Breaking
Σα. Νοέ 23rd, 2024

Πειραιάς: Πώς θα γίνει ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της χώρας

Γράφει η Όλγα Κλώντζα

Μέσα στον Ιούλιο εφόσον όλα προχωρήσουν χωρίς νεότερα εμπόδια θα βάλει μπρος το τραμ στον Πειραιά. Το έργο που έχει αντιμετωπίσει πλήθος εμποδίων, με πιο πρόσφατα την καθυστέρηση των έργων στο Φαληρικό Δέλτα, στην οποία «κούμπωσε» πριν από περισσότερο από ένα χρόνο και το ετοιμόρροπο διατηρητέο κτήριο της Ομηρίδου Σκυλίτση, μπαίνει στην τελική ευθεία. Έτσι, θα γίνει το πρώτο βήμα για να δοθεί λύση στο μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα της πόλης, που δεν είναι άλλο από το κυκλοφοριακό.

Με την παράδοση και των τριών σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3, το καλοκαίρι του 2022, ο Πειραιάς θα είναι πια και επίσημα ο μεγαλύτερος κόμβος συγκοινωνιών και logisticsτης χώρας. Έχοντας στην καρδιά βεβαίως της δραστηριότητάς του, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς θα ενώνεται μέσα σε 50 λεπτά με το «Ελευθέριος Βενιζέλος», θα έχει σύνδεση με τις Γραμμές 1 και 3 του μετρό, αλλά και με τον προαστιακό, που βάζει στην εξίσωση και τη σύνδεση με τον σιδηρόδρομο.

Έτσι, το λιμάνι ενώνεται με το Θριάσιο Πεδίο, όπου θα αναπτυχθούν τα δύο μεγάλα κέντραLogistics, Θριάσιο Ι και ΙΙ. Τον χάρτη βέβαια θα ολοκληρώσει μεσοπρόθεσμα η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, ένας «αιώνιος» διαγωνισμός που καλά κρατεί από το 2016 και ξεκόλλησε πρόσφατα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προς έγκριση. Κατόπιν, τα ενδιαφερόμενα σχήματα θα κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές για το έργο των 350 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή του έργου θα κρατήσει 5 χρόνια.

Το τραμ και πάλι στις ράγες

Στην τελική ευθεία φαίνεται πως βρίσκεται η λύση σχετικά με το τελευταίο εμπόδιο για την εμπορική λειτουργία του τραμ στον Πειραιά. Πρόκειται για το υπό κατάρρευση διατηρητέο κτίριο επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση που «απειλεί» τις γραμμές του τροχιόδρουμου. Το κτίριο το οποίο επλήγη από τον σεισμό του καλοκαιριού του 2019, κατόπιν έπιασε δύο φορές φωτιά μέσα σε 15 μήνες, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος του να έχει ήδη καταρρεύσει.

Η επόμενη πράξη θα παιχτεί την Πέμπτη στη συνεδρίας του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού όπου και θα κριθεί η πρόταση του Δήμου Πειραιά για την διατήρηση του μέρους εκείνου του κτηρίου που μένει ακόμα όρθιο με μια ειδική τεχνική, που θα επιτρέψει την έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων του τραμ. Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2019, προτού ξεκινήσει ο νέος κύκλος καθυστερήσεων, είχαν ήδη ολοκληρωθεί τα δοκιμαστικά δρομολόγια και αυτό επρόκειτο να αποδοθεί στους πολίτες τον Ιανουάριο του 2020.

Εφόσον, πάντως, δοθεί την Πέμπτη το «πράσινο φως» από το ΚΣΝΜ, τότε σε 20 ημέρες, δηλαδή στις αρχές Ιουλίου, θα μπορούν να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και μέσα στον Ιούλιο να γίνει και η έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας. Στην αντίθετη περίπτωση, οποιαδήποτε άλλη λύση θα φτάσει την έναρξη των δοκιμών στο 2022. Πάντως ήδη έχουν τοποθετηθεί τα απαραίτητα υποστυλώματα.

Η επέκταση του τραμ προς Πειραιά περιλαμβάνει 5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 συνολικά σταθμούς σε μια κυκλική διαδρομή.

Στο 90% οι εργασίες στους τρεις σταθμούς της επέκτασης προς το Λιμάνι

Υπενθυμίζεται ότι οι πρώτοι τρεις σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, δόθηκαν στην κυκλοφορία στις 6 Ιουλίου 2020, δίνοντας ανάσα στις καθημερινές μετακινήσεις της ευρύτερης περιοχής και περιορίζοντας την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 11.000 ημερησίως και των εκπομπών CO2 κατά 60 τόνους ημερησίως.

Ως προς τους τρεις εναπομείναντες σταθμούς, που θα ολοκληρώσουν την επέκταση το καλοκαίρι του 2022, σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα που είχαν προκύψει και οι εργασίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται περί το 90% – δηλαδή λίγο μπροστά κι από το χρονοδιάγραμμα – και συγκεκριμένα στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και της εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

Όταν το έργο ολοκληρωθεί και τεθούν οι τρεις τελευταίοι σταθμοί σε λειτουργία προβλέπεται να αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 επιβιβάσεις ημερησίως. Η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Πηγή: ΟΤ

By admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *