Νίνα Κασιμάτη: Γραμμή Φανερωμένης-Μεγάρων – Ομολογία κυβερνητικής αδιαφορίας και μιζέριας η εσπευσμένη προσθήκη μόλις ενός (1) νυχτερινού δρομολογίου για τον μισό Ιούλιο ως απάντηση στο αίτημα για επέκταση ωραρίου και εξασφάλιση επαρκούς ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού τη θερινή περίοδο.
Πώς να ερμηνεύσουμε ότι μόνο κατόπιν των από 7/7 άμεσων κοινοβουλευτικών ενεργειών μας το Υπουργείο έσπευσε – μέσα σε τρεις μέρες – στις 10/7, να τροποποιηθούν τα ήδη εγκεκριμένα δρομολόγια για την περίοδο 10-31/7 προσθέτοντας μόλις ένα (1) νυχτερινό δρομολόγιο στις 23.30 (Φανερωμένη) και στις 00.00 (Πέραμα Μεγαρίδος) ; Με άλλο ένα μεσημεριανό στις 15.00 και στις 15.30 αντίστοιχα, κι αυτά παρά το κατατεθειμένο και στοιχειοθετημένο αίτημα του Εργατικού Κέντρου Σαλαμίνας για επέκταση του ωραρίου μέχρι τις 02.00, ώστε να εξυπηρετούνται οι πάνω από 200.000 κάτοικοι της Σαλαμίνας τη θερινή περίοδο, μόνιμοι και παραθεριστές, που εργάζονται και μετακινούνται καθημερινά προς και από Σαλαμίνα, Αθήνα, Ελευσίνα και Ασπρόπυργο, εξυπηρετούμενοι από την Αττική Οδό και την εν λόγω πορθμειακή γραμμή.
Φαίνεται πως η πολιτική πίεση στο Υπουργείο Ναυτιλίας για αύξηση των δρομολογίων κατά τη θερινή περίοδο στη γραμμή Φανερωμένη Σαλαμίνας – Πέραμα Μεγαρίδος απέδωσε, αλλά δυστυχώς μόνο μερικώς, αποδεικνύοντας δύο πράγματα. Αφενός ότι το αίτημα κατοίκων και εργαζομένων στη Σαλαμίνα ήταν και παραμένει εύλογο και δίκαιο. Αφετέρου όμως ότι το Υπουργείο λαμβάνει υπόψιν του μόνο τα αιτήματα των δραστηριοποιούμενων στη γραμμή πλοιοκτητριών εταιρειών και όχι τις αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες του νησιού, όπως διατείνεται και υποχρεούται να σταθμίζει υπέρ του κοινωνικού συνόλου.
Η κυβέρνηση δηλαδή ομολόγησε εμπράκτως ότι τα περισσότερα δρομολόγια ήταν αναγκαία, αλλά δεν τα αυξάνει ανάλογα γιατί απλούστατα δεν λειτουργεί προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, ούτε υπέρ της τοπικής και εθνικής οικονομίας, όπως συναρθρώνεται από τον τουρισμό, την οικονομική δραστηριότητα και την εργασία όσων κατοικούν ή εργάζονται στη Σαλαμίνα.
Ακόμη χειρότερα αδιαφορεί για τις υγειονομικές επιπτώσεις της μαζικής ακτοπλοϊκής μετακίνησης εν μέσω αυξημένης διασποράς της μετάλλαξης δέλτα του κορωνοϊου, τόσο για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες, όσο και για τους συνολικούς υγειονομικούς δείκτες του νησιού που μπορούν να οδηγήσουν σε ένα καταστροφικό τοπικό lockdown.
Κύριε Υπουργέ, σύμφωνα με την απάντησή σας στις 31/7 εκπνέει ο καθορισμός των δρομολογίων που περιλαμβάνει τη μίζερη προσθήκη, που ουδόλως καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες μετακίνησης. Ελπίζουμε ότι δεν πρέπει να καταθέσουμε νέα Αναφορά στη Βουλή για να πράξετε το αυτονόητο και να εξασφαλίσετε την επαρκή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαλαμίνας για τον Αύγουστο. Αυξήστε τα δρομολόγια, πάνω από όλα για υγειονομικούς λόγους, επιτρέψτε την τουριστική ανάπτυξη του νησιού, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την εστίαση που ύστερα από το λοκντάουν χρειάζεται να δουλέψει χωρίς άλλο βραχνά του ωραρίου, και σεβαστείτε τους εργαζομένους που παλεύουν για το εισόδημά τους, όπου μπορούν να βρουν μια δουλειά μέσα ή έξω από τη Σαλαμίνα.