Καμπανάκι κινδύνου χτυπάει ο Χρήστος Σαλαλές, σχετικά με την κατάσταση την οποία βρίσκεται σήμερα το ΕΣΥ και ιδιαίτερα τα νοσοκομειακά κέντρα της Β Πειραιά (Κρατικό Νίκαιας, Κέντρο Υγείας Σαλαμίνας και Κέντρο Υγείας Κερατσινίου).
Σύμφωνα με δήλωσή του « έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους» και δίνει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το Κρατικό της Νίκαιας όπου διεκόπη η λειτουργία του μαγνητικού και αξονικού τομογράφου «Με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να αναγκάζονται να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα και να πληρώνουν οι μεν ανασφάλιστοι από την τσέπη τους ολόκληρη τη δαπάνη, οι δε ασφαλισμένοι το ποσοστό συμμετοχής τους».
Παράλληλα τονίζει ότι η χώρα δίνει το 7.5% του ΑΕΠ στην Υγεία και Υγεία δεν έχουμε «Παρά το γεγονός ότι η χώρα δαπανά το 7,5% του ΑΕΠ για την υγεία, οι Έλληνες πολίτες δεν έχουν ανάλογες παροχές υγείας και περίθαλψης», ρίχνοντας ευθύνες τόσο στη κυβέρνηση Μητσοτάκη, όσο και στη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Τέλος, ο κύριος Σαλαλές, κάνει προτάσεις για το πως οι υπηρεσίες υγείας θα βελτιωθούν και οι Έλληνες πολίτες επιτέλους θα έχουν το σύστημα υγείας που τους αξίζει.
Ολόκληρη η δήλωση του Χρήστου Σαλαλέ:
Ο Χρήστος Σαλαλές, ο οποίος διεκδικεί να είναι υποψήφιος Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στη Β΄ Πειραιά έκανε την ακόλουθη δήλωση :
« Το ΕΣΥ, τα μεγάλα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους.
Το Κρατικό Νικαίας (ΓΝΝΠ «Άγιος Πεντελεήμων» – ΓΝΔΑ «η Αγία Βαρβάρα») και τα κέντρα υγείας Κερατσινίου και Σαλαμίνας έχουν σοβαρά προβλήματα, ελλείψεις και αδυναμίες στη λειτουργία τους.
Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη, λόγω ελλείψεως ιατρικού προσωπικού, διακοπή του μαγνητικού και αξονικού τομογράφου στο Κρατικό Νικαίας για τους εξωτερικούς ασθενείς, ασφαλισμένους και ανασφάλιστους, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να αναγκάζονται να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα και να πληρώνουν από την τσέπη τους οι μεν ανασφάλιστοι ολόκληρη τη δαπάνη, οι δε ασφαλισμένοι το ποσοστό συμμετοχής τους.
Ολόκληρα Τμήματα του Κρατικού Νικαίας, αλλά και οι υπηρεσίες των κέντρων υγείας Κερατσινίου – Δραπετσώνας και Σαλαμίνας κινδυνεύουν με κατάρρευση.
Οι υπεράνθρωπες προσπάθειες, το φιλότιμο και η αυτοθυσία του εξουθενωμένου πλέον ιατρικού, νοσηλευτικού, παραϊατρικού, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού, καθώς και των διοικήσεων, δεν αρκούν για να προσφέρουν υπηρεσίες καλής ποιότητας για την υγεία και περίθαλψη στους πολίτες της Β΄ Πειραιά και εν γένει της Περιφερειακής Ενότητας του Πειραιά.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει αφήσει εγκαταλελειμμένο και αβοήθητο το Κρατικό Νικαίας που είναι στην πρώτη γραμμή του Πειραιά, με σοβαρές ελλείψεις σε εξοπλισμό, πόρους χρηματοδότησης, μηχανήματα και με υποστελέχωση σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στα κέντρα υγείας Κερατσινίου – Δραπετσώνας και Σαλαμίνας.
Παρά το γεγονός ότι η χώρα δαπανά το 7,5% του ΑΕΠ για την υγεία, οι Έλληνες πολίτες δεν έχουν ανάλογες παροχές υγείας και περίθαλψης. Η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία 10 χρόνια δεν άσκησαν σοβαρές πολιτικές δράσεις για την μεταρρύθμιση του ΕΣΥ, για δομικές αλλαγές που να εξοικονομούν πόρους και να βελτιώνουν τις υπηρεσίες υγείας και περίθαλψης στους Έλληνες πολίτες.
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, αποτελεί εθνική αναγκαιότητα, κατά απόλυτη προτεραιότητα, η αναγέννηση του ΕΣΥ. Μια αναγέννηση που θα έλθει με σοβαρές – δομικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις σε επίπεδο οργανωτικό, επιχειρησιακό, δημοσιονομικό και διοικητικό, αλλά και στον τομέα των προμηθειών υλικών, εξοπλισμού και υπηρεσιών που να διασφαλίζουν τη διαφάνεια, τον υγιή ανταγωνισμό και τη μείωση δαπανών. Παράλληλα απαιτείται ψηφιακός μετασχηματισμός και αναβάθμιση των υποδομών, αλλά και ένα αντικειμενικό και διαφανές σύστημα ορθολογικής διαχείρισης πόρων και αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας με μετρήσιμους δείκτες αποδοτικότητας.
Για την αποφυγή περαιτέρω επιδείνωσης ή και κατάρρευσης του Συστήματος Υγείας, πρέπει να γίνουν άμεσα στοχευμένες προσλήψεις σε ιατρικό, νοσηλευτικό, παραϊατρικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό. Αναβάθμιση κτηριακών εγκαταστάσεων και αγορά σύγχρονου ιατρικού εξοπλισμού. Πρέπει, επίσης, άμεσα να μονιμοποιηθεί το προσωπικό που προσλήφθηκε στο ΕΣΥ μέσω ΑΣΕΠ με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, καθώς εδώ και χρόνια καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Συγχρόνως, όμως, με τις μεταρρυθμίσεις και τις δομικές αλλαγές σε όλο το Σύστημα Υγείας, πρέπει να γίνει νέος σχεδιασμός για να εξοικονομηθούν πόροι και με καινοτόμες – σύγχρονες προτάσεις να παράξουμε έσοδα και πλούτο από το χώρο της υγείας, αξιοποιώντας το ιατρικό – επιστημονικό προσωπικό και τις υποδομές υγείας που διαθέτει η χώρα μας.
Είναι βέβαιο ότι αν γίνουν οι παραπάνω αλλαγές και σχεδιασμός, και πόροι θα εξοικονομηθούν, χωρίς να απαιτείται επιπλέον χρηματοδότηση, και οι υπηρεσίες υγείας θα βελτιωθούν και οι Έλληνες πολίτες επιτέλους θα έχουν το σύστημα υγείας που τους αξίζει.
Εργαλεία στη βελτίωση και αναβάθμιση των υποδομών του Κρατικού Νικαίας, των κέντρων υγείας Κερατσινίου και Σαλαμίνας και γενικά του ΕΣΥ μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν οι πόροι από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Θέλω να συμμετάσχω στις βουλευτικές εκλογές και, εφόσον με εμπιστευτούν οι πολίτες της Β΄ Πειραιά, να αγωνιστώ και να συνεισφέρω με νέες σύγχρονες – καινοτόμες προτάσεις και ιδέες στον δημόσιο διάλογο για την παραγωγή πλούτου σε κάθε τομέα της πολιτικής και οικονομικής ζωής της χώρας, όπως στον τομέα της υγείας.
Εν προκειμένω, έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στο πολύπειρο και ικανότατο νοσηλευτικό και ιατρικό δυναμικό της χώρας μας, στην τεχνογνωσία και επάρκειά του. Αυτό το ανθρώπινο δυναμικό, με την κατάλληλη στήριξη και επιμόρφωση από την Πολιτεία και με συγκεκριμένες θεσμικές, νομοθετικές δράσεις και παρεμβάσεις και φορολογικές ελαφρύνσεις, μπορεί να αξιοποιηθεί μαζί με τις ήδη υπάρχουσες υποδομές υγείας, ώστε η χώρα να αποτελέσει πόλο έλξης κατοίκων του εξωτερικού για ιατρική φροντίδα και περίθαλψη και να αναδειχθεί σε κέντρο ιατρικού τουρισμού.
Πέραν από την προφανή αύξηση εσόδων για το Κράτος, το επίπεδο των ιατρικών υπηρεσιών θα αναβαθμιστεί, τα εισοδήματα των επαγγελματιών υγείας θα βελτιωθούν και πολλοί από τους έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού θα επαναπατριστούν.
Ο ιατρικός τουρισμός αποτελεί παγκοσμίως μία διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά που αποσκοπεί στον συνδυασμό της παροχής ιατρικών υπηρεσιών και υπηρεσιών τουρισμού. Η Ελλάδα, αν και διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων χωρών, όπως το κλίμα της, την πολιτιστική της κληρονομιά, τη μεσογειακή διατροφή, το φυσικό κάλλος, οργανωμένες – σύγχρονες τουριστικές μονάδες, αλλά και πληθώρα επαγγελματιών υγείας με εμπειρία, τεχνογνωσία και υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, δεν έχει αναπτύξει υπηρεσίες ιατρικού τουρισμού, όπως το έχουν κάνει άλλες χώρες (Ελβετία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία κ.α.).
Ενδεικτικά αναφέρω κάποιες από τις υπηρεσίες ιατρικού τουρισμού που θα μπορούσε η χώρα μας να αναπτύξει, όπως στην αισθητική, στη χειρουργική, στις οδοντιατρικές και οφθαλμολογικές επεμβάσεις, στην ορθοπαιδική αποκατάσταση – αποθεραπεία, στην περίθαλψη νεφροπαθών, καρδιοπαθών, στη συστηματική ιατρική και φαρμακευτική παρακολούθηση και φροντίδα ατόμων της τρίτης ηλικίας, αλλά και τις υπηρεσίες ευεξίας, όπως υδροθεραπεία, massage, spa, προγράμματα εκγύμνασης και διατροφής.
Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι πολλά ασφαλιστικά ταμεία ξένων χωρών αναζητούν για τους ασφαλισμένους τους πακέτα ιατρικού τουρισμού, για τα οποία η χώρα μας θα μπορούσε ευχερέστατα να προτιμηθεί, δεδομένου ότι έχει το πλεονέκτημα των υψηλού επιπέδου τουριστικών παροχών, της φυσικής ομορφιάς και της επιστημονικής επάρκειας και εμπειρίας του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.
Για να γίνουν, όμως, όλα τα παραπάνω, τόσο για την αναγέννηση του Συστήματος Υγείας, όσο και για την ανάπτυξη υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού, απαιτείται σοβαρή πολιτική βούληση, ρήξεις και ανατροπές.
Απαιτείται ένας ευρύς κοινωνικός διάλογος της Πολιτείας με όλους τους εμπλεκομένους φορείς, όπως ιατρικούς συλλόγους και συλλόγους επαγγελματιών υγείας, ασφαλιστικούς οργανισμούς υγείας, παρόχους υγείας (νοσοκομεία, κλινικές, κέντρα αποκατάστασης κ.λπ.), παρόχους τουριστικών υπηρεσιών, οργανισμούς πιστοποίησης υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού.
Απαιτούνται από την Πολιτεία θεσμικές – νομοθετικές παρεμβάσεις για τη δημιουργία ενός ευέλικτου και σύγχρονου μοντέλου παροχής υπηρεσιών υγείας, χωρίς γραφειοκρατία και αγκυλώσεις, με κίνητρα φορολογικά και εργαλεία άμεσης χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ και του αναπτυξιακού νόμου.
Η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκαναν τίποτα από τα παραπάνω, ούτε και έχουν δείξει πρόθεση να τα κάνουν.
Η ΝΔ ανακοινώνει ότι έκανε προσλήψεις στην υγεία και αύξησε τις ΜΕΘ. Δυστυχώς, όμως, οι Έλληνες πολίτες βιώνουν την εγκατάλειψη των νοσοκομείων και δεν έχουν ικανοποιητικές παροχές υγείας και περίθαλψης.
Με πρόφαση τη «σταθερότητα», η ΝΔ απωθεί κάθε θεσμική αλλαγή που έχει κόστος πολιτικό, με αποτέλεσμα η χώρα να παραμένει σε μια στασιμότητα, χωρίς καμία σοβαρή μεταρρύθμιση που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη, μετά από μια δεκαετία μνημονίων.
Το νέο μοντέλο του ΕΣΥ μπορεί να εξοικονομήσει πόρους για καλύτερες αμοιβές των ιατρών και του προσωπικού υγείας, αλλά και για την αναβάθμιση των υποδομών και του ιατρικού εξοπλισμού.
Υ.Γ. Επειδή κάποιοι θα μιλήσουν πάλι για το ΠΑΣΟΚ, το ΠΑΣΟΚ είναι αυτό που ίδρυσε το ΕΣΥ. Από τα τελευταία 18 χρόνια, το ΠΑΣΟΚ έχει κυβερνήσει μόλις τα δύο. Η ΝΔ και η αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ είχαν τον χρόνο και την ευθύνη να κάνουν τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις στο ΕΣΥ και δεν το έπραξαν. Οι μεταρρυθμίσεις αυτές μπορούσαν να έχουν γίνει χωρίς πρόσθετους πόρους, με ένα νέο και σύγχρονο μοντέλο διοίκησης και διαχείρισης, όπως επιτυχώς το έχουν εφαρμόσει άλλες χώρες τις Ευρώπης, οι οποίες, μάλιστα, διαθέτουν στην υγεία μικρότερο ποσοστό του ΑΕΠ από αυτό που διαθέτει η Ελλάδα. »