Η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων, δυστυχώς επιστρέφει στους προηγούμενους γνωστούς περιορισμούς, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, καθώς η ειδική επιτροπή εισηγήθηκε ότι τα επιδημιολογικά δεδομένα στην Αττική δεν επιτρέπουν τη συνέχεια του ανοίγματος της αγοράς, παρά το γεγονός ότι η οικονομία το έχει μεγάλη ανάγκη.
Δύο εβδομάδες μετά το άνοιγμα και τρεις από την επίσημη έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων επανέρχεται η γενική λειτουργία του λιανεμπορίου με click away και εφαρμόζεται για πρώτη φορά το click in shop, ειδικά για τα καταστήματα της ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία. Η δυσάρεστη εξέλιξη προέκυψε από την οριζόντια διασπορά στην Αττική και επιδείνωση του αριθμού των κρουσμάτων τις προηγούμενες ημέρες. Οι κλάδοι της ένδυσης, της υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείων επιλέχθηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης να λειτουργήσουν με παράδοση εντός του καταστήματος, λόγω της φύσης των προϊόντων, της περιόδου των εκπτώσεων, αλλά και του μεγάλου πλήγματος που έχουν δεχθεί. Παράλληλα, κρίθηκε ότι οι υπόλοιποι κλάδοι θα μπορούν να λειτουργήσουν στις εκπτώσεις με το click away. Οι υπηρεσιες κουρείων, κομμωτηρίων και καλλωπισμού θα συνεχίσουν να λειτουργούν με ραντεβού. Το click in shop έχει σχεδιαστεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ουσιαστικά αποτελεί μια πιο ευέλικτη εκδοχή του click away. Συνδυάζει την προεπιλογή του προϊόντος, εν συνεχεία την αγορά του εντός του καταστήματος, κατόπιν καθορισμένου ραντεβού που επιβεβαιώνεται με sms.
Το click in shop επιτρέπει σε περιορισμένο χρόνο την φυσική παρουσία του πελάτη, πάντα με μάσκα και κρατώντας τις αποστάσεις για δοκιμή πριν την αγορά και πληρωμή στο ταμείο. Επισυνάπτονται συνημμένα, ερωτήσεις εμπόρων και καταναλωτών με χρήσιμες απαντήσεις, απαραίτητες διευκρινίσεις και γράφημα για τη μέθοδο των πωλήσεων με ραντεβού εντός καταστήματος.*
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά:
«Οι φόβοι μας δυστυχώς επαληθεύτηκαν, αφού ο κίνδυνος της πανδημίας εξακολουθεί να είναι εδώ και συνεχίζει να μας απειλεί. Η Αττική είναι ξανά στο “κόκκινο” επιδημιολογικά και η αγορά στα “μαύρα” οικονομικά. Παρά το προσεκτικό άνοιγμα του λιανεμπορίου για δύο μόλις εβδομάδες εντός των καταστημάτων, η κινητικότητα και ο συνωστισμός εκτός αυτών, μας αναγκάζει σε “click back”. Για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, το ραντεβού με τον πελάτη εντός καταστήματος, δίνει τη δυνατότητα να δουλέψουν έστω με “click in shop”, αφού στις εκπτώσεις το ενδιαφέρον των καταναλωτών επικεντρώνεται σε αυτές τις δύο δραστηριότητες. Δίχως αμφιβολία, η περίοδος των εκπτώσεων χωρίς ανοικτά καταστήματα στο κοινό δυσχεραίνει τη προσπάθεια όλων, αφού πολλά είδη εάν δεν δοκιμαστούν, δύσκολα πωλούνται και αγοράζονται. Οι έμποροι είμαστε αναγκασμένοι να σεβαστούμε και να τηρήσουμε κάθε αναγκαίο μέτρο εντός καταστήματος, κάτι που όμως δεν μπορούμε να ελέγξουμε εκτός. Οι εικόνες συνωστισμού στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους απαιτούν αυτοέλεγχο και δεν πρέπει να επαναληφθούν, ώστε να μας επιτρέψουν να ανοίξουμε ξανά εγκαίρως, πριν παρέλθει η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων και πριν καταλήξουμε οριστικά στις παράπλευρες απώλειες της πανδημίας. Παρά την εναλλαγή των συνθηκών λειτουργίας της αγοράς, επί τα χείρω, εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε.»