Breaking
Κυ. Νοέ 24th, 2024

Nestlé: Πρωτοβουλίες για την αειφόρο ανάπτυξη και επενδύσεις στα Οινόφυτα

By admin Οκτ 6, 2022 #NESTLE

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα η Nestlé Ελλάς στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Εμμανουηλίδης, στο πλαίσιο εκδήλωσης αφιερωμένης στον καφέ και την αειφόρο ανάπτυξη, τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 13 εκατ. ευρώ με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας. Τον επόμενο χρόνο αναμένεται η ολοκλήρωση δύο νέων επενδύσεων ύψους 3 εκατ. ευρώ που αφορούν σε αποθήκη του εργοστασίου με δυνατότητα αποθήκευσης 2.000 τόνων καφέ (2 εκατ. ευρώ) και τοποθέτηση φωτοβολταϊκών (1 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται ότι στη τελευταία δεκαετία έχουν πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα επενδύσεις ύψους 28 εκατ. ευρώ.

«Οι επενδύσεις που έχουμε κάνει αρχίζουν να αποδίδουν» ανέφερε ο κ. Εμμανουηλίδης και διευκρίνισε ότι λειτουργούν ως άμυνες στο αυξημένο λειτουργικό κόστος. Ερωτηθείς σχετικά τόνισε ότι εφέτος η αύξηση που σημειώνεται στις τιμές των πρώτων υλών ανέρχεται στο 65%, της ενέργειας στο 100% ενώ στη συσκευασία το κόστος αυξήθηκε έως και 40% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Σημαντική ήταν και η επιβάρυνση σε επίπεδο συναλλαγματικών ισοτιμιών καθώς οι αγορές πρώτων υλών πραγματοποιείται σε δολάρια.

Αναφερόμενος στην πίεση που προέρχεται από την αύξηση του κόστους σημείωσε ότι το κόστος της πρώτης ύλης του πράσινου καφέ άρχισε να εκτοξεύεται πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία και πριν την ενεργειακή κρίση επειδή στη Βραζιλία εκδηλώθηκε παγετός μετά από μια πολύ μεγάλη περίοδο ξηρασίας. Ο παγετός επηρέασε τα καφεόδεντρα με αποτέλεσμα η παγκόσμια παραγωγή να είναι μειωμένη και οι παγκόσμιες τιμές στον καφέ να σημειώνουν άνοδο.

«Ζούμε σε περιόδους διαδοχικών κρίσεων και μεγάλων προκλήσεων. Βγαίνουμε από την παγκόσμια κρίση της πανδημίας και είμαστε αντιμέτωποι με μια άλλη μεγάλη κρίση μέσα από τον πόλεμο, την ενεργειακή κρίση και την αύξηση του κόστους ζωής. Οι κρίσεις είναι παγκόσμιες δεν είναι τοπικές και για να τις αντιμετωπίσουμε θα πρέπει να δείξουμε ένα πνεύμα συνεργασίας και να τις αντιμετωπίσουμε σαν εταιρείες που έχουν παγκόσμια εμβέλεια» υπογράμμισε ο κ. Εμμανουηλίδης.

Εστιάζοντας στην εικόνα της ελληνικής αγοράς καφέ ο κ. Εμμανουλίδης ανέφερε ότι τα πράγματα εξελίχθηκαν αιφνιδιαστικά. Η κατανάλωση λόγω της πανδημίας μετατοπίστηκε αρχικά προς τα σούπερ μάρκετ ενώ στη συνέχεια ενισχύθηκε το HoReCa. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση καφέ το σπίτι δείχνει να μειώνεται και εμφανίζεται άνοδος μέσα από το κανάλι της εστίασης. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προκειμένου να περιορίσει την πτώση του όγκου πωλήσεων καφέ έχει αυξήσει την προωθητική της δραστηριότητα. Παράλληλα με τον τρόπο αυτό αντισταθμίζει τον αντίκτυπο των ανατιμήσεων προς τους καταναλωτές. Όπως επισημάνθηκε, σύμφωνα με τα στοιχεία εταιρειών ερευνών, ο πληθωρισμός στην κατηγορία του καφέ είναι στο 4% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Nestlé Ελλάς ανέρχεται στο 3% κατά μέσο όρο στα προϊόντα καφέ, συμπεριλαμβανομένων των προωθητικών ενεργειών.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα Βοιωτίας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Καφέ, παρουσιάστηκαν πρωτοβουλίες της Nestlé Ελλάς οι οποίες δημιουργούν αξία για τον άνθρωπο και το μέλλον, έχοντας στο επίκεντρό τους τη βιωσιμότητα, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αφορούν όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της εταιρίας και των προϊόντων της με δράσεις που εστιάζουν στην ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση των συσκευασιών της, την υπεύθυνη προέλευση του καφέ, και τη δέσμευσή της για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, έως το 2050. Επίσης, παρουσιάστηκε και το Σχέδιο NESCAFÉ 2030, που στοχεύει στην 100% υπεύθυνη προμήθεια του καφέ, έως το 2025 και στην υποστήριξη των καλλιεργητών καφέ για τη μετάβαση στην αναγεννητική γεωργία.
Πρωτοβουλίες για την αειφόρο ανάπτυξη

Πρωτοβουλίες της Nestlé Ελλάς, οι οποίες δημιουργούν αξία για τον άνθρωπο και το μέλλον, έχοντας στο επίκεντρό τους τη βιωσιμότητα, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αφορούν όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της εταιρείας και των προϊόντων της με δράσεις που εστιάζουν στην ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση των συσκευασιών της, την υπεύθυνη προέλευση του καφέ και τη δέσμευσή της για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, έως το 2050. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε και το Σχέδιο NESCAFÉ 2030, που στοχεύει στην 100% υπεύθυνη προμήθεια του καφέ, έως το 2025 και στην υποστήριξη των καλλιεργητών καφέ για τη μετάβαση στην αναγεννητική γεωργία.

«Σχεδιάζουμε και χτίζουμε μακροπρόθεσμα, ενεργούμε με προσήλωση στους στόχους μας και συνδυάζουμε την παγκόσμια τεχνογνωσία μας με τους τοπικούς πόρους μας ώστε να δημιουργήσουμε αμοιβαίο όφελος για την κοινωνία» ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης και συμπλήρωσε: «Στη Nestlé έχουμε ήδη κάνει αυτό το απαραίτητο βήμα έχοντας μετρήσει όλες τις εκπομπές από τη δραστηριότητά μας, σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας, γυρίζοντας πίσω και θέτοντας ως έτος βάσης το 2018.Γνωρίζουμε πλέον πολύ καλά το ποσοστό των εκπομπών από τη δραστηριότητα μας στους τομείς των συστατικών, των συσκευασιών, των έμμεσων δραστηριοτήτων μας, των τελικών προϊόντων, της διανομής και της παραγωγής. Αυτή η γνώση καθοδηγεί τις ενέργειες μας προς την επίτευξη των δεσμεύσεων μας. Και η πορεία μας έως τώρα δείχνει ότι οι ενέργειες μας είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και έχουν φέρει ουσιαστικά αποτελέσματα».

Για την παραγωγική δραστηριότητα του εργοστασίου και τις βιώσιμες πρακτικές που εφαρμόζονται σε αυτό μίλησε ο διευθυντής του εργοστασίου του καφέ των Οινοφύτων, Σοφοκλής Αρβανιτίδης. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Το διάστημα 2018 – 2021 πετύχαμε 80% μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Την τελευταία τετραετία, μέσα από δράσεις όπως η ενεργειακή αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, η αύξηση της παραγωγικότητας των γραμμών παραγωγής, η ενεργειακή αναβάθμιση του φωτισμού του εργοστασίου με χρήση φωτιστικών LED και η βελτιστοποίηση του δικτύου πεπιεσμένου αέρα σε συνδυασμό με τη μείωση απωλειών αυτού, έχουμε μειώσει το ενεργειακό μας αποτύπωμα κατά 19%. Και βεβαίως χρησιμοποιούμε ηλεκτρική ενέργεια από 100% ανανεώσιμες πηγές. Στα πλάνα μας για το 2023 είναι και η δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου με στόχο  να αξιοποιήσουμε περαιτέρω εναλλακτικές πηγές ενέργειας».

Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών που υλοποιεί η Nestlé Ελλάς και ο τομέας του καφέ, εντάσσεται και η συνεργασία με τους οργανισμούς Aegean Rebreath, Staramaki και Εναλεία, οι οποίοι οραματίζονται και αναλαμβάνουν δράση για ένα μέλλον βιώσιμο με ελαχιστοποίηση χρήσης του πλαστικού.

Ο Γιώργος Σαρελάκος, ιδρυτής της Aegean Rebreath, που δρα με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης των πλαστικών μιας χρήσης και την ανακύκλωση των θαλάσσιων απορριμμάτων δήλωσε σχετικά: «Για δεύτερο χρόνο προχωράμε μαζί με τον καφέ Nescafé στην υλοποίηση σύνθετων εγχειρημάτων για τη μείωση της κατανάλωσης των πλαστικών μιας χρήσης αλλά και την ανακύκλωση ή επαναξιοποίηση των θαλάσσιων απορριμμάτων. Συνδυάζοντας την καινοτομία με την τεχνολογία, και σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και κοινότητες, επιδιώκουμε την ανάπτυξη και εφαρμογή πρακτικών που μπορούν να αποτελέσουν μοντέλο σε εθνικό επίπεδο. Οι συνεργασίες αυτές αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο πως η προστασία του παράκτιου και θαλάσσιου περιβάλλοντος μας αφορά όλους!»

Ο Στέφανος Καμπέρης, επικεφαλής της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Staramaki, που δημιουργεί καλαμάκια από το στέλεχος του σιταριού, τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με το brand του Nescafé: «Ο καφές Nescafé  υποστηρίζει τη δουλειά που κάνουμε στο Staramaki και μας καθοδηγεί σε αυτά τα πρώτα μας βήματα και στην προσπάθειά μας να δημιουργήσουμε έναν κόσμο χωρίς πλαστικά μιας χρήσης. Μέσω της συνεργασίας μας στοχεύουμε να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο τις διαδικασίες, την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητά μας προκειμένου να επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας στην ελληνική αγορά, αξιοποιώντας τις πρώτες ύλες του τόπου».

Τέλος, ο Λευτέρης Αραπάκης, ιδρυτής της Εναλείας που συνεργάζεται με επαγγελματίες αλιείς για τον καθαρισμό θαλασσών από τα πλαστικά, ανέφερε: «Σε συνεργασία με τον καφέ Nescafé, ενδυναμώνουμε τις αλιευτικές κοινότητες του Θερμαϊκου Κόλπου έτσι ώστε να συλλέγουν μέσα από τη θάλασσα το αντίστοιχο ενός φορτηγού γεμάτο πλαστικά, κάθε δέκα μέρες. Επιπλέον, μέσω της συνεργασίας με τον καφέ Nescafé φροντίζουμε η πλειοψηφία αυτού του πλαστικού να εντάσσεται στην κυκλική οικονομία και να μετασχηματίζεται σε νέα προϊόντα».

By admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *