Breaking
Κυ. Νοέ 24th, 2024

COSCO: Αναβρασμός στο λιμάνι του Πειραιά

Συνάντηση έχει σε λίγη ώρα έχει ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης με το Προεδρείο του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ (Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά) για να συζητήσουν τους νέους σκοπέλους που έχουν δημιουργηθεί στην υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Όπως έχει γίνει γνωστό, η D-Port Services –η εργολαβική εταιρεία υποστήριξης της λειτουργίας και της διαχείρισης του  Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά (ΣΕΠ), αρνείται μέχρι στιγμής να ξεκινήσει επίσημα τις διαπραγματεύσεις  και να καταθέσει γραπτώς την πρόταση της για συλλογική σύμβαση εργασίας, αν το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ –ένα εκ των τριών σωματείων που δραστηριοποιούνται στις εμπορικές προβλήτες- δεν άρει την αγωγή που έχει καταθέσει κατά του δεύτερου σωματείου  με την επωνυμία “Συνδικάτο Εργαζομένων ΣΕΕΔΠ”.Remaining Time-0:00FullscreenMute

Οι τελευταίες αυτές εξελίξεις έχουν πυροδοτήσει ένα εκρηκτικό κλίμα στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, με τους εργαζόμενους να ζητούν άμεσα κατάθεση της πρότασης για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ έχουν προκηρύξει έκτακτη γενική συνέλευση στη 1 το μεσημέρι.

Ιδιαίτερα ανήσυχοι φαίνεται πως είναι η διοίκηση της PCT -θυγατρική της COSCO- με τις τελευταίες εξελίξεις, καθώς έχουν ζητήσει επανειλημμένως να εξευρεθεί άμεσα λύση από την εργολαβική εταιρεία. Χθες PCT και D-Port είχαν πολύωρες συζητήσεις σχετικά με την στάση που πρέπει να κρατήσουν ώστε να μην επαναληφθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις του Οκτωβρίου και του Φεβρουαρίου, ειδικά αυτή την περίοδο που η εφοδιαστική αλυσίδα συνεχίζει να βρίσκεται σε κρίση και ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά (ΣΕΠ). Η παγκόσμια αναταραχή που έχει δημιουργηθεί με τα νέα προβλήματα από το lockdown στην Σανγκάη και την υπερφόρτωση και των τριγύρω κινεζικών λιμανιών, οι επικείμενες διαπραγματεύσεις για συλλογικές συμβάσεις  εργασίας στα λιμάνια των δυτικών ακτών των ΗΠΑ δημιουργούν νέες τρικυμίες στην αγορά.

“Έχασε” την πρωτιά στη Μεσόγειο ο Πειραιάς

Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνισμός στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Πειραιά και Βαλένθιας έληξε για το 2021 υπέρ του ισπανικού λιμανιού καθώς βρέθηκε στην τέταρτη θέση πίσω από το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο, και μπροστά από τον Πειραιά που μένει πέμπτος.

Ο  ΣΕΠ, εμφάνισε το 2021 και στις τρεις προβλήτες (τις δυο της που διαχειρίζεται η PCT και τη μια του ΟΛΠ) μια μείωση περίπου κατά  120.000 TEU ( εμπορευματοκιβώτια) σε σύγκριση με το 2020, έτος που είχε διακινήσει συνολικά 5.437.477 εκατ. TEU και είχε τότε διακριθεί στην 4η θέση της Ευρώπης. Με τα 5.317.470  TEU  του 2021 βρίσκεται τώρα στη πέμπτη θέση καθώς το λιμάνι της Βαλένθια διακίνησε το προηγούμενο έτος 5.604.478 TEU σημειώνοντας άνοδο κατά 3,25% σε σχέση με το 2020 και κατά 3% σε σχέση με το 2019.

Τα κέρδη βρίσκονται στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ

Σύμφωνα με τα  οικονομικά αποτελέσματα της ΟΛΠ Α.Ε. για τη χρήση του έτους 2021, σημειώθηκε εκ νέου αύξηση του κύκλου εργασιών της, ο οποίος ανήλθε σε €154,2 εκατ. έναντι €132,9 εκατ. της χρήσης 2020, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού €21,3 εκατ. ή ποσοστό 16%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €49,2 εκατ. έναντι €36,9 εκατ. της χρήσης 2020, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού €12,3 εκατ. ή ποσοστό 33,3%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €36,8 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 39,4% σε σχέση με τα €26,4 εκατ. της χρήσης του 2020.

Σύμφωνα με τις οικονομικές αναλύσεις,  από τον κύκλο εργασιών των 154,2 εκατ., τα έσοδα που προήλθαν και από τις τρεις προβλήτες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αντιστοιχούν στα 99,7 εκ ευρώ και άρα το 64% των κερδών του Οργανισμού.

Οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ απέδωσαν πέρσι καθαρά κέρδη 54,7 εκατ. και δεύτερη με μεγάλη απόκλιση η ακτοπλοΐα, με κέρδη 3,8 εκατ., σε κέρδη επέστρεψε και η κρουαζιέρα (3,1 εκατ.), ενώ με ζημιές έκλεισε η προβλήτα Ι.

By admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *