Αρχείο

Ιούλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Πε. Ιούλ 31st, 2025

Εφιάλτης χωρίς air-condition: Οδηγός του Ηλεκτρικού λιποθύμησε από τη ζέστη – Στα όριά τους οι υποδομές της Γραμμής 1

Καύσωνας και κατάρρευση στα ΜΜΜ: Λιποθύμησε οδηγός στη Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ

Στο έλεος του καύσωνα εργαζόμενοι και επιβάτες – Παμπάλαιοι συρμοί χωρίς κλιματισμό, ανύπαρκτη συντήρηση και διοίκηση που σιωπά

Καθημερινός εφιάλτης στα μέσα μεταφοράς της Αθήνας

Οι αφόρητες θερμοκρασίες και η δραματική υποβάθμιση των μέσων σταθερής τροχιάς μετατρέπουν τη μετακίνηση στην Αθήνα σε δοκιμασία για τα νεύρα και την υγεία επιβατών και εργαζομένων. Το πιο πρόσφατο περιστατικό προκαλεί σοκ: οδηγός του Ηλεκτρικού λιποθύμησε μέσα στο θάλαμο, μεταξύ Θησείου και Πειραιά.

Η αιτία; Ο κλιματισμός είχε πάψει να λειτουργεί, και ο θάλαμος μετατράπηκε σε θάλαμο βασανιστηρίων. Ευτυχώς, η έγκαιρη ενεργοποίηση του μηχανισμού ακινητοποίησης απέτρεψε τα χειρότερα.

«Γαλλικοί» συρμοί χωρίς air-condition – Έτος 2025

Στη Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ κυκλοφορούν ακόμη συρμοί πρώτης γενιάς – γνωστοί και ως «γαλλικοί» – χωρίς κανένα σύστημα κλιματισμού, σχεδιασμένοι για υπόγεια δρομολόγια, με ελάχιστο αερισμό. Σε θερμοκρασίες άνω των 40°C, οι συρμοί υπερθερμαίνονται και “ξεκουράζονται” σε υπόστεγα, με ανοιχτές πόρτες για να… «δροσιστούν».

Συντήρηση με προσωπικό-φάντασμα

Η συντήρηση του δικτύου βρίσκεται σε οριακή κατάσταση:

  • Μόλις δύο ψυκτικοί τεχνικοί καλύπτουν τη Γραμμή 1.

  • Οι εργολάβοι για τα συστήματα κλιματισμού σε επιβατικά βαγόνια απουσιάζουν, αφήνοντας το δίκτυο ουσιαστικά ακάλυπτο.

  • Η αναβάθμιση των συρμών Siemens του 2002 ναυάγησε, καθώς τα ανταλλακτικά για τα κλιματιστικά δεν υπάρχουν. Τουλάχιστον 10 συρμοί έχουν παροπλιστεί.

Λεωφορεία vs μετρό: Η άνιση εικόνα

Ο ΟΑΣΑ παρουσιάζει εικόνα προόδου:

  • 529 νέα λεωφορεία με κλιματισμό κυκλοφορούν ήδη, με τον αριθμό να φτάνει τα 951 μέχρι τέλος του 2025.

  • Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, 52 σύγχρονοι συρμοί κινούνται καθημερινά.

Αντίθετα, στη Γραμμή 1:

  • Κυκλοφορούν τουλάχιστον 4 συρμοί χωρίς κλιματισμό, θεωρητικά μόνο σε «δροσερές» ώρες – στην πράξη όμως, κινούνται παντού.

  • Η ανακαίνιση των 14 παλιών συρμών αναμένεται να ξεκινήσει το 2026 (!).

Οργή επιβατών και αδιέξοδο για τους εργαζομένους

Οι εργαζόμενοι προειδοποιούν για αυξανόμενη ένταση με τους επιβάτες, οι οποίοι ξεσπούν στους οδηγούς.

«Δεν υπάρχουν εφεδρικοί συρμοί, δεν υπάρχουν ανταλλακτικά, δεν υπάρχουν άνθρωποι. Πώς θα δουλέψουμε;», δηλώνει μέλος του Σωματείου ΣΤΑΣΥ.

 Ερωτήματα χωρίς απαντήσεις

  • Πώς γίνεται να μην επαρκούν συρμοί για ένα θερινό πρόγραμμα δρομολογίων;

  • Γιατί το πιο παλιό δίκτυο της πρωτεύουσας παραμένει χωρίς κλιματισμό εν έτει 2025;

  • Πού είναι οι υποσχέσεις για ανανέωση στόλου και επενδύσεις;

Η πραγματικότητα δείχνει μια δομική αδράνεια: εγκαταλελειμμένες υποδομές, υποστελεχωμένα συνεργεία και μια διοίκηση που μοιάζει να έχει αποδεχτεί την παρακμή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *