάριν στο έξυπνο αυτό σύστημα, όλοι οι δημότες, αλλά και οι επισκέπτες του κεντρικού Κ.Ε.Π. Πειραιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής, μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία διερμηνέα νοηματικής.
Πρόκειται για την καινοτόμα ψηφιακή υπηρεσία, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους κωφούς και βαρήκοους να πραγματοποιούν βιντεοκλήση, ώστε να γίνεται εξ αποστάσεως διερμηνεία και χειλεανάγνωση.
Σύμφωνα με την Υφυπουργό, η υπηρεσία RELAY έχει εγκατασταθεί πλέον σε Κ.Ε.Π., υπηρεσίες αλλά και νοσοκομεία διευκολύνοντας σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα των ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα κώφωσης ή βαρηκοΐας, ενώ μέχρι στιγμής, 5.000 χρήστες έχουν ήδη πραγματοποιήσει 125.000 κλήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, μετά από αίτημα των εργαζομένων του Κ.Ε.Π. το οποίο έγινε αμέσως δεκτό από την κα Μιχαηλίδου και την κα Λαμπροπούλου, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν ταχύρρυθμα σεμινάρια νοηματικής γλώσσας στους υπαλλήλους, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν και οι ίδιοι πιο αποτελεσματικά τους κωφούς και βαρήκοους πολίτες που επισκέπτονται καθημερινά την υπηρεσία.
Στα εγκαίνια της νέας αυτής υπηρεσίας παρευρέθηκε και ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου κ. Βασίλης Ταταρόπουλος.
Η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κα Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε : «Από σήμερα, το RELAY, είναι στην υπηρεσία όλων των κωφών και βαρήκοων συμπολιτών μας, που επισκέπτονται το Κ.Ε.Π. στον Πειραιά, επιτρέποντάς τους να εξυπηρετούνται άμεσα και ανεξάρτητα. Αξιοποιούμε στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες που προσφέρουν η επιστήμη και η τεχνολογία και διασφαλίζουμε την προσβασιμότητα των συμπολιτών μας με προβλήματα ακοής στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Προτεραιότητά μας είναι μια συμπεριληπτική κοινωνία, στην οποία θα υπάρχει σεβασμός στα δικαιώματα κάθε ανθρώπου και θα μπορούν όλες και όλοι να έχουν ίση συμμετοχή και ίσες ευκαιρίες, ανεξάρτητα από την αναπηρία τους. Γι΄ αυτό άλλωστε εργαζόμαστε εντατικά, για να ενισχύουμε διαρκώς την ανεξάρτητη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία. Δεν αφήνουμε κανέναν πίσω».
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, ανέφερε σε δήλωσή του:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που εγκαταστήσαμε στο κεντρικό Κ.Ε.Π. της πόλης μας την καινοτόμα υπηρεσία RELAY, η οποία δίνει τη δυνατότητα στα άτομα με προβλήματα ακοής να εξυπηρετούνται άμεσα και απρόσκοπτα, χωρίς τη φυσική παρουσία διερμηνέα. Τα Κ.Ε.Π. του Δήμου Πειραιά, έχουν περάσει πλέον σε μια νέα εποχή σύγχρονης εξυπηρέτησης των πολιτών, παρέχοντας ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών εξ αποστάσεως. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες και τις πρωτοβουλίες, ώστε όλοι οι συμπολίτες μας ισότιμα και χωρίς αποκλεισμούς να μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα. Να συγχαρώ το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων γι΄ αυτή τη σημαντική ενέργεια, η οποία αναμφισβήτητα θα διευκολύνει πολλούς συμπολίτες μας».
Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Ληξιαρχείου & Δημοτικής Κατάστασης και των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών κ. Αλέξανδρος Καμαράτος, δήλωσε:
«Ευχαριστώ την Υφυπουργό κα Μηχαηλίδου για την τιμητική της επίσκεψη στο Κεντρικό Κ.Ε.Π. του Δήμου. Με την εγκατάσταση στο Κ.Ε.Π. της εφαρμογής για κωφούς και βαρήκοους, ο Πειραιάς κάνει άλλο ένα βήμα μπροστά για να νιώσουν όλοι οι πολίτες ότι είναι ίσοι. Ίσοι σημαίνει όλοι να έχουν τις ίδιες δυνατότητες και τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης σε όλες τις υπηρεσίες του δήμου. Είμαστε ευχαριστημένοι, διότι είμαστε από τους πρώτους δήμους στην Αττική που εφαρμόζουν το σύστημα αυτό της τηλεπικοινωνίας των ανθρώπων που έχουν προβλήματα ακοής. Θα συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για ακόμη καλύτερη εξυπηρέτηση».
Η Πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών κα Βενέττα Λαμπροπούλου, ανέφερε:
«Το σύστημα αυτό είναι κάτι που ζητούσαν πάρα πολλά χρόνια οι κωφοί. Ζητούσαν να έχουν πρόσβαση στην επικοινωνία. Γιατί το μοναδικό πρόβλημα που έχει ένας κωφός και βαρήκοος είναι η επικοινωνία με τον υπόλοιπο κόσμο. Εμείς εκμεταλλευόμενοι την τεχνολογία μπορέσαμε να έχουμε τον διερμηνέα στο κινητό πλέον του κωφού ή του βαρήκοου. Και αυτό είναι μία πολύ μεγάλη κατάκτηση. Έχουμε 12.000 κωφούς που είναι χρήστες αυτής της υπηρεσίας».