Αρχείο

Ιούλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Τε. Ιούλ 30th, 2025
Το πλοίο Νήσος Κάλυμνος εν πλω

Με 976.000 ευρώ από το Δημόσιο το “Νήσος Κάλυμνος” στα ενδοδωδεκανησιακά – Ποιος πληρώνει και γιατί;

Σχεδόν 1 εκατομμύριο ευρώ καλείται να πληρώσει το ελληνικό Δημόσιο για να διασφαλίσει τη σύνδεση των νησιών των Δωδεκανήσων μέσω του πλοίου “Νήσος Κάλυμνος”. Πρόκειται για σύμβαση απευθείας ανάθεσης που προβλέπει συγκεκριμένα εβδομαδιαία δρομολόγια μέχρι και τον Οκτώβριο του 2025.

Τι περιλαμβάνει η σύμβαση:

Η σύμβαση αφορά δύο γραμμές:

 Γραμμή 1:

Ρόδος – Σύμη – Τήλος – Νίσυρος – Κως – Αστυπάλαια – Κάλυμνος και επιστροφή

  • Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα

  • Κόστος: 44.300 ευρώ ανά δρομολόγιο (χωρίς ΦΠΑ)

Γραμμή 2:

Κάλυμνος – Ψέριμος – Κως – Αστυπάλαια και επιστροφή

  • Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα

  • Κόστος: 16.700 ευρώ ανά δρομολόγιο (χωρίς ΦΠΑ)

 Τελικό κόστος για το κράτος:

Η συνολική δαπάνη ανέρχεται σε 976.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, και περιλαμβάνεται στο Υποέργο Νο 02 της Πράξης για την εξυπηρέτηση θερινών ακτοπλοϊκών γραμμών.

Το ερώτημα που τίθεται εύλογα είναι ποιοι αξιολογούν το “κόστος ανά ταξίδι” και πώς διασφαλίζεται η διαφάνεια σε τέτοιου είδους αναθέσεις. Ποια ήταν τα εναλλακτικά σενάρια; Υπήρξε διαγωνισμός ή είναι απλώς άλλη μια απευθείας ανάθεση “λόγω καλοκαιριού”;

 Ποιος ωφελείται, ποιος πληρώνει

Αναμφισβήτητα, η διασύνδεση των νησιών είναι κρίσιμη, ειδικά για τους κατοίκους και την τοπική οικονομία. Ωστόσο, όταν ένα μόνο δρομολόγιο την εβδομάδα κοστίζει όσο ένας μισθός τεσσάρων εργαζομένων για έναν χρόνο, τα ερωτήματα πληθαίνουν.

Η ανάγκη για ακτοπλοϊκή κάλυψη δεν αναιρεί την ανάγκη για οικονομικό έλεγχο, συγκριτική αξιολόγηση κόστους-οφέλους και, φυσικά, λογοδοσία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *