Άρδην αναμένεται να αλλάξει το τοπίο των διαδικτυακών διαφημίσεων, όπως το γνωρίζαμε έως σήμερα, προκειμένου να προσαρμοστεί και με τους προβληματισμούς των χρηστών οι οποίοι ανησυχούν για τα προσωπικά τους δεδομένα.
Η διάδοση των διαφημίσεων στο διαδίκτυο μέχρι σήμερα γίνεται βάσει στοιχείων που συλλέγονται από την χρήση των ιστοσελίδων που κάνουν οι χρήστες. Έτσι στην συνέχεια ο χρήστης βλέπει επαναλαμβανόμενα διαφημιστικά μηνύματα σε προκαθορισμένες θέσεις των ιστοσελίδων που επισκέπτεται τα οποία προβάλουν μηνύματα σχετικά με τις προηγούμενες αναζητήσεις τους. Κοντολογίς, εάν κάποιος αναζητήσει ξενοδοχεία σε κάποιο εξωτικό μέρος, σε δεύτερο χρόνο οι διαφημίσεις που θα του εμφανίζονται θα αφορούν σε κρατήσεις ξενοδοχείων, αεροπορικά εισιτήρια κλπ.
Ωστόσο αυτή η τεχνολογία εξατομικευμένης παρακολούθησης της αναζήτησης έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων κατά καιρούς από τους χρήστες του διαδικτύου, καθώς με αυτόν τον τρόπο παρακολουθούνται οι προτιμήσεις τους. Η Google, ωστόσο, έρχεται να το αλλάξει αυτό. Και έχει σημασία που το κάνει η Google γιατί είναι η «ναυαρχίδα» των διαδικτυακών διαφημίσεων καταλαμβάνοντας το 52% της συγκεκριμένης αγοράς βάσει των παγκόσμιων δαπανών για ψηφιακές διαφημίσεις το 2020.
Μάλιστα για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος, το ποσοστό αυτό ισοδυναμεί με 292 δισ. Δολάρια.
Όπως μεταδίδει η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal η Alphabet, η μητρική εταιρεία της Google, δήλωσε χθες πως από το 2022 θα παύσει να επενδύει σε ή και να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες εκείνες οι οποίες προσδιορίζουν με μοναδικά χαρακτηριστικά τους χρήστες του διαδικτύου, ενόσω αυτοί μετατοπίζονται από το έναν ιστότοπο στον άλλον. Πάντως, η Google διευκρίνισε πως θα παύσει να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες για την αναζήτηση σε ιστοσελίδες και όχι για εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα.
Η κίνηση αυτή δεν είναι η πρώτη που στόχο έχει την προστασία των προσωπικών δεδομένων, αφού από πέρσι η Google, είδε αναφέρει πως θα αφαιρούσε την ευρέως χρησιμοποιούμενη τεχνολογία cookie τρίτων μερών. Μέχρι στιγμής η βασική αιτία της αλλαγής στρατηγικής φαίνεται πως είναι ο προβληματισμός των χρηστών του διαδικτύου, καθώς όπως αναφέρει ο διευθυντής προϊόντων της Google, ο οποίος είναι και αρμόδιος για την αλλαγή στρατηγικής της εταιρείας, Ντέιβιντ Τέμκιν, «εάν η ψηφιακή διαφήμιση δεν εξελίσσεται για να αντιμετωπίσει τους εντεινόμενους προβληματισμούς που έχουν οι άνθρωποι σχετικά με το απόρρητο των στοιχείων τους και του πώς χρησιμοποιούνται όλα αυτά, τότε διακυβεύεται το μέλλον του ελεύθερου και ανοιχτού διαδικτύου».
Στο ερώτημα, τώρα, τι περιλαμβάνει το μέλλον, η Google, έρχεται να ενημερώσει, όπως αναφέρει η Wall Street Journal πως δεν θα αξιοποιήσει κάποια παρόμοια τεχνολογία, αλλά θα αναπτύξει νέες μεθόδους προκειμένου να μπορεί να προβάλει διαφημιστικά μηνύματα, αφού, ούτως ή άλλως, δεν μπορεί να υπάρξει «κενό» στην συγκεκριμένη αγορά, η οποία τζιράρει πολλά δισ. δολάρια κάθε χρόνο και σε αυτήν στηρίζεται το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Όπως σημειώνει η WSJ, η νέα τεχνολογία θα βασίζεται σε πληροφορίες οι οποίες θα συγκεντρώνονται από το λογισμικό των συσκευών που χρησιμοποιούν οι χρήστες. Έτσι, οι συνήθειες των κατόχων συγκεκριμένων συσκευών (υπολογιστές, τάμπλετ, κλπ) θα ομαδοποιούνται, χτίζοντας αντίστοιχα προφίλ χρηστών και θα σερβίρονται σε αυτούς οι διαφημίζεις βάσει των δεδομένων που προκύπτουν από ενότητες με ομοειδή χαρακτηριστικά.