Breaking
Σα. Νοέ 23rd, 2024

Αλλάζει ο χάρτης της ελληνικής ναυτιλίας !

Ενίσχυση της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου


Ριζικές αλλαγές στα εργασιακά και συνδικαλιστικά: Ισχύουν πλέον οι διεθνείς ΣΣΕ για κατώτερα πληρώματα, καθώς τις ειδικότητες ανθυποπλοιάρχου και του γ’ μηχανικού – Δεν θα μπορεί να βάζει υποψηφιότητα όποιος έχει τρεις θητείες και είναι άνω των 72 ετών

Με στόχο να γίνει πιο ανταγωνιστική η ελληνική σημαία- ελληνικό νηολόγιο και να ανοίξουν θέσεις εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης κατέθεσε σήμερα ρυθμίσεις που ενέταξε στην τροπολογία του υπουργείου Εργασίας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Καταρχήν με την πρώτη ρύθμιση δίνει τη δυνατότητα ναυτολόγησης Ελλήνων ναυτικών στα υπό ελληνική σημαία πλοία με βάση τις διεθνείς ισχύουσες ΣΣΕ και πιο συγκεκριμένα της ITF που είναι το διεθνείς συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών. Το υπό ελληνική σημαία πλοίο θα έχει πλέον ανταγωνιστικό μισθολογικό κόστος με τους ανταγωνιστές του. Ήταν πάγιο αίτημα της ελληνικής πλοιοκτησίας τα τελευταία 10 σχεδόν χρόνια προκειμένου να υψώσουν τη γαλανόλευκη σημαία στα πλοία τους και να ανοίξουν θέσεις εργασίας και για τα κατώτερα ελληνικά πληρώματα.

Από το ΥΝΑ ξεκαθαρίζεται ότι «η ρύθμιση αφορά ΜΟΝΟ τα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3000 κοχ -στην ακτοπλοΐα τα πράγματα μένουν ως έχουν- και μόνο ειδικότητες του κατώτερου πληρώματος, καθώς και τις ειδικότητες ανθυποπλοιάρχου και του γ’ μηχανικού».

Το μη ανταγωνιστικό λόγω υψηλού κόστους ελληνικό νηολόγιο είχε ως αποτέλεσμα από τα 4.900 ελληνόκτητα πλοία μόλις τα 599 να είναι υπό ελληνική σημαία ποσοστό 12%.

Το 1995 σε σύνολο 2.939 ελληνόκτητων πλοίων τα 1.019 ήταν εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο ποσοστό 42%.

Όταν ακούστηκε στη Βουλή ότι οι διεθνείς ΣΣΕ προβλέπουν μισθούς γαλέρας ο ΥΝΑ, Γιάννης Πλακιωτάκης απάντησε: «Δεν υπάρχουν μισθοί γαλέρας στη διεθνή ναυτιλία. Βάσει της διεθνούς ΣΣΕ ο μισθός του ναύτη μαζί με τα επιλέξιμα επιδόματα φθάνει τα 2.200 δολάρια ΗΠΑ. Απευθύνομαι στην ελληνική κοινωνία και στον Έλληνα άνεργο συμπολίτη μας και τν ρωτάω. Τα 2.200 δολάρια είναι μισθός γαλέρας;» και προσέθεσε:

«Ό,τι ισχύει στα υπό ξένη σημαία πλοία θα ισχύει και για τα υπό ελληνική σημαία».

Σύμφωνα με πηγές του ΥΝΑ «σταθερός και πολύ σημαντικός στόχος της κυβέρνησης, είναι η εξασφάλιση θέσεων εργασίας και ο περιορισμός της ανεργίας των ελλήνων ναυτικών.

Αυτό ακριβώς επιτυγχάνεται με τη δυνατότητα εφαρμογής, αποκλειστικά και μόνο στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία των διεθνώς αναγνωρισμένων συλλογικών συμβάσεων εργασίας».

Σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους τα αποτελέσματα της παρέμβασης αυτής θα είναι ευεργετικά σε τέσσερις πολύ σημαντικές κατευθύνσεις:

1. Αύξηση της απασχόλησης των ελλήνων ναυτικών.

2. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητα και προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, ώστε να ανακοπεί η πτωτική του πορεία.

3. Αυξημένη παρουσία ελλήνων ναυτικών σε υπό ελληνική σημαία πλοία.

4. Αυξημένη ελκυστικότητα για το ναυτικό επάγγελμα, αφού ενισχύεται σημαντικά η προοπτική ανεύρεσης θέσης εργασίας.

Επίσης, με τις ρυθμίσεις δίνεται η δυνατότητα σε εταιρεία που έχει πλοίο της υπό ελληνική σημαία, αν δεν υπάρχει για προσφερόμενη θέση Έλληνας πλοίαρχος κάτι που ήταν υποχρεωτικό, θα μπορεί να ναυτολογεί αλλοδαπό και να συνεχίζει να βρίσκεται εγγεγραμμένο στο ελληνικό νηολόγιο. Στόχος να ενδυνάμωση της ελληνικής σημαίας.

Αλλαγές στον συνδικαλισμό

Με τις ρυθμίσεις που κάνει το ΥΝΑ επιφέρει αλλαγές και στο συνδικαλισμό. Καταρχήν δεν θα μπορεί να βάζει υποψηφιότητα όποιος έχει τρεις θητείες και είναι άνω των 72 ετών. Δεν έχει αναδρομική ισχύ.

Επίσης για να μπορεί κάποιος να συμμετέχει στην εκλογικές αρχαιρεσίες διαδικασία θα πρέπει να αποδεικνύει ότι ασκεί το ναυτικό επάγγελμα με βάσει τον αριθμό του ναυτικού του φυλλαδίου και όχι δια αντιπροσώπου ή με επιστολική ψήφο.

Πηγή: newmoney.gr

By admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *