Αρχείο

Οκτώβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Σα. Οκτ 25th, 2025

Φέρι χωρίς πρόσβαση για ΑμεΑ: Εγκλωβίστηκε πολίτης στο γκαράζ του «Άγιος Ραφαήλ» στη Θάσο

εργατικά ατυχήματα ημερίδα Πειραιά

Αναγκάστηκε να μείνει στο γκαράζ όλη τη διαδρομή γιατί δεν υπήρχε ανελκυστήρας ή ράμπα – Καταγγελίες για παραβίαση της νομοθεσίας και αδιαφορία των πλοιοκτητών.


Εγκλωβισμένος στο γκαράζ: όταν το ταξίδι γίνεται ταπείνωση

Ένα ακόμα περιστατικό απάνθρωπης ταλαιπωρίας για άτομο με κινητικά προβλήματα καταγράφηκε χθες Παρασκευή στο φέρι «Άγιος Ραφαήλ», που εκτελεί το δρομολόγιο Θάσος – Κεραμωτή.
Ο επιβάτης αναγκάστηκε να μείνει καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μέσα στο γκαράζ, ανάμεσα σε αυτοκίνητα, θόρυβο και καυσαέρια, καθώς δεν υπήρχε τρόπος να ανέβει στο σαλόνι των επιβατών: ούτε ανελκυστήρας, ούτε ράμπα, ούτε καν εναλλακτική πρόβλεψη.

Σύμφωνα με το ThessPost.gr, το περιστατικό φέρνει ξανά στο φως την τραγική έλλειψη προσβασιμότητας στα περισσότερα πλοία των ελληνικών γραμμών — ειδικά σε τοπικά δρομολόγια όπου οι βασικές υποδομές για ΑμεΑ απουσιάζουν πλήρως.


Παράνομο και επικίνδυνο

Η δικηγόρος Μαρία Χατζηκωνσταντίνου, αυτόπτης μάρτυρας του συμβάντος, επισημαίνει ότι η παραμονή επιβατών στο γκαράζ είναι ρητά απαγορευμένη από τον νόμο.
«Είναι παράνομο και επικίνδυνο. Δεν επιτρέπεται να μένουν άνθρωποι μέσα στο γκαράζ για λόγους ασφάλειας – μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε», τονίζει.
Ωστόσο, όπως προσθέτει, τα άτομα με αναπηρία δεν έχουν επιλογή: μένουν είτε μέσα στα αυτοκίνητά τους είτε σε αναπηρικό αμαξίδιο, εκτεθειμένοι σε θόρυβο, καύσωνα ή βροχή, γιατί δεν υπάρχει καμία υποδομή για να ανέβουν στο πάνω κατάστρωμα.


«Ένας Γολγοθάς για κάθε ΑμεΑ»

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Παραπληγικών Μακεδονίας – Θράκης, Γιώργος Αυγουστίδης, περιγράφει το πρόβλημα με σκληρά λόγια:
«Είναι ένας Γολγοθάς. Η νομοθεσία υπάρχει, αλλά οι πλοιοκτήτες δεν την εφαρμόζουν. Τα πλοία πρέπει να έχουν ασανσέρ και ράμπες — κι όμως, σε πολλές γραμμές δεν υπάρχει τίποτα».

Ο ίδιος εξηγεί πως η κατάσταση είναι παρόμοια και σε άλλες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, όπως Θάσος–Καβάλα και Κέρκυρα–Ηγουμενίτσα: «Τα ΑμεΑ μένουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα γιατί δεν υπάρχει πρόσβαση. Είναι εξευτελιστικό».
Ζητά από την Πολιτεία να αναλάβει πρωτοβουλία σε συνεννόηση με τους πλοιοκτήτες, επιβάλλοντας πρόστιμα και ελέγχους για να εφαρμοστεί ο νόμος σε όλα τα πλοία.


Προσβασιμότητα μόνο στα χαρτιά

Παρά το γεγονός ότι από το 2012 ισχύουν ευρωπαϊκές οδηγίες και ελληνικές αποφάσεις που προβλέπουν προσβάσιμες μεταφορές για όλους, πολλά πλοία παραμένουν εκτός προδιαγραφών.
Πολλά διαθέτουν μόνο κυλιόμενες σκάλες, χωρίς ασανσέρ ή ράμπες, καθιστώντας την πρόσβαση ανέφικτη για όσους κινούνται με αμαξίδιο ή έχουν μειωμένη κινητικότητα.

Η έλλειψη ελέγχων και κυρώσεων επιτρέπει την παρατεταμένη αδιαφορία των εταιρειών. Κι έτσι, κάθε ταξίδι για ένα άτομο με αναπηρία γίνεται δοκιμασία αξιοπρέπειας και ασφάλειας.


Το ζητούμενο: πρόσβαση για όλους, χωρίς εξαιρέσεις

Η περίπτωση του «Άγιου Ραφαήλ» είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Αν δεν υπάρξει πολιτική βούληση και αυστηρή επιβολή του νόμου, δεκάδες πλοία θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν χωρίς σεβασμό στα δικαιώματα των ΑμεΑ.
Η προσβασιμότητα δεν είναι πολυτέλεια, είναι υποχρέωση – και η απουσία της παραμένει ντροπή για μια ευρωπαϊκή χώρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *