Ο καύσωνας δεν κάνει μόνο κακό στην υγεία μας, αλλά φαίνεται πως «καίει» και τον τζίρο στις θερινές εκπτώσεις, όπως τόνισε στην ΕΡΤ ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.
Οι καυτές μέρες κάνουν τον κόσμο να μένει μακριά από τα καταστήματα, ειδικά αυτά που δεν έχουν κλιματισμό ή είναι ανοιχτά στον ήλιο. Από το μεσημέρι μέχρι το απόγευμα, που ο ήλιος χτυπάει πιο δυνατά, τα μαγαζιά αδειάζουν και ο κόσμος δεν έχει διάθεση για ψώνια.
Εκεί που έβλεπες πριν το καλοκαίρι τον πελάτη να ψάχνει, τώρα οι αγορές περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Οι οικογένειες και οι τουρίστες αποφεύγουν τα πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα και τις αγορές, ειδικά σε πόλεις χωρίς τουριστική κίνηση.
Όμως, η τεχνολογία «παίζει μπάλα» και δίνει ανάσα στους εμπόρους. Οι online αγορές ανεβαίνουν, καθώς όλο και περισσότεροι προτιμούν να ψωνίζουν από το σπίτι, αποφεύγοντας τη ζέστη. Ταυτόχρονα, ανεβαίνουν και οι πωλήσεις σε προϊόντα που δροσίζουν, όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά, μαγιό και είδη θαλάσσης.
Σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι καύσωνες τα τελευταία χρόνια έριξαν τον τζίρο στα φυσικά καταστήματα μέχρι και 18%, ενώ αντίθετα το ηλεκτρονικό εμπόριο «ανέβηκε» μέχρι και 10%.
Για να μη χάνουν πελάτες, οι έμποροι προσαρμόζουν τα ωράρια τους, ανοίγουν πιο δροσερά απογεύματα και βράδια και ανεβάζουν προσφορές στο ίντερνετ, ειδικά σε εποχικά προϊόντα που συνδέονται με τον καύσωνα.
Έτσι, η ζέστη «χτυπάει» τον φυσικό τζίρο, αλλά ανοίγει παράθυρο ευκαιρίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στα δροσιστικά είδη.